یادداشتهای قاصدک
اجتماعی
درباره وبلاگ


در کتابی خواندم که میزان فرزانگی و فهم و درک انسانها بر دو عامل استوار است ؛ گفتن سخنی دلنشین و پسندیده و داشتن دلی سخن پذیر. دوست عزیز به وبلاگ یادداشتهای قاصدک خوش آمدید . مطالب وبلاگ من در خصوص سایبر و امنیت رایانه , مسائل اجتماعی و مذهبی خواهد بود . سعی خواهم کرد که با بیان مطالب متنوع , وبلاگ جذابی را خدمتتان ارائه کنم . ترجمه هایی که در این وبلاگ مطالعه میکنید بیانگر دیدگاههای نویسنده وبلاگ نیست . از این که لحظات گرانبهایتان را صرف بازدید از وبلاگ من می کنید متشکرم . هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است . بنا به دلایلی تصمیم گرفتم که آدرس وبلاگمو از sorushafshar.blogfa.com به آدرس جدید mydandelions.loxblog.com تغییر بدم . و از این به بعد مطالبم رو در این آدرس منتشر خواهم کرد .
آخرین مطالب
نويسندگان

 بنيامين نتانياهو: «نفرت از قوم يهود در جهان از بين نرفته است بلکه به نفرت از دولت اسرائيل تغيير شکل داده است.»

«بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل در آستانه روز گراميداشت هولوکاست گفت اسرائیل نمی تواند در مواجهه با تهديدات هسته ای ايران، به ديگران و حتی متحدان خود تکيه کند.»

 طبق  گزارش "رويترز" نتانياهو روز يکشنبه طی سخنانی در اورشليم گفت: «ما از تلاش های بين المللی برای توقف برنامه هسته ای ايران قدردانی می کنيم اما در هيچ مرحله ای سرنوشت خود را به دستان ديگر کشورها نخواهيم سپرد.»

 رويترز گزارش داده که اين سخنان نتانياهو اشاره آشکاری به آمريکا است که جان کری، وزير خارجه آن روز يکشنبه به اسرائيل سفر کرد.

بنيامين نتانياهو گفت: «نفرت از قوم يهود در جهان از بين نرفته است بلکه به نفرت از دولت اسرائيل تغيير شکل داده است.»

 شيمون پرز، رئيس رژیم صهیونیستی نيز در محل بنای يادبود قربانيان هولوکاست در اورشلیم گفت: «احساسات يهودی ستيزی هنوز در اروپا زنده است.»

 



ادامه مطلب ...

 هفته‌نامه فلسطینی«المنار» نوشت که نگرانی دولت آمریکا از تحولات خطرناک داخل عربستان سعودی بیشتر شده است زیرا این تحولات بر منافع آمریکا و نقش ریاض در بازاریابی طرح‌های آمریکا در منطقه و مشخصاً طرح‌های مربوط به تقسیم‌بندی ملت‌های منطقه و تجزیه اراضی آنها تأثیر منفی خواهد داشت. 
 
المنار به‌نقل از منابع آگاه نوشت که گزارش‌های اطلاعاتی روی میز تصمیم‌سازان در واشنگتن نسبت به وقوع کودتاهای داخلی خونین در عربستان سعودی هشدار داده‌اند.بر اساس این گزارش‌ها عربستان نوعی درگیری داخلی بین اعضای خاندان حاکم را تجربه می‌کند و در جریان این درگیری خون‌های زیادی ریخته خواهد شد تا اینکه این حوادث خونین به روی کار آمدن شخصی منجر می‌شود که می‌تواند از این حوادث خونین عبور و کشور را بار دیگر هدایت نماید.



ادامه مطلب ...

 

 

نیروهای نظامی آمریکا به همراه ناوهای جنگی خود از ترس موشک های بالستیک منطقه را ترک گفتند.

خبرگزاری رویترز در خبری نوشت: ناوهای جنگی آمریکا سواحل کره جنوبی را به خاطر افزایش تنش های اخیر بین کره جنوبی با کره شمالی ترک گفتند.

