یادداشتهای قاصدک
اجتماعی
درباره وبلاگ


در کتابی خواندم که میزان فرزانگی و فهم و درک انسانها بر دو عامل استوار است ؛ گفتن سخنی دلنشین و پسندیده و داشتن دلی سخن پذیر. دوست عزیز به وبلاگ یادداشتهای قاصدک خوش آمدید . مطالب وبلاگ من در خصوص سایبر و امنیت رایانه , مسائل اجتماعی و مذهبی خواهد بود . سعی خواهم کرد که با بیان مطالب متنوع , وبلاگ جذابی را خدمتتان ارائه کنم . ترجمه هایی که در این وبلاگ مطالعه میکنید بیانگر دیدگاههای نویسنده وبلاگ نیست . از این که لحظات گرانبهایتان را صرف بازدید از وبلاگ من می کنید متشکرم . هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است . بنا به دلایلی تصمیم گرفتم که آدرس وبلاگمو از sorushafshar.blogfa.com به آدرس جدید mydandelions.loxblog.com تغییر بدم . و از این به بعد مطالبم رو در این آدرس منتشر خواهم کرد .
آخرین مطالب
نويسندگان

 گاهی گمان نمیکنی و میشود ،
گاهی نمی شود که نمی شود! 
گاهی هزار دوره دعا بی اجابتست! 
گاهی نگفته قرعه به نام تو می شود! 
گاهی گدای گدایی و بخت یار نیست! 
گاهی تمام شهر گدای تو می شود!!! 

شریعتی



ادامه مطلب ...

 

 

 

امیر المومنین علی ( ع ) می فرمایند:

 

خدارا عبادت نمی کنم از ترس جهنم و خدارا عبادت نمیکنم برای بهشت

بلکه خدارا عبادت میکنم

زیرا او لایق پرستش و عبادت است...




ادامه مطلب ...

 ما ماهی قرمز نمی خریم

زیرا ماهی قرمز رسم ایرانیان باستان نیست و ربطی به نوروز و هفت سین ندارد!

شما هم نخرید. همانطور که گفتیم ماهی قرمز هشتاد سال پیش از چین وارد ایران شد

به جای این فکر ها این هفته یک درخت بکارید. هفته ی درختکاری است.



ادامه مطلب ...

  بسیاری از کاربران اینترنت داخل کشور برای گذشتن از سد سایتهای مسدود و فیلتر شده به سراغ نرم افزارهای فیلترشکن، سایتهای پروکسی و همچنین وی پی ان رفته و این رجوع کاربران به این روشهای عبور از فیلترینگ، باعث رشد فزاینده فروش اکانتهای VPN و نرم افزارهای فیلترشکن شده است به نحوی که رئیس پلیس فتا چندی پیش آمار استفاده کنندگان کاربران ایرانی از VPN را حدود 30 درصد اعلام کرد.




ادامه مطلب ...

 درپي عدم تمايل و بحران پوچي و بيماري رواني سربازان آمريکايي براي حضور در ميدان‌هاي جنگ، "ارتش آمريکا" قصد دارد ربات‌هاي قاتل را جايگزين کمبود نيروي خود در ارتش کند بهگزارش خبرگزاري "آسوشيتدپرس" در سال 2012 اعلام کرد کهنه سربازان آمريکايي متحمل بيشترين آسيب روحي و رواني در تاريخ آمريکا شده‌اند" .گلوبال‌ريسرچ" نيز در گزارشي اذعان کرد، ده‌ها هزار نيروي رزمي و کهنه سرباز آمريکا پس از بازگشت از جنگ با اختلال فشار رواني آسيب‌زا مواجه مي‌شوند. سازمان امور کهنه سربازان امريکايي اخيرا در گزارشي اعلام کرد بيش از 30 درصد کهنه سربازان جنگ ويتنام، حدود 10 درصد نيروهاي آمريکايي "جنگ خليج فارس" و بيش از 20 درصد نيروهاي اين کشور در "جنگ عراق" و "جنگ افغانستان" با چنين مشکلاتي دست به گريبان هستند



ادامه مطلب ...

 ایران 

اندیشکده «شورای آتلانتیک» در گزارشی به قلم «نیکول پرلوروث»، «دیوید سنگِر» و «مایکل اشمیت» نوشت: گرچه مهارت سپاه سایبری تازه تاسیس ایران هنوز مورد تردید است، اما هکرهای ایرانی توانستند با تخریب ۳۰ هزار رایانه متعلق به شرکت آرامکو عربستان (بزرگ‌ترین تولید کننده نفت در جهان) در اوت گذشته و جایگزین نمودن محتویات آن‌ها با تصویر پرچم مشتعل آمریکا، در میان اهل فناوری اعتبار کسب کنند.




ادامه مطلب ...

 

 

 یکی از قوی ترین فیلتر شکن های جدید 

-دانلود با لینک مستقیم
-  vpn ساکس رایگان برای شما
-باسرعت بالا و قابلیت اپدیت

قبل همه چیز معایب فیلتر شکن ها را بنویسیم:
-زمانی که شما از فیلترشکن استفاده میکنید انگار که در خانه شما باز است و هر رهگذر میتواند به راحتی وارد ان شود.
 
-تمام مطالب کامپیوتر شما بدون اینکه خودتان بفهمید کپی میشود!!
 
-فیلتر شکن قوی خیلی خیلی خطرناک هستند بطوری که کمتر 5دقیقه تمام هارد شما و اطلاعات خصوصی شما کپی در 
وزارت جاسوسی کشورهای استعماری میشود 



ادامه مطلب ...

 دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 در آلماتی قزاقستان در حال برگزاری است و هیئت‌های مذاکره کننده در حال رایزنی های دیپلماتیک در حاشیه این مذاکرات هستند. تفاوت این دور از مذاکرات با مذاکرات گذشته، انتظاری است که دو طرف – به ویژه طرف ایرانی – دارد. از مدت‌ها پیش از فرا رسیدن زمان مذاکرات، پیام‌های روشنی از سوی ایران به کشورهای طرف مذاکره داده شد.

 
خبرنگاران رسانه‌های غربی همسو با صهیونیست‌ها در وین، همزمان با هر دور از مذاکرات ایران و 1+5 جنگ روانی و خبرپراکنی را با هدف به بن بست کشاندن مذاکرات و تشدید فشارها بر ایران آغاز می‌کنند. انتشار اخبار کذب و منفی و ارائه برخی اسناد مخدوش در زمان برگزاری مذاکرات از جمله روش‌های تیم جنگ روانی رسانه‌ای غرب است.


ادامه مطلب ...

 در قانون وضع شده به وسیله "سازمان امنیت ملّی آمریکا" به وضوح تصریح شده است که مامورین کنترل مرزها می‌توانند بدون هیچ اخطار و دلیلی، به جستجو در وسایل الکترونیک مسافران از جمله لپ‌تاپ، گوشی‌همراه، تبلت، دوربین و غیره بپردازند و اطلاعاتی را که می‌خواهند برداشته و در صورت نیاز دستگاه فرد را ضبط کنند.

سازمان امنیت ملّی آمریکا چگونه از دو سوم مردم کشورش جاسوسی می‌کند



ادامه مطلب ...

 انتشار جدیدترین گزارش یکی از مهمترین موسسات افکار سنجی آمریکا نشان می دهد که سیاست خارجی واشنگتن در زمینه جلوگیری از استیفای حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران با شکست مواجه شده است. سامان دادن انواع نظرسنجی از طریق بررسی و آزمون شاخص های افکار عمومی، یکی از ابزارهایی است که در طول دهه های اخیر با هدف

موسسه ˈگالوپˈ (Gallup)



ادامه مطلب ...

 راکت های زلزال به لطف بهره مندی از پرتابگرهای تمام متحرک و نیمه متحرک امکان شلیک از هر نقطه ای را دارند و دقتی که اخیرا در شلیک این راکت ها به دست آمده فرصتی مناسب برای برخورد با تهدیدات احتمالی مانند ناوهای هواپیمابر رده نیمیتز است که معمولاً یک فروند از آنها در خلیج فارس پرسه می زند



ادامه مطلب ...