 رویترز در ادامه نوشت: رهبر جدید کره جنوبی اعلام کرده است که در صورتی کره شمالی به کشورش حمله کند، کشورش به کره شمالی حمله خواهد کرد و به احتمال زیاد سواحل ایندو کشور شاهد اصابت های موشک بالستیک قرار گیرند و این امر باعث شده است تا نیروهای آمریکا مطقه را ترک گفته بگویند.

 

کره شمالی به خاطر افزایش تنش ها بعد از آزمایش موشک هسته ای خود اعلام کرده است که می خواهد مانورهای نظامی را انجام دهد و این نشانه ای برای مخالفت با مانور های نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی است.

رویترز می نویسد: از طرفی مقامات کاخ سفید اعلام کرده اند که کره شمالی در موقعیت جنگی با کره جنوبی قرار ندارد و تغییراتی در آرایش نطامی خود انجام نداده است ولی ناوهای این کشور به خاطر دور بودن از موشکهای بالستیک منطقه را ترک گفتند.

 

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:+18, یادداشتهای قاصدک , +18, :: 16:52 :: نويسنده : سروش افشار

 + 18 





































18 - 

اينجا با این درجه هوا ديگه سرد ميشه بايد كاپشن بپوشي!!



ادامه مطلب ...

 رئیس سازمان فضایی با معرفی ماهواره هایی كه تا پایان سال 92 به فضا پرتاب می شوند، گفت: در سال 92 پرتاب 7 ماهواره در دستور کار سازمان فضایی قرار دارد که بخشی از ساخت و آماده سازی این ماهواره ها با همکاری مستقیم دانشگاهها و توسط آنها انجام می شود.




ادامه مطلب ...

  پاتریک کلاوسن، مدیر بخش پژوهش انستیتو واشینگتن در خاور نزدیک، به نقش رو به افول نفت در اقتصاد ایران پرداخته و نوشته که این تحول تازه، تلاش های غرب برای اعمال فشار به ایران از طریق کاستن از درآمدهای نفتی را، کمرنگ می کند.




ادامه مطلب ...

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح : قصد حجت‌الاسلام سعیدی ورود به مبحث دخالت یا حتی روشنگری‌ نبوده و منظورشان این بوده که سازمان‌های عقیدتی سیاسی و نمایندگی‌های ولی فقیه در نیروهای مسلح وظيفه دارند که عدم ورود نیروهای مسلح در جهت‌گيری‌های انتخاباتی را گوشزد کنند، که این همان مهندسی انتخابات است.

 



ادامه مطلب ...

 Google Earth نرم افزار شبیه ساز کره زمین به صورت ۳ بعدی جزء اولین نرم افزارهای سه بعدی سازی کره زمین به صورت کاملا واقعی بود.به طوری که ماهواره های قرار  گرفته شده در جو زمین هر چند وقت یک بار تصاویر این نرم افزار را به روز میکنند.برای اجرای این نرم افزار به صور ایده آل پیشنهاد میکنیم حتما از اینترنت پر سرعت استفاده نمایید.زیرا برای بارگزاری تصاویر با کیفیت این نرم افزار از سرورهای گوگل نیاز به سرعت بالایی دارید.همچنین این نرم افزار با کارت های گرافیکی Geforce و ATI به درستی کار میکند و شتابدهنده گرافیکی DirectX و از تکنولوژی OpenGL برای رندر کردن تصاویر استفاده مینماید. نرم افزار گوگل ارت ورژن حرفه ای قادر است نماها و ساختمان ها را به طور سه بعدی برای شما شبیه سازی کند.همچنین این نرم افزار با نرم افزار Google Skechup نیز سازگار است.تغییران زیادی در این نرم افزار نسبت به نسخه رایگان آن که قابل دانلود از خود سایت گوگل است اعمال شده که پیشنهاد میکنیم از سایت سازنده نرم افزار برای دیدن تغییرات بازدید نمایید.