افسران - مرکز فساد دنیا کجاست؟ 

تل‌آویو مرکز همجنس‌گرایان دنیا معرفی شده است

بیشترین خانه‌های فساد دنیا در تل‌آویو قرار دارند
تل‌آویو با مرکز قمار دنیا یعنی "لاس‌وگاس" مقایسه می‌شود
ماهی یک میلیون نفر به خانه‌های فساد در این شهرک صهیونیستی نشین می‌روند
تل‌آویو یکی از ۴ مکان اول دنیا از لحاظ تعداد روسپی است
سالانه ۳ تا ۵ هزار روسپی به سرزمین‌های اشغالی قاچاق می‌شوند
اسراییل سومین رژیم جهان از لحاظ قاچاق انسان است
به گزارش بی‌بی‌سی، روسپی‌گری در سرزمین‌های اشغالی امری "قانونی" است. گرچه گفته می‌شود خانه‌های فساد در این رژیم غیر قانونی هستند اما حدود ۲۸۰ خانه فساد در تل‌آویو مشغول به فعالیت هستند که همین امر اسراییل را به یکی از ۱۰ مکان دارنده بیشترین تعداد خانه فساد تبدیل کرده است
یکی از دلایلی که تل‌آویو را به "خانه همجنس‌گرایان" دنیا تبدیل کرده است، پذیرش عمومی صهیونیست‌ها به این مسئله است. صهیونیست‌ها که به هیچ نوع اخلاقیاتی پایبند نیستند، و به ارزش‌های خانوادگی ارج نمی‌گذارند با این مسئله نیز مشکلی ندارند
اما بی‌بند و باری‌ها در تل‌آویو که اخیرا بسیار افزایش یافته و طبق گزارشات می‌توان همه جا شاهد آن بود،‌ باعث افزایش نرخ بیماری‌هایی مانند ایدز شده است. به گزارش سازمان AIDS رژیم صهیونیستی، نمونه‌های مبتلا به ایدز از سال ۲۰۰۷ تاکنون ۳۰ درصد افزایش یافته است
به گزارش وب‌سایت تحلیلیhavoscope، تجارت فساد جنسی در سرزمین‌های اشغالی سالانه ۲ میلیارد دلار سود دارد.
به گزارش هاآرتص، طبق نظر سنجی‌های صورت گرفته در سال ۲۰۱۱ مشخص شد، حدود ۸۳ درصد از زن‌های تل‌آویو حداقل یک بار در طول عمر خود مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند.

 هیلاری کلینتون" طی نامه ای، رئیس جمهوری آمریکا را به انجام اقدامات مهمی برای حل مشکلات این کشور در عرصه داخلی و خارجی از جمله کنار آمدن با ایران توصیه کرده است.
خاورمیانه یک میدان مین است/ در قاهره، غزه، تل آویو و تهران همه چیز طبق میل ما پیش نمی رود

با ایران مذاکره مستقیم کنید و امتیاز گسترده دهید

ایران، عراق سوریه و حزب الله سبب وحشت ما شده اند


حتی در میان گروههای اپوزیسیون داخل ایران نیز کسی خواهان دست برداشتن از فعالیت هسته ای نیست

واشنگتن باید اذعان کند که ایران یک قدرت منطقه ای است و از تلاش برای تغییر نظام این کشور دست بردارد

نتانیاهو بخشی از مشکل در خاورمیانه است/ او به خواسته های ما توجهی نکرد

هیلاری کلینتون" وزیر خارجه سابق آمریکا در نامه خداحافظی خود از دولت "باراک اوباما" توصیه هایی را مطرح و تاکید کرده عمل کردن به آنها می تواند در دور دوم ریاست جمهوری اوباما بسیار مفید باشد. وی در این نامه که متن کامل آن در شماره اخیر هفته نامه اشپیگل آلمان منتشر شده، آورده است : ما در رقابت های انتخاباتی سال 2008 رقیب هم بودیم و در مقابل هم ایستادیم، اما در دولت با احترام با یکدیگر روبرو شدیم. طی چهارسال گذشته ما دستاوردهایی داشته و از رسیدن به اهدافی نیز بازماندیم.
 
کلینتون با اشاره به اینکه خداحافظی اش از وزارت خارجه دلایل شخصی دارد خطاب به اوباما افزوده است: بسیاری به شما توصیه می کنند اکنون به مسائل داخلی متمرکز شوید. شما می توانید با ابتکارات بی خطری در حوزه سیاست خارجی مانند لغو تحریم ها علیه رژیم کاسترو این مسئله را تعدیل کنید، با پیمان های نظامی ارزش دوباره ای به همسایگان چین داده و از پشت صحنه امور را اداره کنید.
 
زندان گوانتانامو را ببند

وزیر خارجه سابق آمریکا همچنین خروج کامل آمریکا از افغانستان را برای دور دوم ریاست جمهوری اوباما مفید ارزیابی کرده و توصیه می کند نگذارد فرماندهان ارتش، وی را وادار به نگاه داشتن هزاران نظامی آمریکایی در افغانستان کنند. کلینتون هر گونه تلاشی برای پویایی اقتصادی در داخل مرزهای آمریکا، تشدید قوانین استفاده از سلاح، بستن زندان گوانتانامو و بازسازی زیرساختهای کشور را از مهمترین اقدامات دولت اوباما در حوزه سیاست داخلی می داند.
 
به اعتقاد این سیاستمدار دموکرات سیاست خارجی مسئله ای است که همچنان اوباما را در دور دوم ریاست جمهوری اش به خود مشغول می کند، در این میان نباید تمایل اروپا برای پرداختن به مسائل داخلی خودش، آمریکا را از پرداختن به مسائل جهانی و پیمان های بین المللی اش باز دارد. 
 
خاورمیانه یک میدان مین است/ در قاهره، غزه، تل آویو و تهران همه چیز طبق میل ما پیش نمی رود

کلینتون با اشاره به بحران های موجود در منطقه خاورمیانه می افزاید: می دانم که خاورمیانه یک میدان مین است. در قاهره، غزه، تل آویو و تهران همه چیز طبق میل ما پیش نمی رود، جایی که شما با ابتکارات خیرخواهانه و در عین حال ناپخته با موانعی روبرو هستید. در این میان، اما چیزهایی از پایه تغییر کرده است.
 
وی تاکید می کند: 2013 سال سرنوشت سازی است. طی دهه های گذشته هیچ گاه مانند امروز امکان عملی شدن ابتکارات آمریکا در منطقه وجود نداشته است. در اینجا باید هم در برابر دوست (اسرائیل) و هم دشمن (ایران) شجاعت به خرج داد و این امر بدون فشار دیپلماتیک و برخی توافقات غیردلخواه محقق نمی شود. شما در دور دوم ریاست جمهوری خود باید نمایندگان جدیدتان را در موضوع مذاکرات صلح اسرائیل-فلسطین و نیز مسئله هسته ای ایران معرفی کنید، مسائلی که ترکیب آنها توجه خاصی را به خود جلب کرده و شاید در جایی خارج از تهران و یا تل آویو به یک توافق منجر شود.
 
هیلاری با بیان اینکه برای جهان عرب هر دو اینها در ارتباط با هم یک مجموعه را می سازند و اوباما باید روشن کند که به این مسئله باور دارد، سعی کند دیپلمات انتخابی اش پایبند به آن باشد از همسرش "بیل کلینتون" به عنوان گزینه ای مناسب برای این کار یاد کرده و به اوباما توصیه می کند به جانشین خودش "جان کری" اهمیت این مسئله را یادآوری کند. وی از اوباما می خواهد به بیل کلینتون اختیار کامل داده و همکارانی با توانایی بالا در اختیارش بگذارد.
 
وزیر خارجه پیشین آمریکا از رئیس جمهوری این کشور می خواهد همانند نخستین سخنرانی اش در قاهره، بار دیگر به روشنگری در مورد برنامه های دولتش برای منطقه پرداخته و این بار مشخص کند که حرفهایش را عملی خواهد کرد.
  
با ایران مذاکره مستقیم کنید و امتیاز گسترده دهید

کلینتون در بخش دیگری از این نامه می نویسد: اما این اقدامات کافی نیست. شما باید روی بنیامین نتانیاهو سرمایه گذاری کرده و با ایران مذاکرات مستقیم با امتیازات گسترده و مرزهای تعریف شده مشخص انجام دهید، می دانم این به نظر ساده انگارانه می آید، اما می تواند کارگر باشد چرا که با وجود شایعاتی که از تهران و تل آویو به گوش می رسد تغییرات بنیادگرایانه ای در حال رخ دادن در منطقه است که ممکن است سبب از دست رفتن آنها می شود.
 
ایران، عراق، سوریه و حزب الله سبب وحشت ما شده اند

وی افزوده است: ایران به علاوه عراق به علاوه سوریه به علاوه حزب الله قدرتمند در لبنان به علاوه حماس در نوار غزه، اینها سبب وحشت ما بوده است. این خطرها جزئی از تاریخ هر چند بخش قابل پیش بینی آن است.
 
به نوشته کلینتون، حزب الله همواره در جبهه ایران باقی مانده، اما نفوذ ایران در عراق کاهش یافته و جنبش حماس نیز در حال دور شدن از ایران است. کلینتون در ادامه با این ادعا که اصلی ترین همپیمان منطقه ای ایران یعنی سوریه ظرف ماههای آینده سقوط خواهد کرد، توصیه می کند نظام آتی این کشور را گروههای سنی مذهب سازمان دهی شده از داخل و مخالف با نظام ایران شکل دهند.
  
کلینتون حلقه جدیدی را که در خاورمیانه شکل گرفته حلقه بین ترکیه، مصر، قطر و عربستان می داند که همگی سنی هستند. وی می گوید اگر به جای رئیس جمهوری ایران بود، این روند تغییر لایه ای قدرت در منطقه را با نگرانی زیرنظر می گرفت.
  
وزیر خارجه مستعفی آمریکا با اشاره به تاثیر تحریم های اقتصادی علیه ایران مدعی شده است گروهی در داخل این کشور به دنبال اهداف نظامی در برنامه هسته ای هستند و در عین حال گروهی نیز تنها بر جنبه فناوری هسته ای تاکید دارند.
  