 


ادامه مطلب ...
دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:یادداشتهای قاصدک , :: 15:13 :: نويسنده : سروش افشار

 مردي به نام استيو، براي انجام مصاحبه حضوري شغلي که صدها متقاضي داشت به شرکتي رفت. مدير شرکت، به جاى آن که سين جيم کند، يک ورقه کاغذ گذاشت جلوي استيو و از او خواست براي استخدام، تنها به يک سوال پاسخ بدهد.

سوال اين بود: شما در يک شب بسيار سرد و توفانى، در جاده اى خلوت رانندگى مي کنيد، ناگهان متوجه مي شويد که سه نفر در ايستگاه اتوبوس، به انتظار رسيدن اتوبوس، اين پا و آن پا مي کنند و در آن باد، باران و توفان چشم به راه کمک هستند.

يکى از آن ها پير زن بيمارى است که اگر هر چه زودتر کمکى به او نشود ممکن است همان جا در ايستگاه اتوبوس غزل خداحافظى را بخواند.

دومين نفر، صميمى ترين و قديمى ترين دوست شماست که حتى يک بار شما را از مرگ نجات داده است و نفر سوم، همسر آينده شماست که حالا با او در دوران نامزدي به سر مي بريد؛ اما خودروي شما فقط يک جاى خالى دارد، شما از ميان اين 3 نفر کدام يک را سوار مى کنيد؟ پيرزن بيمار؟ دوست قديمى؟ يا نامزدتان را؟

جوابى که استيو نوشت باعث شد از ميان صدها متقاضى، به استخدام شرکت در آيد. پاسخ اين بود: من سوئيچ ماشينم را مي دهم به آن دوست قديمى ام تا پير زن بيمار را به بيمارستان برساند، و با نامزدم در ايستگاه اتوبوس مي مانم تا شايد اتوبوس از راه برسد.



ادامه مطلب ...

 سفارت ایران در جمهوری آذربایجان،نسبت به برگزاری نشست ضد ایرانی عناصر تجزیه طلب در باکو واکنش نشان داد.



ادامه مطلب ...

 پنتاگون اعلام کرد : جنگنده ایرانی ، پهپاد آمریکایی را در خلیج فارس ، تحت تعقیب قرار داد .

پنتاگون: جنگنده ایرانی پهپاد آمریکا را در خلیج فارس تحت تعقیب قرار داد!



ادامه مطلب ...

 

امیر کبیر به علت شیوع آبله دستور داده بود که واکسن بزنند که مردم از ترس جن زده شدن از آبله کوبیدن فرار می‌کردند.

 به گزارش نامه، در سال 1264 قمری، نخستین برنامه‌ی دولت ایران برای واکسن زدن به فرمان امیرکبیر آغاز شد. در آن برنامه، کودکان و نوجوانانی ایرانی را آبله‌کوبی می‌کردند. اما چند روز پس از آغاز آبله‌کوبی به امیر کبیر خبردادند که مردم از روی ناآگاهی نمی‌خواهند واکسن بزنند. به‌ویژه که چند تن از فالگیرها و دعانویس‌ها در شهر شایعه کرده بودند که واکسن زدن باعث راه ‌یافتن جن به خون انسان می‌شود هنگامی که خبر رسید پنج نفر به علت ابتلا به بیماری آبله جان باخته‌اند، امیر بی‌درنگ فرمان داد هر کسی که حاضر نشود آبله بکوبد باید پنج تومان به صندوق دولت جریمه بپردازد. او تصور می کرد که با این فرمان همه مردم آبله می‌کوبند. اما نفوذ سخن دعانویس‌ها و نادانی مردم بیش از آن بود که فرمان امیر را بپذیرند.

شماری که پول کافی داشتند، پنج تومان را پرداختند و از آبله‌کوبی سرباز زدند. شماری دیگر هنگام مراجعه مأموران در آب انبارها پنهان می‌شدند یا از شهر بیرون می‌رفتند . روز بیست و هشتم ماه ربیع الاول به امیر اطلاع دادند که در همه‌ شهر تهران و روستاهای پیرامون آن فقط سی‌صد و سی نفر آبله کوبیده‌اند. در همان روز، پاره دوزی را که فرزندش از بیماری آبله مرده بود، به نزد او آوردند. امیر به جسد کودک نگریست و آنگاه گفت: ما که برای نجات بچه‌هایتان آبله‌کوب فرستادیم. پیرمرد با اندوه فراوان گفت: حضرت امیر، به من گفته بودند که اگر بچه را آبله بکوبیم جن زده می‌شود. امیر فریاد کشید: وای از جهل و نادانی، حال، گذشته از اینکه فرزندت را از دست داده‌ای باید پنج تومان هم جریمه بدهی. پیرمرد با التماس گفت: باور کنید که هیچ ندارم. امیرکبیر دست در جیب خود کرد و پنج تومان به او داد و سپس گفت: حکم برنمی‌گردد، این پنج تومان را به صندوق دولت بپرداز . چند دقیقه دیگر، بقالی را آوردند که فرزند او نیز از آبله مرده بود. این بار امیرکبیر دیگر نتوانست تحمل کند.

روی صندلی نشست و با حالی زار شروع به گریستن کرد. در آن هنگام میرزا آقاخان وارد شد. او در کمتر زمانی امیرکبیر را در حال گریستن دیده بود. علت را پرسید و ملازمان امیر گفتند که دو کودک شیرخوار پاره دوز و بقالی از بیماری آبله مرده‌اند. میرزا آقاخان با شگفتی گفت: عجب، من تصور می‌کردم که میرزا احمدخان، پسر امیر، مرده است که او این چنین های‌های می‌گرید. سپس، به امیر نزدیک شد و گفت: گریستن، آن هم به این گونه، برای دو بچه‌ شیرخوار بقال و چقال در شأن شما نیست. امیر سر برداشت و با خشم به او نگریست، آنچنان که میرزا آقاخان از ترس بر خود لرزید. امیر اشک‌هایش را پاک کرد و گفت: خاموش باش. تا زمانی که ما سرپرستی این ملت را بر عهده داریم، مسئول مرگشان ما هستیم. میرزا آقاخان آهسته گفت: ولی اینان خود در اثر جهل آبله نکوبیده‌اند .

امیر با صدای رسا گفت: و مسئول جهلشان نیز ما هستیم. اگر ما در هر روستا و کوچه و خیابانی مدرسه بسازیم و کتابخانه ایجاد کنیم، دعانویس‌ها بساطشان را جمع می‌کنند. تمام ایرانی‌ها اولاد حقیقی من هستند و من از این می‌گریم که چرا این مردم باید این قدر جاهل باشند که در اثر نکوبیدن آبله بمیرند



ادامه مطلب ...

  کارهای زیاد اما وقت کمی برای انجام دارید. شاید شما هم در اطراف خود افرادی را دارید که همه کارهای خود را به خوبی و بدون استرس انجام می دهند و وقت هم کم نمی آورند. آنها می توانند به خوبی خانواده، شغل، کارها و سرگرمی های خود را مدیریت کنند و در آخر هفته نیز به کارهای شخصی خود برسند. 



ادامه مطلب ...

 مرد بیکاری برای سِمَتِ آبدارچی در مایکروسافت تقاضا داد. رئیس هیئت مدیره با او مصاحبه کرد و تمیز کردن زمینش رو - به عنوان نمونه کار- دید و گفت: «شما استخدام شدین، آدرس ایمیلتون رو بدین تا فرم‌های مربوطه رو واسه‌تون بفرستم تا پر کنین و همینطور تاریخی که باید کار رو شروع کنین... 

مرد جواب داد: «اما من کامپیوتر ندارم، ایمیل هم ندارم!» 