حتی در میان گروههای اپوزیسیون داخل ایران نیز کسی خواهان دست برداشتن از فعالیت هسته ای نیست

وی می گوید حتی در میان گروههای اپوزیسیون داخل ایران نیز کسی خواهان دست برداشتن از فعالیت هسته ای نیست از این رو آمریکا باید با پیشنهاد "معامله بزرگ" از وقوع بدترین حالت در این مورد جلوگیری کند. همچنین آمریکا باید حق ایران در غنی سازی اورانیوم تا میزان 5 درصد را که در مصارف پزشکی می تواند به 20 درصد نیز ارتقا یابد، به رسمیت بشناسد و در مقابل ایران اورانیوم غنی شده خود را تحت نظارت بین المللی به ترکیه و یا روسیه فرستاده و اجازه ورود بازرسان آژانس را به تاسیسات هسته ای خود بدهد.
 
واشنگتن باید اذعان کند که ایران یک قدرت منطقه ای است و از تلاش برای تغییر نظام این کشور دست بردارد

کلینتون این اقدامات را پیش شرط لغو تدریجی تحریم های اقتصادی علیه ایران و نقطه نهایی را نیز از سرگیری روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا دانسته و تاکید می کند واشنگتن باید در نهایت به این مسئله اذعان کند که ایران یک قدرت منطقه ای است و از تلاش برای تغییر نظام این کشور دست بردارد.
 
وی مدعی می شود ایران از برنامه هسته ای به عنوان اهرمی برای حفظ قدرت خود استفاده کرده و می کوشد همچون یک قدرت هسته ای به نظر برسد. به نوشته این مقام سابق آمریکایی نگرانی هایی که آمریکا در مورد سیاست های تندروانه "محمود احمدی نژاد" دارد پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئن دیگر بی معنی خواهد بود چرا که وی دیگر نمی تواند در این انتخابات نامزد شود.
 
کلینتون از "علی لاریجانی" به عنوان جانشین احتمالی احمدی نژاد یاد کرده و وی را سیاستمداری معقول و واقع بین می داند که کتابهای فلسفی مانند آثار کانت را خوانده و گزینه مناسب تری برای مذاکره است.
  
نتانیاهو بخشی از مشکل در خاورمیانه است/ او به خواسته های ما توجهی نکرد

وی در ادامه با اشاره به بحران دیرینه خاورمیانه می نویسد: در مورد "بنیامین نتانیاهو" باید با کمال تاسف بگویم وی بخشی از مشکل در خاورمیانه است نه راه حل. نتانیاهو در دور نخست ریاست جمهوری شما، به خواسته های مطرح شده ما در مورد توقف شهرک سازی توجه نکرد. در عین حال وی کسی است که خواهان پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری بود. اکنون زمان توجه به این واقعیت است، نه از روی انتقام، بلکه از روی هشیاری، که ما نباید به همپیمان اسرائیلی مان اجازه اجرای تمام خواسته هایش را بدهیم. تنها زمانی که ما نتانیاهو را تحت فشار بگذاریم می توانیم به یک واسطه واقعی در منطقه تبدیل شویم.
 
نگرانی بزرگ اسراییل تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته ای است

کلینتون یادآور می شود نگرانی بزرگ رژیم صهیونیستی تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته ای است و این موضوعی است که مورد توافق واشنگتن نیز هست. این موضوع می تواند سبب یک رقابت تسلیحاتی در منطقه شود و اگر غرب نتواند ایران را در این راه متوقف کند، خطر به مرزهای آمریکا و اروپا نیز می رسد.
  
واداشتن دولت نتانیاهو به توقف شهرک سازی و مذاکره با تشکیلات خودگردان، لزوم مذاکره آمریکا با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، جدی گرفتن خطر به کارگیری تسلیحات شیمیایی در سوریه و نیز غافل نشدن از خطرات انقلاب های مردمی کشورهای خاورمیانه برای منافع آمریکا از دیگر توصیه هایی است که کلینتون به اوباما کرده است. 
 
کلینتون 65 ساله که طی هفته های اخیر به دلیل ناراحتی جسمانی کمتر در انظار عمومی ظاهر شده بود، روز شنبه با وزارت خارجه آمریکا خداحافظی کرده و جای خود را به "جان کری" سناتور باتجربه دموکرات داد.

 

 

در داستان جالبى از امیر المومنین حضرت على(علیه السلام ) به این مضمون نقل شده است که روزى رو به سوى مردم کرد و فرمود: به نظر شما امید بخش ترین آیه قرآن کدام آیه است ؟ بعضى گفتند آیه "ان الله لا یغفر ان یشرک به و یغفر ما دون ذلک لمن یشاء"(خداوند هرگز شرک را نمى بخشد و پائین تر از آن را براى هر کس که بخواهد مى بخشد) سوره نساء آیه 48
امام فرمود: خوب است ، ولى آنچه من میخواهم نیست ، بعضى گفتند آیه "و من یعمل سوء او یظلم نفسه ثم یستغفرالله یجد الله غفورا رحیما" (هر کس عمل زشتى انجام دهد یا بر خویشتن ستم کند و سپس از خدا آمرزش بخواهد خدا را غفور و رحیم خواهد یافت) سوره نساء آیه 110
امام فرمود خوبست ولى آنچه را مى خواهم نیست .
بعضى دیگر گفتند آیه "قل یا عبادى الذین اسرفوا على انفسهم لا تقنطوا من رحمة الله ان الله یغفر الذنوب جمیعا انه هو الغفورالرحیم" (اى بندگان من که دراثر گناه، بر خویشتن زیاده روی کرده اید، ازرحمت خدا مایوس نشوید در حقیقت خدا همه گناهان را مىآمرزد که او خود آمرزنده مهربان است) سوره زمرآیه53
امام فرمود خوبست اما آنچه مى خواهم نیست ! بعضى دیگر گفتند آیه "و الذین اذا فعلوا فاحشة او ظلموا نفسهم ذکروا الله فاستغفروا لذنوبهم و من یغفر الذنوب الا الله" (پرهیزکاران کسانى هستند که هنگامى که کار زشتى انجام مى دهند یا به خود ستم مى کنند به یاد خدا مى افتند، از گناهان خویش آمرزش مى طلبند و چه کسى است جز خدا که گناهان را بیامرزد)
سوره آل عمران آیه135
باز امام فرمود خوبست ولى آنچه مى خواهم نیست . در این هنگام مردم از هر طرف به سوى امام متوجه شدند و همهمه کردند فرمود: چه خبر است اى مسلمانان ؟ عرض کردند: به خدا سوگند ما آیه دیگرى در این زمینه سراغ نداریم . امام فرمود: از حبیب خودم رسول خدا شنیدم که فرمود:
امید بخش ترین آیه قرآن این آیه است
"واقم الصلوة طرفى النهار و زلفا من اللیل ان الحسنات یذهبن السیئات ذلک ذکرى للذاکرین"
سوره هود آیه 114

و فرمود: اى على! آن خدایى که مرا به حق مبعوث کرده و بشیر و نذیرم قرار داده یکى از شما که برمىخیزد براى وضو گرفتن، گناهانش از جوارحش مىریزد، و وقتى به روى خود و به قلب خود متوجه خدا مىشود از نمازش کنار نمىرود مگر آنکه از گناهانش چیزى نمىماند، و مانند روزى که متولد شده پاک مىشود، و اگر بین هر دو نماز گناهى بکند نماز بعدى پاکش میکند، آن گاه نمازهاى پنجگانه را شمرد
بعد فرمود: یا على جز این نیست که نمازهاى پنجگانه براى امت من حکم نهر جارى را دارد که در خانه آنها واقع باشد، حال چگونه است وضع کسى که بدنش آلودگى داشته باشد، و خود را روزى پنج نوبت در آن آب بشوید؟ نمازهاى پنجگانه هم به خدا سوگند براى امت من همین حکم را دارد.
پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:, :: 15:38 :: نويسنده : سروش افشار

 

 موسسه مطالعات امنيت ملي وابسته به دانشگاه تل آويو در پژوهشي كه به جنگ هاي الكترونيكي و سايبري اختصاص دارد خاطرنشان مي كند: بخش سايبري وزارت دفاع آمريكا قصد دارد تغييرات كلي اي در جنگ سايبري اعمال كند. به ويژه اطلاعاتي كه از سوي برخي منابع رسمي و علني مخابره شده نشان مي دهد آمريكا نزديك به 90درصد بودجه الكترونيكي خود را صرف دفاع از خود مي كند در حالي كه تنها 10درصد از اين بودجه را به حملات الكترونيكي اختصاص داده است. مسأله اي كه باعث تضعيف نيروي هجومي آمريكا شده است.