رئیس هیئت مدیره گفت: «متأسفم. اگه ایمیل ندارین، یعنی شما وجود خارجی ندارین. و کسی که وجود خارجی نداره، شغل هم نمیتونه داشته باشه.» 
مرد در کمال نومیدی اونجا رو ترک کرد. نمیدونست با تنها ۱۰ دلاری که در جیبش داشت چه کار کنه. تصمیم گرفت به سوپرمارکتی بره و یک صندوق ۱۰ کیلویی گوجه فرنگی بخره. یعد خونه به خونه گشت و گوجه فرنگی‌ها رو فروخت. در کمتر از دو ساعت، توانست سرمایه‌اش رو دو برابر کنه. این عمل رو سه بار تکرار کرد و با ۶۰ دلار به خونه برگشت. مرد فهمید میتونه به این طریق زندگیش رو بگذرونه و شروع کرد به این که هر روز زودتر بره و دیرتر برگرده خونه. در نتیجه پولش هر روز دو یا سه برابر میشد. به زودی یه گاری خرید، بعد یه کامیون و به زودی ناوگان خودش رو در خط ترانزیت (پخش محصولات) داشت... 

پنج سال بعد، مرد دیگه یکی از بزرگترین خرده فروشان امریکا شد. شروع کرد تا برای آینده خانواده‌اش برنامه‌ریزی کنه و تصمیم گرفت بیمه عمر بگیره. به یه نمایندگی بیمه زنگ زد و سرویسی رو انتخاب کرد. وقتی صحبتشون به نتیجه رسید، نماینده بیمه از آدرس ایمیل مرد پرسید. مرد جواب داد: «من ایمیل ندارم.» 

نماینده بیمه با کنجکاوی پرسید: «شما ایمیل ندارین، ولی با این حال تونستین یک امپراطوری در شغل خودتون به وجود بیارین.. میتونین فکر کنین به کجاها میرسیدین اگه یه ایمیل هم داشتین؟» مرد برای مدتی فکر کرد و گفت: 

آره! احتمالاً میشدم یه آبدارچی در شرکت مایکروسافت... 

منبع: افکار



ادامه مطلب ...

مامور سازمان اطلاعات آمریکا در جریان بازدید محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران از نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۶ میلادی بطور تصادفی به سوی وی تیراندازی کرده است.



ادامه مطلب ...

گفتم خالی از لطف نیست که پیامکهایی رو که دیروز و امروز دریافت کردم توی وبلاگم بذارم . این پیامک های زیبا رو به دوستان عزیزی که اونا رو برام فرستادم تقدیم میکنم . عید همگی مبارک .  

 

هفت سین قرآنی هدیه نوروزی شما سرور گرامی باد:

1-    سلام قولا من رب رحیم

2-    سلام علی المرسلین

3-    سلام علیکم ادخلو الجنه

4-    سلام لک من اصحاب الیمین

5-    سلام علی من التبع الهدی

6-    سلام علی عباده الذین اصطفی

7-    سلام علیکم بما صبرتم .

عید نوروز بر شما و خانواده ارجمند مبارک باد.

زیبایی گل را برای زندگیت و کوتاهی عمرش را برای کوتاهی غمهایت آرزومندم . عید پیشاپیش مبارک

دستهایم آنقدر بزرگ نیست که چرخ دنیا به را کامت بچرخانم اما یکی  هست که برهمه چیز تواناست . تورا در سال جدید با تمام خوبیهایت به او میسپارم . نوروز مبارک

تق تق تق ! کیه ؟ منم منم پیامک ! عید شما جلو جلو مبارک

سال در پایان است . نکند مهر تو با تقویم است . من ز تقویم دلت باخبرم . همه ماهش مهر است . همه روزش احساس . زنده باشی ای دوست . سال نو پیشاپیش مبارک

نفس باد صبا ، عشقی از جنس طلا ، دوری و دفع بلا ، سال پرسود و صفا ، یاری از سوی خدا ، همه تقویم شما ، عید نوروز پیشاپیش بر شما و خانواده مبارک

بارالها ، آنگونه زنده ام بدار که نشکند دلی از بودنم ، و آنگونه بمیران که به وجد نیاید کسی از نبودنم ، و یاریم ده تا آخرین روزهای سال هر آنچه شکستیم دل نبوده باشد . سالی خوش و پربار برای همه دوستانم آرزومندم