مقام هاي آمريكايي خود مي دانند كه حملات الكترونيكي اي كه به ايران انجام مي دهند از سوي اين كشور بي پاسخ نمي ماند و حتي در برخي مواقع بسيار قدرتمندتر از حملاتي است كه خودشان انجام مي دهند. مسأله اي كه به اذعان مقام هاي آمريكايي باعث شده است تا ايران قدرتمندترين كشور در حوزه الكترونيك و جنگ سايبري باشد.
به گزارش ديپلماسي ايراني به نقل از القدس العربي، چاپ لندن، اين موسسه مطالعات صهيونيستي در ادامه گزارش مي دهد: ايران پس از نخستين حمله سايبري به تأسيسات هسته اي اش به سرعت بر روي فضاي سايبري خود كار كرد و اكنون به كشور قدرتمند جهان در جنگ سايبري تبديل شده است.
موسسه مطالعات امنيت ملي اسرائيل به كاخ سفيد هشدار مي دهد، حملات سايبري در آينده مي توانند هزينه هاي بسيار سنگيني را متحمل ايالات متحده آمريكا كنند و اگر واشنگتن به اين موضوع توجه نكند و مسأله گذشت زمان را جدي نگيرد متحمل حملات سايبري بسيار جدي اي خواهد شد كه هزينه هاي ناشي از آن سرسام آور خواهند بود.
اين موسسه در ادامه از ايالات متحده آمريكا مي خواهد كه توانايي هاي سايبري جمهوري اسلامي ايران را جدي بگيرد و مطالعاتي جدي بر روي قدرت ميداني و الكترونيكي آن انجام دهد.
موسسه مذكور به آمريكا و اسرائيل هشدار مي دهد ايران هميشه آماده واكنش به هرگونه حمله سايبري است از اين رو بايد خود را آماده مواجهه با هرگونه حمله سايبري از سوي ايران كنند.
در اين گزارش به نقل از يكي از مقام هاي عالي رتبه نيروي هوايي آمريكا آمده است: ايران پس از حمله سايبري به تأسيسات هسته اي اش در سال 2010توانسته است امكانات الكترونيك و سايبري خود را به شدت تقويت كند و به زودي به قدرتي بزرگ تبديل خواهد شد.ايراني ها اكنون از چنان قدرتي در فضاي سايبري برخوردارند كه براي آمريكايي ها به هيچ وجه قابل تصور نيست به گونه اي كه مي توان گفت در جنگ سايبري در سطح جهان در حال حاضر حرف اول را مي زنند.

 رژیم صهیونیستی

منابع خبری خارجی اخیرا از اظهارات شش نفر از مقامات پیشین سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) گزارش داده اند مبنی بر این که این افراد به طور مشترک با بیانات کم سابقه ای نسبت به آینده رژیم صهیونیستی اظهار نگرانی کرده اند. محور مباحث این مسئولین سابق امنیتی در مورد رژیم صهیونیستی این است که این رژیم فاقد راهبردهای اساسی و بلند مدت برای آینده است و ودر واقع، این رژیم با تسلط حاکمیت جریان تندرو و افراطی و بدون تعدیل مواضعش در مورد منطقه و فلسطین مسیر بن بست را طی می کند. 

توجه به موضوع فوق از این جهت اهمیت دارد که امروزه در مورد آینده رژیم صهیونیستی در محافل رسانه ای و اتاق های فکر غربی مباحث جدی مطرح است و کانون اصلی این مباحث این است آیا رژیم صهیونیستی موجب افزایش هزینه های غرب در تعامل با جهان اسلام نشده است؟ به عبارت دیگر، سیاست های رژیم صهیونیستی طی سال های اخیر را از ۲ جهت و در واقع در قالب ۲ فرضیه زیر مورد ارزیابی قرار می دهند:

۱-الگوی رفتاری رژیم صهیونیستی در ابعاد مختلف داخلی، منطقه ای و بین المللی موجب کاهش جایگاه این رژیم شده و ادامه این وضعیت می تواند موجب افزایش چالش ها و تهدیدها برای ادامه حیات سیاسی آن شود.

۲-الگوی رفتاری این رژیم موجب کاهش مشروعیت حمایت های بین المللی جامعه غرب از این رژیم شده و به همین دلیل امروزه این تفکر به شدت طرفدار پیدا کرده که هزینه های حمایت از این رژیم نسبت به فواید آن افزایش یافته است.ادامه….

در این راستا، به منظور ارزیابی گزاره های فوق به نظر می رسد مولفه های بسیار زیادی وجود دارند که اثبات کننده تزلزل موقعیت و جایگاه رژیم صهیونیستی در سطوح داخلی و خارجی می باشند که پاره ای از آن ها را به اختصار در زیر مورد اشاره قرار می دهیم:

۱-در سطح داخلی؛ برخی تحولات در افزایش بحران هویت جامعه صهیونیستی بسیار موثر می باشند که در ذیل به برخی از آن ها اشاره می شود:

-نسل جدید جامعه صهیونیستی علاقه چندانی به پیگیری ایدئولوژی صهیونیسم ندارد و وضعیت کلی اجتماعی داخل سرزمین های اشغالی بیانگر آن است که نسل جدید بیشتر دو مقوله «امنیت» و «رفاه» را از حاکمیت مطالبه می کند.

-از طرف دیگر، میزان مهاجرت به داخل سرزمین های اشغالی بسیار کاهش یافته و حتی افزایش مهاجرت معکوس به یک پدیده جدی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. در این راستا، بر اساس برخی نظر سنجی های داخل این رژیم، حدود ۴۰ درصد مردم اعلام کرده اند که اگر شرایط مهاجرت فراهم شود، حتما به خارج مهاجرت خواهند کرد.

-رژیم صهیونیستی در حال حاضر از نداشتن افراد و شخصیت های بزرگی که از ویژگی های کاریزماتیک برخوردار باشند رنج می برد.

-حضور در ارتش برای مردم دیگر به عنوان یک امر مقدس تلقی نمی شود.

-نگاه ایدئولوژیک احزاب و گروه های سیاسی بسیار کم رنگ شده است. نمونه این موضوع را می توان در انتخابات پارلمانی اخیر این رژیم مشاهده کرد.

- یکی از نکات مهم در انتخابات اخیر، موفقیت احزابی مانند حزب مستقل «آینده وجود دارد» به رهبری یائیر لابید است که توانست بدون اولویت دادن به مسایل سیاسی و امنیتی و تاکید بر مسایل اجتماعی آرای جامعه جوانان را جلب و ۱۹ کرسی به خود اختصاص دهد و حتی با اولویت دادن به مسایل اجتماعی باعث بالا رفتن میزان مشارکت مردمی در این انتخابات شد. بسیاری از کارشناسان وقوع چنین پدیده ای در انتخابات اخیر را دلیل محکمی برای این فرضیه می دانند که جامعه صهیونیستی در حال فاصله گرفتن از آرمان های توراتی است و مقوله های امنیت و رفاه اجتماعی و اقتصادی برای آن ها از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. حتی در این زمینه کارشناسان معتقدند، توجه بیش از حد جامعه صهیونیستی به افراد و چهره ها به جای احزاب و برنامه ها بیانگر آن است که رویکرد جامعه صهیونیستی نسبت به پدیده های سیاسی و اجتماعی به شدت سطحی و قشری شده است.

۲- در سطح خارجی؛ به نظر می رسد این رژیم به دلیل به هم ریختگی نظم منطقه ای گذشته با بحران های امنیتی جدیدی مواجه که موجب محدود شدن گزینه های این رژیم شده است. به عنوان مثال:

-تحولات بیداری اسلامی به ویژه در کشور مصر باعث افزایش نگرانی های امنیتی برای این رژیم شده است.

-شکست اخیر رژیم صهیونیستی در جنگ ۸ روزه غزه از گروه های مقاومت و نگرانی های از ایجاد معادله موشک در جنگ های آینده. در واقع، جنگ غزه نشان داد که قدرت ابتکار عمل رژیم صهیونیستی از نظر نظامی در منطقه بسیار کاهش یافته است.

-روند تحولات سوریه به گونه ای نیست که مطلوبیت های این رژیم از جمله سقوط حکومت اسد تحقق پیدا کند. اگر چه در عمل، روند کنونی تحولات سوریه را در جهت تضعیف حکومت و ارتش سوریه مثبت ارزیابی می کند.

-رژیم صهیونیستی به طور جدی نگران باز شدن جبهه جدی در مرزهای شرقی خود به دلیل سقوط احتمالی حکومت اردن نیز می باشد.-اوباما در حال افزایش فشار به این رژیم در ابعاد مختلف از جمله روند مذاکرات سازش است. به همین دلیل رژیم صهیونیستی سعی می کند برای پشت سر گذاشتن دوره چهارساله اوباما، بازی جدید را در پرونده مذاکرات راه بیندازد.

-اتحادیه اروپا به شدت سیاست های شهرک سازی این رژیم را محکوم کرده و به نظر می رسد به سیاست های انتقادی خود نسبت به رژیم صهیونیستی افزوده است.

 

بازی تریس افکتز Trace Effects با هدف آموزش زبان انگلیسی آمریکایی و آشنایی با فرهنگ این کشور طراحی و تولید شده است. وزارت خارجه آمریکا این بازی را طراحی کرده است.

این بازی رایانه‌ای برای یادگیری زبان‌ انگلیسی، در واقع مکمل کلاس زبان انگلیسی دانش‌آموزان است و بدین منظور در آن از داستان‌های آموزشی چند رسانه‌ای سه بعدی و حساس به واکنش کاربر استفاده شده است. این بازی برای کاربران بین 12 تا 16 سال در نظر گرفته شده است.

کاربران در این بازی ضمن حل معماها و تکمیل جورچین‌ها، در دنیایی پر از شخصیت‌های گوناگون انگلیسی زبان، به تعامل می‌پردازند. دانش‌آموزان، سفری پویا در ایالات متحده را تجربه کرده و با مکان‌های فرهنگی این کشور مانند کانزانس، نیواورلئان، گرند کنیون، شهر نیویورک و سن‌فرانسیسکو و واشنگتن دی‌سی‌ آشنا می‌شوند. 

تریس کیست؟

تریس، شخصیت اصلی این بازی، دانشجویی از سال 2045 است که به طور تصادفی به زمان حال سفر می‌کند. وی برای بازگشتن به خانه خود می‌بایست ماموریت‌های خطیری را برای بهتر کردن آینده – با کمک به شش جوان مختلف در اجرای کارهای بزرگ و تاثیر مثبت بر آینده – به انجام رساند. 

موضوعات اصلی بازی

این بازی رایانه‌ای که برای نوجوانان طراحی شده، ضمن آشنا کردن کاربران با جامعه آمریکایی، موضوعاتی مانند مهارت‌های سرمایه‌گذاری در جامعه، تقویت نقش زنان، علوم و نوآوری، حفظ محیط زیست و حل و فصل مناقشات را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ویژگی‌های بازی

· شامل هفت مرحله بازی‌

· 28 فعالیت تمرینی گوناگون

· فعالیت‌های تمرینی چهار نفره

· راهنمای همه‌جانبه برای معلمان و دانش‌آموزان

· هفت رمان تصویری برای فعالیت‌های مضاعف

· دارای سیستم امتیازبندی براساس نمره

· دارای فرهنگ لغت انگلیسیِ آمریکایی

· توانایی بازی از طریق دی‌ وی دی و بدون نیاز به ارتباط بر خط

· قابلیت نصب بر روی برخی گوشی‌های تلفن همراه

· قابلیت ارتباط با رسانه‌های اجتماعی

 

زنی میتواند زنانه رفتار کند که در کنار یک مرد زندگی کند . زنی که همیشه مجبور است وظایف مردانه ی همسرش را انجام دهد هیچگاه لذت زن بودن را درک نخواهد کرد .

زنان سرپرست خانوار

گناه بسیاری از زن ها چیست که همسرانشان مردانه عمل نمی کنند؟ مردانی که در حمایت کردن از خانواده ضعیف عمل می کنند، مردانی که در تصمیم گیری تردید دارند، مردانی که خودشان را طعمه ی سوء استفاده کنندگان و کلاهبرداران قرار می دهند، نمی توانند از زنانشان توقع زن بودن داشته باشند! زنی می تواند زنانه رفتار کند که در کنار یک "مرد" زندگی کند. زنی که همیشه مجبور است وظایف مردانه ی همسرش را انجام دهد، هیچگاه لذت زن بودن را درک نخواهد کرد.

شاید شما هم دیده باشید زنانی را که اجازه ی حرف زدن یا تصمیم گرفتن به همسرشان نمی دهند و نه تنها حق مدیریت، بلکه حق استقلال شخصی او را در رای و نظر هم سلب می کنند. حتما از رفتار آنها احساس انزجار کرده اید. اما باید دید رفتار آن مرد چگونه بوده که همسرش با بی قراری و بی تابی به جای او عکس العمل نشان می دهد. چرا به جای او حرف می زند و تصمیم می گیرد؟

اگر مشکل آن زن استبداد است و در رفتار با همه ی نزدیکان و اطرافیانش این طور عمل می کند، حرجی بر مرد نیست و این زن است که باید اصلاح شود. اما اگر مسئله، استبداد نیست و مشکل از ضعف مرد است، در این صورت کسی که باید سرزنش شود مرد است.

زنی که تجربه کرده است اگر مثل مرد به میدان نیاید باید خسارتهای فراوانی بپردازد چگونه می تواند به همسرش اعتماد کند؟ هر جا از مسئله ای بی خبر بماند طولی نمی کشد که یک مشکل غافلگیر کننده یقه اش را می گیرد. او باید به ادارات مختلف سر بزند تا مشکلی را حل کند ولی در مرحله ی امضاء، لازم است سرپرست خانواده بیاید، اینجا دیگر خان هفتم رستم است مرحله راضی کردن سرپرست خانواده برای پا گذاشتن در مکانهای اداری!

زنی لذت زن بودن را می فهمد که اگر پولی از شوهرش دریافت کرد نگران نباشد که آن را از کجا آورده و کی قرار است تاوان آن را پس بدهد. هر زنی چنانچه در پناه مردی با کفایت و مقتدر قرار گیرد، خواه نا خواه به نقش زنانگی خود روی می آورد و واقعا از زن بودنش لذت خواهد برد.

یک زن به شرطی می تواند زن باشد که همسرش را واقعا مسئول و توانا ببیند و نیازی به دخالت در امور او احساس نکند. برای عدم دخالت، اعتماد و آرامش لازم است. وقتی یک مرد نمی تواند این اعتماد و آرامش را ایجاد کند، همسرش هم نمی تواند یک زن باقی بماند.

زنان شریک زندگی اند

در مقابل مردان ضعیف و بی اراده، مردانی هستند مستبد و با طرز فکرهای قجری! زنهای اینها مجبور نیستند هم زن باشند هم مرد، بلکه باید فقط بچه باشند. اینکه می گوییم مرد باید وظایف خودش را با اقتدار و توانایی کامل به عهده بگیرد به این معنا نیست که زن را بی خبر بگذارد و او را از حق نظر و انتخاب محروم سازد. مرد موظف است وظایف و مسئولیتهای خودش را به دوش بگیرد اما حق ندارد زن را بی خبر بگذارد و با او مثل یک کودک رفتار کند. زن شریک زندگی است و شرکاء باید از کارهای هم مطلع و راضی باشند. اما این اطلاع و رضایت، مانع تقسیم وظایف نیست.

مردانی که همسرانشان را به حساب نمی آورند، همسرانشان را به سمت مصرف گرایی، ولخرجی و قدرناشناسی سوق می دهند.

معمولا پر مصرفترین زنان زنانی هستند که جیب خودشان را از جیب همسرشان جدا می دانند. لذا وقتی پولی از همسر به چنگ می آورند ، دلیلی نمی بینند در خرج آن ملاحظه کنند. این پول مثل پول مفتی است که از یک غریبه به دست آمده است.

 

زنان سرپرست خانوار

به لحاظ روانشناسی ، کسی که مورد مشورت قرار نمی گیرد با هر تصمیمی که گرفته شود مخالفت خواهد ورزید و همواره انتقاد خواهد کرد. سرسختی های زنان وقتی اوج می گیرد که خودشان را در زندگی دارای نقش نمی بینند و احساس می کنند نظرشان اهمیتی ندارد. مردانی که خیلی خودسرانه عمل می کنند ناگزیرند همواره نق زدن زنان را تحمل کنند هرچند عملکردشان همیشه به سود خانواده باشد. مردها باید به زنان حق بدهند که مثل یک شریک دلسوز در انتخابها و تصمیمگیریها دخالت داشته باشند اما به جای مرد مجری نشوند.

بنابراین آنچه به صلاح همسران است این است که مسئولیتهای مردانه به دوش مرد واقع شود اما زن هم به عنوان ناظر و شریک پابه پای مرد حرکت کند و کنار گذاشته نشود. در این صورت امید به همراهی و همدلی زن و شوهر و ایجاد تفاهم و توافق نظرشان بیشتر خواهد بود. 

 

 طراحی یک هواپیما به نحوی که کمترین بازتاب راداری و حرارتی را داشته باشد از اصول مهم برای به تأخیر انداختن شناسایی هواپیمای خودی توسط سامانه های دشمن است که منجر به افزایش بقاپذیری رزمی می شود.


1- در این هواپیما با استفاده از سطوح تخت و کمی هم سطوح منحنی در بالای بدنه بر مبنای اصول طراحی هواپیماهای پنهانکار اقدام شده است. به عنوان مثال شکل دماغه و زوایای پهلوهای بدنه مطابق اصول پنهانکاری راداری انتخاب و طراحی شده است و می توان گفت از این لحاظ قاهر 313 هواپیمای رزمی نسل پنجمی(با تعاریف مرسوم دنیا) است.

2- شکل شکسته بال که جالب و عجیب ترین نکته ظاهری قاهر313 است به کاهش اثرات راداری و حرارتی کمک می کند هر چند که مأموریت اصلی آن چیز دیگری است.

3- به احتمال زیاد، عمده تسلیحات قاهر در محفظه داخلی بین دو ارابه فرود اصلی حمل می شود که برای کاهش بازتاب راداری ناشی از نصب تسلیحات زیر بال و بدنه روش مطمئنی است

4- ورودی هوای موتور بالای بدنه قرار گرفته است که باعث کاهش بازتاب راداری در برابر رادارهایی که از پایین به هواپیما نگاه می کنند می شود. 
 