یا مقلب القلوب و الابصار . در آستانه سال نو سلامتی ، شادابی و کامیابی تان را آرزومندم . پیشاپیش عید بر شما و خانواده محترمتان مبارک

میگن وقتی بهار داره میاد باید از چنهد روز قبل گل رو خبر کرد . میخواستم خبرت کنم ، بهار داره میاد . پیشاپیش بهار قشنگت مبارک

دو قدم مانده به خندیدن برگ یک نفس مانده به ذوق گل سرخ چشم در چشم بهاری دیگر ... تحفه ای یافت نکردم که کنم هدیه تان یک سبد عاطفه دارم همه ارزانی تان . نوروز پیشاپیش بر شما و خانواده محترمتان مبارک

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد ، عالم پیر دگر باره جوان خواهد شد . بهار شکوفه ها و سال نو برشما و خانواده محترم مبارک باد

باعث افتخار است که عرض شادباش و تبریک اینجانب زودتر از نسیم روح بخش نوروز خدمتتان شرفیاب شود . پیشاپیش عیدتان مبارک

بر سر سفره احساس اگر جایی بود ، سخن ساده تبریک مرا جا بدهید ، سین هشتم سخن ساده تبریک من است . جا سر سفره اگر نیست به دلها بدهید . پیشاپیش سال نو مبارک باد

الهی در انتظار رحمتت نشسته ام ، بدهی کریم ، ندهی حکیمی ، بخوانی شاکرم ، برانی صابرم . نه پاس گریز دارم و نه زبان ستیز . خدایا بهترینها را به گیرنده پیام عنایت فرما . یا مقلب قلب ما را شاد کن . یا مدبر خانه مان آباد کن . یا محول احسن الحالمان نما . از بدیها فارغ البالمان نما . عید بر شما مبارک

عطر نرگس ، رقص باد نغمه شوق پرستوهای شاد نرم نرمک میرسد اینک بهار . سال نو مبارک

آرامش ، سهم قلبی است در تصرف خداست ، قلبتان آرام و عیدتان پیشاپیش مبارک

زکوی یار می آید نسیم باد نوروزی ، از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی . نوروز مبارک



ادامه مطلب ...

اندیشکده هوور: خط قرمزها علیه ایران صورتی است!

موسسه هوور : خط قرمزهای علیه ایران صورتی است .



ادامه مطلب ...

شبکه  

علی‌رغم اعتراض جوانان و متفکرین غربی به سوء استفاده ابزاری از زنان در جشنواره سالانه دختر شایسته سال و بایکوت آن از سوی تمامی شبکه‌های موجود در انگلستان، شبکه “من و تو” تنها شبکه این کشور بود که این برنامه را به صورت زنده پوشش داد.

شبکه تلویزیونی “من و تو” که از ۶ آبان ۱۳۸۹ آغاز به کار کرده، یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان است که این روزها کانون گرم خانواده‌ها و چهارچوب اعتقادی مردم ایران را نشانه رفته است.

این شبکه ماهواره‌ای پا را تا آنجا از مرزهای اصول اخلاقی جاری و ساری در فرهنگ نجیب ایرانی فراتر می‌گذارد که از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای‌ فارسی زبان آن سوی آب که خود همواره مورد انتقاد بوده‌اند، نیز محکوم می‌شود.

اخیرا نیز شبکه “من و تو”، به عنوان تنها شبکه تلویزیونی در انگلستان که جشنواره سالانه “زن شایسته سال” را به صورت زنده پوشش داد، مورد انتقاد جوانان و متفکران این کشور قرار گرفته است.

این شبکه با پافشاری تمام بر مواضع و اهداف خود، حتی برای ظاهرسازی نیز حاضر نشد با جمع معترضان به سوءاستفاده ابزاری از زنان در این جشنواره همراه شود و به دور از زیرکی اولیه‌اش در انتخاب نام “من و تو” برای خود که در راستای جذب هرچه بیشتر مخاطبان ایرانی انجام شد، به نظر می‌رسد این‌بار همچون بسیاری موارد دیگر ناخواسته چهره پلید خود را از زیر نقاب زیبایش بیرون انداخته و در معرض دید مخاطبان فهیم قرار داده است.