 
قاهر 313 دارای شکل ظاهری پنهانکارانه است

5- استفاده از دو ورودی که از دو مجرا هوا را به موتور می رسانند به دلیل ایجاد زاویه غیر مستقیم از موتور تا ورودی هوا، باعث کاهش بازتاب راداری می شود ضمن اینکه احتمال طراحی خود مجرا با سطوح زاویه دار برای گرفتن انرژی امواج رادار مانند شیوه استفاده شده در جنگنده اف-35 وجود دارد.

6- زائده های اطراف خروجی موتور می تواند برای کاهش اثرات حرارتی و راداری و نصب خروجی بردار متغیر در آینده مفید باشد.

7- استفاده از زاویه حمله و فرارهای یکسان در بیشتر سطوح بدنه به علاوه خطوط شکسته در لبه دریچه های ارابه های فرود برای پنهانکاری یکی از روش های لازم است که در قاهر313 دیده می شود.

8- سکان های عمودی V شکل به پنهانکاری یک هواپیما کمک شایانی می کنند که در این جنگنده مورد استفاده قرار گرفته اند.

9- باید دید برای کاهش اثرات بازتاب راداری کلاه و صندلی خلبان و خود خلبان با توجه بزرگ بودن کانوپی (طلق کابین) چه تدبیری اندیشیده شده است.

10- گازهای داغ خروجی موتور، پیش از خروج از هواپیما با هوای سرد از طریق دو مجرای بالای بدنه ترکیب شده و با دمای پائین از هواپیما خارج می شوند تا اثرات حرارتی کاهش یابد.
 
 
بخش انتها و خروجی موتور قاهر313

11- استفاده از مواد جاذب امواج راداری در بدنه برای جذب انرژی امواج رادار و کاهش بازتاب راداری از دیگر روش های استفاده شده در قاهر برای افزایش پنهانکاری است.

ویژگی های پروازی

12- تمرکز جرم حول محور طولی جنگنده قاهر313 موجب افزایش مانور پذیری می شود.

13- با توجه به ابعاد هواپیما که طول آن کمتر از 16 متر تخمین زده می شود، محفظه حمل جنگ افزار آن می تواند دست کم دو بمب 2هزار پوندی یا تعداد بیشتری بمب های کوچک نقطه زن هدایت شونده، یا دست کم 6 موشک هوا به هوا در رده R-73 یا PL-12 را در خود جای دهد.

14- وجود پیشبال (Canard) برای افزایش مانورپذیری، تولید برآی مثبت، وجود سطوح کنترلی روی آن، کاهش دهانه بال با بزرگ در نظر گرفتن پیشبال از مزیت های استفاده از آن است.

15- وضعیت بال و بدنه قاهر نشان می دهد طرح آن نزدیک به طرح های «ترکیب بال و بدنه» است که دارای مزیت های آیرودینامیکی بسیار خصوصاً در کاهش تداخلات نامناسب جریان بال و بدنه است.

16- مزیت های پیشبال در زوایای حمله بالا بیشتر است زیرا با تولید جریان گردابه ای و ریختن آن روی بال باعث تولید بهینه برآ با نیاز به سرعت خطی و نیروی رانش کمتر و در نتیجه مصرف سوخت کمتر می شود.

17- با توجه به وجود پیشبال، احتمالاً این هواپیما برای مانورپذیری بیشتر با حاشیه پایداری کم و یا ناپایدار طرحی شده (در اینصورت نیاز به نرم افزار کنترل پرواز پیشرفته است که بیشتر با سامانه کنترل پرواز با سیم تطابق دارد)

18- ارابه های فرود اصلی در کنار بدنه رو به جلو جمع می شوند که باعث ایجاد فضای مفید بیشتر در داخل بدنه می شود.

19- سطح دم عمودی نسبتاً بزرگ است که پایداری سمتی مناسبی ایجاد کرده و با بخش متحرک (رادر) بزرگ، مشخصات مانوری جانبی مناسبی ایجاد می کند. با توجه به این سکان عمودی، ارتفاع قاهر کمتر از 4 متر تخمین زده می شود.

20- بال ضخیم (نسبت ضخامت بالا) در قاهر313 برای تولید برآی زیاد مناسب است البته این نوع بال ها برای سرعت های نه چندان بالا بهینه هستند. به نظر دهانه بال این جنگنده کمتر از 8 متر باشد.

21- شکل و محل ورودی هوا خطر جدایش جریان در زوایای حمله بالا دارد که با توجه به قابلیت پرواز قاهر در زوایای حمله بیش از 20 درجه باید به نحوی این مشکل مرتفع شده باشد.

22- جلوی ورودی هوای موتور حالت ریشه کشیده LERX دارد که مزیت های آیرودینامیکی بالایی دارد.

23- کانوپی بسیار بزرگ این هواپیما منجر به ایجاد دید عالی و 360 درجه به اطراف می شود که برای پروازهای ارتفاع پائین لازم است و البته در مأموریت های تهاجم زمینی بسیار کمک کرده و در نبرد هوایی نزدیک هم بسیار مفید است.
 
 
به کانوپی قاهر313 در این تصویر توجه نمایید

24- همه هواپیماها با پرواز در ارتفاع نزدیک به زمین از اثر سطح بهره مند می شوند اما شکل شکسته بال در قاهر313 به استفاده بهینه از اثر سطح  برای پروازهای طولانی تر در ارتفاع پائین و نشست و برخاست از باندهای کوتاه کمک می کند.

25- شکل شکستگی بال ها همانطور که در گزارش مربوط به قایق پرنده باور-2 اشاره کردیم که نمونه کامل یک هواپیمای اثر سطحی بومی است، در نمای روبرو دارای شکل شبیه به M است که در کنار شکل W از بهترین فرم ها برای استفاده از اثر سطح است.

26- شکستگی بال ضمناً به عنوان یک بالچه نوک بال هم عمل می کند که به کاهش پسای القایی و کاهش مصرف سوخت و افزایش مداومت پروازی منجر می شود خصوصاً در پروازهای نزدیک به سرعت صوت که احتمالاً این هواپیما برای آن رژیم پروازی بهینه شده است.

27- طراحی ویژه بال و پیشبال(کانارد) اصلی ترین عوامل ایجاد توانمندی پرواز و نشست در باندهای کوتاه است که این هواپیما را برای استقرار در پایگاه های کوچک یا باندهای فرعی در راستای نبرد نامتقارن مناسب می سازد.

28- ارابه فرود این هواپیما کپی شده از هیچ یک از جنگنده های فعلی ایران نیست و طراحی جدیدی ضمن شباهت به طرح کلی ارابه فرود هواپیمای سوخو-25 دارد.
 
 
ارابه های فرود قاهر313

29- تک موتوره بودن هواپیما ضمن کاهش مصرف سوخت کلی و سهولت تعمیر و نگهداری، نشان از سبک وزن بودن این هواپیما دارد.

30- تک چرخه بودن ارابه های فرود گواه دیگری بر سبک وزن بودن این هواپیما با وزن برخاست در حدود 12تا 14 و بیشینه وزن احتمالاً کمتر از 20 تن است.

سامانه ها

31- با توجه به طول و عرض کم دماغه قاهر313 به نظر می رسد بخشی تجهیزات راداری زیر محل استقرار خلبان جای داده شده باشد.

32- فرم دماغه قاهر313 با شکل آنتن رادارهای هوایی موجود در جنگنده های کشور تطابق ندارد بنابراین به احتمال زیاد یک رادار جدید و متفاوت یا راداری موجود با آنتن جدید برای آن در نظر گرفته شده است.

33- استفاده از دو نمایشگر چند منظوره یا MFD بزرگ در وسط کابین و سه نمایشگر کوچکتر نشان از تلاش و حرکت به سمت استفاده از سامانه های جدید و پیشرفته است که منجر به کاهش هزینه و زمان تعمیرات، افزایش چشمگیر قابلیت اطمینان و مزیت های دیگری دارد که در گزارش بالگرد طوفان-2 به آن پرداخته بودیم.

34- استفاده از 8 نمایشگر آنالوگ در کابین در کنار نمایشگرهای فوق نشان دهنده نهایی نشدن فناوری MFDها از نظر طراحان قاهر 313 دارد.
 
 
کابین نمونه رونمایی شده از قاهر313

35- تجهیزات مخابراتی و کنترل های سامانه های جانبی در کنار دست خلبان جای گرفته که طراحی مرسومی است. هرچند که دسته گاز موتور در تصاویر منتشره از کابین دیده نمی شود.

36- در این جنگنده از رادیوهای بومی ساخت صنایع الکترونیک وزارت دفاع با قابلیت های جهش فرکانسی و مقاوم در برابر اختلال و برخوردار از رمز کننده های خودکار با الگوریتم های پیشرفته استفاده شده است.

37- صندلی پرتاب شونده این هواپیما شباهت ویژه ای به نمونه های موجود نداشته و احتمالا همان نمونه بومی باشد که چندی پیش آزمایش آن از هواپیمای بستر آزمایش "آرمیتا" با موفقیت کامل انجام شد.