 



ادامه مطلب ...

دیپلماسی عمومی 

مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که جامعه اطلاعاتی این کشور هنوز به این نتیجه نرسیده که رهبران ایران تصمیم به ساخت سلاح هسته‌ای گرفته‌ باشند.

 «جیمز کلاپر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی به کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا به ارایه ارزیابی جامعه اطلاعاتی این کشور از «تهدیدات جهانی» پرداخته است.

بخشی از این گزارش که روز سه شنبه منتشر شده، به موضوع ایران و حزب‌الله لبنان پرداخته و با تکرار اتهامات بی‌اساس گذشته علیه ایران، مدعی می‌شود: نقشه نافرجام سال ۲۰۱۱ برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن نشان داد که ایران ممکن است تمایل بیشتری برای استفاده از فرصت‌ها برای حمله به ایالات متحده در واکنش به احتمال حمله به نظام این کشور، داشته باشد. ایران همچنین بازیگری نوظهور و تهاجمی در عرصه سایبری است. به هر حال ما در ارزیابی خود مبنی بر این که ایران ترجیح می‌دهد از تقابل مستقیم با آمریکا خودداری کند، تغییری نداده‌ایم چرا که حفظ نظام اولویت ایران است.

 



ادامه مطلب ...

نماد س ک س در فیس بوک 

شاید برایتان جالب باشد که مدیر و وبسایت پربازدیدترین وبسایت جهان یعنی فیس بوک عضو انجمن بی خدایان میباشد،و جز50نفر معروف جهان که منکر وجود خداوند هستند نیز است...در فیس بوک رازهای فراماسونری و شیطان پرستی بسیار زیاد بوده است و ما چند نماد مخفی در فیس بوک را برایتان مهیا کردیم.

http://funparsi.rozblog.com/post/161



ادامه مطلب ...

 این مثل را وقتی می آورند كه بی نظمی بر یك گروه حاكم باشد .

آورده اند كه ...
در زمان قاجاریه یك فوج سرباز مأمور شدند كه برای سركوب یك عده اشرار از مركز به طرفی عزیمت كنند . در عرض راه همین كه لشگر به گردنه ای رسید ، دو نفر دزد مسلح از ترس جان خود به آنها حمله و شلیك كردند .
سربازها بر اثر ظلم و فساد حاكم بر مملكت انگیزه و شجاعتی برای تفنگها در خود نداشته و از شدت ترس و وحشت تفنگها را بر زمین ریختند و دستها را بالا بردند و تسلیم شدند .
دزدان چون بر جسارت خود را فزودند و از پشت سنگر فرود آمدند ، تمامی نقدینه و اشیاء سبك و سنگین قیمت آنها را گرفتند و از پی كار خود رفتند . وقتی خبر این واقعه به سلطان رسید سربازان را احضار كرد و از آنها با خشم و غضب پرسید : چگونه دو نفر توانستند شما یكصد نفر سرباز مسلح را لخت كنند ؟ اندام تمامی سربازان به لرزه افتاد و سخت دستخوش وحشت و دهشت گردید . در جواب دادن در ماندند ولی یكنفر كه جرأت بیشتری داشت ، قدم پیش نهاد و به عرض رساند ، قربان ما صد نفر بودیم تنها ، آنها دو نفر بودند همراه .

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:یادداشتهای قاصدک , ابن جوزی , فلک الافلاک , , :: 16:55 :: نويسنده : سروش افشار

 ابن جوزی یکی از خطبای معروف بود. روزی بالای منبر که ۳ پله داشت برای مردم صحبت می کرد زنی از پایین منبر بلند شد و مسئله ای پرسید.ابن جوزی گفت: نمی دانم.