38- با توجه به اهرم هدایت از نوع معمولی احتمالاً سامانه کنترل سطوح متحرک بال و پیش بال و سکان عمودی و پروازی قاهر313 از نوع هیدرولیکی است نه سامانه پرواز با کنترل الکتریکی(FBW) زیرا نمونه های موجود این سامانه در دنیا از «اهرم هدایت کناری» استفاده می کند.

39- در نمونه فعلی قاهر، نمایشگر سربالا(HUD) دیده نمی شود و کلاه پروازی ساده است و بدیهی است در نمونه های تولیدی شاهد HUD خواهیم بود.

40- بر اساس برخی شواهد تصویری، نمونه نمایش داده شده ماکت در مقیاس واقعی یا «ماک آپ» است که یکی از مراحل مهم ساخت جنگنده پیش از نمونه های آزمایشی است.

نکات دیگر

41- در تصاویر منتشره از مراحل طراحی و توسعه قاهر313 نرم افزاری برای محاسبه سطح مقطع راداری دیده می شود که پیشرفت بسیار مهمی برای بهبود محصولات دفاعی کشور است.
 
 
محاسبات سطح مقطع راداری و تحلیل آیرودینامیکی قاهر313

42- مدلسازی قاهر313 در نرم افزارهای پیشرفته طراحی رایانه ای (CAD) نظیر CATIA که امکان اتصال به رایانه و ماشین های تولید پیشرفته برای کارهای ساختی را دارد، تحلیل های آیرودینامیکی با روش های عددی (cfd) با استفاه از نرم افزار تولید شبکه عددی GAMBIT و نرم افزار تحلیل جریان FLUENT، محاسبات طراحی با نرم افزار انجام شده که نشان از کار کامل علمی در حوزه های مختلف طراحی این جنگنده بومی دارد.

43- از ابتدای طراحی تا ساخت نمونه فعلی، 2.5 تا 3 سال طول کشیده، نشانه مدیرت قوی و عزم جدی برای تولید این محصول جهت نوسازی و افزایش توان هوایی کشور است.

44- آزمایشات پروازی فراوانی با نمونه پروازی مقیاس کوچک قاهر انجام شده که روشی مرسوم برای استخراج خصوصیات پروازی هواپیمای در حال طراحی با هزینه  و زمان کمتر است.

45- آزمایشات تونل باد نمونه های قاهر برای رسیدن به فرم بهینه آیرودینامیکی انجام شده است. به عنوان مثال در تصویر زیر در بخش های مانند پیشبال، سکان عمودی و خروجی موتور تفاوت هایی با نمونه رونمایی شده دیده می شود.
 
 
آزمایش تونل باد نمونه ای از قاهر

46- از موتور قاهر313 صحبتی به میان نیامده و احتمال دارد از موتور توربوفن بومی در آن استفاده شود که با نیازهای روز و البته پنهانکاری حرارتی و شکل حجیم بدنه تطابق دارد.

47- در نمونه فعلی قاهر سامانه های ردگیری فروسرخ، توپ و برخی سامانه های جانبی مانند آنتن های فرستند و گیرنده دیده نمی شود که شاید به دلیل ماک آپ بودن آن است.

48- آزمایشات تونل باد، کارهای نرم افزاری و پرواز مدل مقیاس کوچک راه هایی برای رسیدن به نتیجه بهتر و قابل اطمینان قبل از ساخت نمونه های پروازی است که هزینه بالاتری از آزمایشات فوق دارد. در نتیجه می توان انتظار داشت نمونه های عملیاتی قاهر با تغییرات کمتری نسبت به نمونه رونمایی شده تولید شوند.

49- نمونه رونمایی شده از قاهر313 هواپیمایی تک نفره است که با توجه به ویژگی های اعلام شده دارای نقش چند منظوره یعنی هم عملیات های هوا به هوا و هم هوا به سطح خواهد بود.

50- طراحی این هواپیما که کمترین شباهتی به نمونه های موجود در داخل کشور نداشته و شباهت اندکی با برخی هواپیماهای پنهانکار دنیا دارد نشان از جسارت و ریسک پذیری بالای مدیران صنایع هوایی وزارت دفاع است.

با توجه به فروض فوق، مراحل بعدی توسعه قاهر313 برای رسیدن به نمونه عملیاتی شامل ساخت نمونه هایی برای آزمایشات ایستا(استاتیک) زمینی، ساخت نمونه های پروازی، نمونه هایی برای آزمایشات سامانه های راداری و سلاح در پرواز، پیش نمونه های تولیدی و نمونه های تولیدی اصلی است که انشاالله به همت متخصصان توانمند داخلی و با پشتیبانی و همگرایی مسئولان در چند سال آینده به نتیجه نهایی و تولید انبوه برسد. ضمن آنکه قول سردار وحیدی وزیر دفاع کشورمان که از مسئولان خوشنام و صاحب ایده و تجربه مدیریتی بالا در نیروهای مسلح کشورمان است نیز نباید غافل شد که سخن از آینده نزدیک برای تولید انبوه این جنگنده داده اند.

 

 آورده اند که در روزگاران قدیم ، مرد ساده دلی راهی شهری شد که تا آن وقت به آنجا نرفته بود . در راه با خودش هزار جور نقشه کشید و فکر و خیال کرد که وقتی به آن شهر رسید ، کجا برود و چی بخرد و چه چیزها ببیند . او با این فکر و خیالها خوش بود که ناگهان با خود گفت : " این چه کاری است که من می کنم ؟ چرا با دست خود ، دارم خودم را گم می کنم ؟ اگر من در این شهر ، خودم را گم کنم چی ؟ " او مدتی فکر کرد که چگونه مواظب خودش باشد که گم نشود . در این حال در میان راه ، مردی را دید که کدو بار الاغ کرده و می فروشد . با او حال و احوال کرد و گفت : " یک کدوی قشنگ می خواهم ! "

کدو فروش گفت : " کدوی قلمی شنیده بودم ، اما کدوی قشنگ نشنیده بودم ."
مرد ساده دل گفت : " برای اینکه نمی دانی من کدو را برای چه می خواهم ."
کدو فروش از میان کدوهایش یکی را برداشت و گفت : " بیا اگر در همه دنیا بگردی ، کدویی به این قشنگی پیدا نمی کنی ."
مرد ساده دل ، کدو را خرید و نخی به آن بست و آن را به گردن خودش آویزان کرد . بعد با خوشحالی به راه افتاد و در دل می گفت : " خیلی خوب شد . این هم نشانه من ، حالا هرجا که بروم ، خودم را گم نمی کنم ."
مرد ساده دل این را گفت و به راهش ادامه داد . او ساعتها خسته و کوفته رفت و رفت تا به شهر رسید . او مشغول گشت و گذار در شهر شد و نان و غذایی خرید و خورد . چیزی نگذشت که یواش یواش خسته شد . دنبال جایی برای خوابیدن می گشت که درختی را دید . در حالی که کدو از گردنش آویزان بود ، در سایه درخت خوابید . از آنجایی که خسته شده بود ، خوابش سنگین شد . از قضا مرد بیکار و حیله گری از آنجا می گذشت . خواست تفریحی کند . خیلی آهسته طوری که مرد ساده دل بیدار نشود ، کدو را از گردن او برداشت و به گردن خودش آویزان کرد و همان جا خوابید .
مرد مسافر پس از مدتی از خواب بیدار شد . سرگردان و حیران دور و بر را نگاه کرد . نمی دانست کجاست . دست به گردنش کشید . از کدو خبری نبود . نگاهی به مردی انداخت که کنارش خوابیده بود . دید که کدو از گردن او آویزان است . او را بیدار کرد و گفت : " بلند شو ببینم ."
مرد بلند شد و گفت : " چه خبر شده ؟ چرا مرا از خواب بیدار کردی ؟ "
مرد ساده دل گفت : " راستش را بگو . این کدو در گردن تو چه می کند ؟ "
مرد گفت : " این کدو از اول همین جا بود که هست ."
مرد ساده دل گفت : " یعنی چه ؟ مگر می شود ؟ "
مرد گفت : " مگر چی شده ؟ "
مرد ساده دل گفت : " اگر من منم ، پس کو کدوی گردنم ؟ اگر تو منی ، پس من کی ام ؟ "
از آن پس درباره کسانی که در کارهایشان بسیار ساده اندیش هستند و از روی فکر و اندیشه عمل نمی کنند ، این ضرب المثل را به کار می برند و می گویند : " اگر من منم ، پس کو کدوی گردنم ؟ "

 