زن گفت: تو که نمی دانی پس چرا ۳ پله از دیگران بالاتر نشسته ای؟ او جواب داد: این سه پله را که من بالاتر نشسته ام به آن اندازه ای است که من می دانم و شما نمی دانید و به اندازه معلوماتم بالا رفته ام. اگر به اندازه مجهولاتم می خواستم بالا روم، لازم بود منبری درست می شد که تا فلک الافلاک بالا می رفت.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:عکس سوپر , 18+ , یادداشتهای قاصدک, :: 20:40 :: نويسنده : سروش افشار
سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:سخنان ناب , یادداشتهای قاصدک, :: 20:35 :: نويسنده : سروش افشار

 پرونده ی هسته ای ایران یکی از موضوعات بسیار اساسی است که اختلاف نظر زیربنایی میان امریکا و رژیم صهیونیستی است و تل اویو قصد دارند تا  واشنگتن  را وارد حرکت غیر پیش بینی شده نظامی کند و از سوی دیگر کاخ سفید در صدد است تا مشکل خود با تهران را از طریق دیپلماسی حل کند.

مساله دوم موضوع روابط امریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص شهرک سازی و آینده صلح فلسطین و اسرائیل است که به نظر می رسد حداقل خواسته های دولت اوباما به ویژه در دور دوم ریاست جمهوری اش که اصرار دارد تا آنها را عملیاتی کند هنوز در برنامه های فصل مشترک دو طرف فراهم نشده و شکاف بزرگی وجود دارد

مساله سوم نیز بحث سوریه است ، به میزانی که رژیم صهیونیستی تمایل دارد تا حرکت های تندتری درقبال سوریه انجام شود، اما امریکایی ها خوب می دانند که جایگزین مناسبی برای بشار اسد وجود ندارد و اگر مسال به همین شکل صورت گیرد جریان افراط و احتمالا جریان سلفی گری در این کشور به عنوان جایگزین خواهد بود که به نظر نمی رسد دولت مطلوب و یا ساختار مطلوب سیاسی برای امریکا باشد

 



ادامه مطلب ...

 امکان پخش شایعه در مواقع خطیر، همچون ساعات نزدیک به جنگ، انتشار شایعاتی پیرامون فوت رهبران، سقوط مناطق، تسلیم شدن نیروها و یا در مواقع اعتراضات خیابانی، پخش شایعات حول مسائلی همچون تجاوز، آمار کشته شدگان، به مخالفین پیوستن نیروهای ها امنیتی و یا شایعه های اقتصادی مانند 5000تومان شدن بنزین بعد از عید از جمله این تهدیدات است.

 فیس بوک یک شبکه اجتماعی مجازی است که در سال2004 میلادی پدید آمد، اهداف اولیه این شبکه دوستیابی، تقویت روابط دوستانه و به اشتراک گذاشتن اطلاعات اعلام شد.

 



ادامه مطلب ...

 مدتهاست که در ادبیات سیاسی آمریکایی ها جمله ای مدام تکرار می شود: «گزینه نظامی روی میز است». 

اخیر جو بایدن، معاون رییس جمهوری آمریکا گفته است اوباما بلوف نمی زند، گزینه نظامی روی میز است. 
البته این سخنان که در جمع لابی قدرتمند آمریکا یعنی «ایپک» و بیشتر برای آرامش خاطر و ارضای روانی صهیونیست های لابی آیپک _ که دچار سندروم ایران ترسی از نوع پیشرفته هستند _ ابراز شده است. 
در ایران نیز البته به دو دلیل مهم ایرانی ها از این تهدید های «اولدرم» امیک و «بولدرم» امیک آمریکا ترسی به دل راه نمی دهند! 
اسرائیل پس از سال 2000 هر روز شکسته خورده تر از دیروز است و امریکا نیز به همچنین، انقلاب اسلامی ایران صادر شده، توزیع شده و مصرف گشته است و حاصل آن بیداری اسلامی است. از اینروست که ما به خوبی می دانیم که: گزینه نظامی روی میز است، همیشه روی میز بوده، اما روی آن نوشته شده «جیز است دست نزنید!!!»



ادامه مطلب ...
پيوندها