آورده اند که در روزگاران قدیم ، مرد ساده دلی راهی شهری شد که تا آن وقت به آنجا نرفته بود . در راه با خودش هزار جور نقشه کشید و فکر و خیال کرد که وقتی به آن شهر رسید ، کجا برود و چی بخرد و چه چیزها ببیند . او با این فکر و خیالها خوش بود که ناگهان با خود گفت : " این چه کاری است که من می کنم ؟ چرا با دست خود ، دارم خودم را گم می کنم ؟ اگر من در این شهر ، خودم را گم کنم چی ؟ " او مدتی فکر کرد که چگونه مواظب خودش باشد که گم نشود . در این حال در میان راه ، مردی را دید که کدو بار الاغ کرده و می فروشد . با او حال و احوال کرد و گفت : " یک کدوی قشنگ می خواهم ! "
کدو فروش گفت : " کدوی قلمی شنیده بودم ، اما کدوی قشنگ نشنیده بودم ."
مرد ساده دل گفت : " برای اینکه نمی دانی من کدو را برای چه می خواهم ."
کدو فروش از میان کدوهایش یکی را برداشت و گفت : " بیا اگر در همه دنیا بگردی ، کدویی به این قشنگی پیدا نمی کنی ."
مرد ساده دل ، کدو را خرید و نخی به آن بست و آن را به گردن خودش آویزان کرد . بعد با خوشحالی به راه افتاد و در دل می گفت : " خیلی خوب شد . این هم نشانه من ، حالا هرجا که بروم ، خودم را گم نمی کنم ."
مرد ساده دل این را گفت و به راهش ادامه داد . او ساعتها خسته و کوفته رفت و رفت تا به شهر رسید . او مشغول گشت و گذار در شهر شد و نان و غذایی خرید و خورد . چیزی نگذشت که یواش یواش خسته شد . دنبال جایی برای خوابیدن می گشت که درختی را دید . در حالی که کدو از گردنش آویزان بود ، در سایه درخت خوابید . از آنجایی که خسته شده بود ، خوابش سنگین شد . از قضا مرد بیکار و حیله گری از آنجا می گذشت . خواست تفریحی کند . خیلی آهسته طوری که مرد ساده دل بیدار نشود ، کدو را از گردن او برداشت و به گردن خودش آویزان کرد و همان جا خوابید .
مرد مسافر پس از مدتی از خواب بیدار شد . سرگردان و حیران دور و بر را نگاه کرد . نمی دانست کجاست . دست به گردنش کشید . از کدو خبری نبود . نگاهی به مردی انداخت که کنارش خوابیده بود . دید که کدو از گردن او آویزان است . او را بیدار کرد و گفت : " بلند شو ببینم ."
مرد بلند شد و گفت : " چه خبر شده ؟ چرا مرا از خواب بیدار کردی ؟ "
مرد ساده دل گفت : " راستش را بگو . این کدو در گردن تو چه می کند ؟ "
مرد گفت : " این کدو از اول همین جا بود که هست ."
مرد ساده دل گفت : " یعنی چه ؟ مگر می شود ؟ "
مرد گفت : " مگر چی شده ؟ "
مرد ساده دل گفت : " اگر من منم ، پس کو کدوی گردنم ؟ اگر تو منی ، پس من کی ام ؟ "
از آن پس درباره کسانی که در کارهایشان بسیار ساده اندیش هستند و از روی فکر و اندیشه عمل نمی کنند ، این ضرب المثل را به کار می برند و می گویند : " اگر من منم ، پس کو کدوی گردنم ؟ "

 

 



 

تن‌پوش زنان ایران زمین از دیرباز تن‌پوشی فاخر و اصیل به حساب می‌آمد. لباس‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌هایی شاد و در خور زن ایرانی. فرقی نمی‌کرد زن ایرانی در چه عصری و در کدام سلسله زندگی کند. این زن از هر قوم و قبیله و در هر عصر و زمانی که بود لباسی در شان خود برای پوشش انتخاب می‌کرد. این گزارش بخشی از این لباس‌ها را به شما معرفی می‌کند.




ادامه مطلب ...

 

منابع تجدید پذیر همچون نیروی خورشید و باد، سریع‌تر از هر منبع دیگر انرژی رشد می‌کنند، اما تنها دستاورد کنونی‌شان، کاهش بسیار اندک در مصرف سوخت فسیلی بوده است. نیازجمعیت روزافزون جهان به انرژی با نرخی سرسام‌آور افزایش می‌یابد و ابعاد این چالش تنها در مسیر افزایشی گام خواهد برداشت. بررسی روند گرایش جهانی و منطقه‌ای انرژی نشان می‌دهد که حتی با عملکرد تهاجمی برای کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از گسترش آلایندگی‌های زیست‌محیطی، سوخت‌های فسیلی حالاحالاها در زندگی روزمره ما نقش خواهند داشت.
 
 

 

امروزه اسرار تجاری و اقتصادی براي دولت‌ها و سازمان‌های جاسوسی، از اسرار نظامي اهميت بيشتری يافته است. به همين جهت جاسوسي اقتصادي روز به روز شدت گرفته و روش هاي تازه‌ای برای كسب اخبار و اطلاعات مفيد به كار گرفته می‌شود.

در اين راه كسب اطلاع از توانمندی‌های دشمن كم اهميت‌تر از اطلاع از نیروهای دشمن نيست، بلكه كسب اطلاعات پيرامون تجهيزات و ابزار موجود در كارخانجات صنعتی كشورهای دشمن، اهميت بيشتری از كسب اطلاع از تعداد و نوع و كيفيت كار تانك‌های دشمن پيدا كرده است. از اين نظر می‌توان گفت سازمان‌های جاسوسی مأموريت دارند كه آنچه را كشورها با جنگ نتوانستند به آن برسند، با عمليات جاسوسی به انجام برسانند.

"شفايوز" مؤلف كتاب «دوستان جاسوس» به ايجاد بخش جاسوسی توسط شركت موتورولای آمريكا اشاره كرده و می‌نويسد: اين شركت تحت عنوان‌های مختلف، مشغول جمع آوری اطلاعات فنی و اقتصادی از كشورها و كمپانی‌های رقيب است. در اين راستا شركت‌های زيمنس و داسا و مجموعه رانيميتال و هوخست و باير و فيبا در آلمان از اهداف مهم دستگاه‌های جاسوسی آمريكا و اروپا هستند.

در گزارشی كه بخش ضدجاسوسی سازمان اطلاعاتی فرانسه منتشر كرده، آمده است: آمريكايی‌ها جاسوسی اقتصادی را هدف اول خود قرار داده اند.

اما شاید گفتن این مطلب نیز خالی از لطف نباشد که حملات جاسوسی سایبری اقتصادی را می‌توان به 2 بخش کلّی تقسیم کرد؛ یکی حمله به زیر ساخت‌های صنعتی که بخش اعظمی از اقتصاد کشورها را تشکیل می‌دهند و دیگری حمله به منابع تجاری و اقتصادی که می‌توان بانک‌ها و شرکت‌های تجاری را مهم‌ترین آن‌ها دانست.

استاکس‌نت

نام استاکس‌نت نامی آشنا برای ایرانیان می‌باشد که در دسته‌بندی اول حملات اقتصادی قرار می‌گیرد اما شاید بسیاری از هموطنان عزیزمان حتی پیشینه و نحوه شیوع آن در دنیا و علی‌الخصوص ایران را ندانند.

استاکس نت نوعی کرم پیچیده کامپیوتری است که در سال 2010 از طریق حفره‌های امنیتی موجود در ویندوز مایکروسافت شیوع پیدا کرد و تجهیزات و نرم‌افزارهای صنعتی شرکت زیمنس را هدف قرار داد. این اولین باری نبود که سیستم‌های صنعتی مورد حمله قرار می‌گرفت ولی اولین بدافزاری بود که به جاسوسی از سیستم‌های صنعتی می‌پرداخت و سعی در تخریب آن‌ها داشت و بدین منظور حاوی فایل‌های آلوده‌ای بود که قابل برنامه ریزی بودند.

سیمانتک در گزارش خود در مورد این بدافزار اعلام کرد که %60 رایانه‌هایی که بدین بدافزار آلوده شده‌اند در ایران قرار دارند. آزمایشگاه کاسپر‌اسکای اعلام کرد که این حمله "تنها می‌تواند به وسیله حمایت‌های دولتی و از سوی کشور و یا کشورهایی صورت گرفته باشد."

"میکو هیپونن"؛ مسئول تیم تحقیقاتی شرکت امنیت آی‌تی "اف-سکیور" نیز، درگیر بودن دو کشور اسرائیل و آمریکا را در پروژه استاکس نت محتمل دانست. اما بعدها مقامات و کارشناسان هر دو کشور در مصاحبه‌های خود به این امر اذعان کردند که این حمله از سمت آن‌ها برنامه ریزی و اجرا شده است.

مصاحبه‌های "گری سامور" مشاور ویژه اوباما در امور نظامی، در برنامه Need To Know شبکه پی‌بی‌اس و اظهار خوشحالی او از این حمله و نیز صحبت‌های "گابریل اشکنازی" فرمانده ستادکل فرماندهی و عملیات ارتش اسرائیل در جشن بازنشستگی‌اش همگی شاهد و مهر تائیدی بر این مطالب بود.

اما علی‌رغم تمامی این تلاش‌ها و عناد این دو کشور، کارشناسان و دانشمندان این نظام به خوبی توانستند با این تهدید مقابله کنند و هدفی که آمریکا و اسرائیل شعار آن را می‌دادند را نقش بر آب کردند و آن هدف، به خوبی در این جمله از جانب خود آن‌ها اذعان شده است: " هدف ما از این حمله این بود که ایرانیان به این مطلب پی ببرند که مهندسین آن‌ها نمی‌توانند تاسیسات غنی سازی اورانیومشان را راه اندازی کنند."

در ادامه ویدئویی را مشاهده می‌کنید که حدودا یکسال بعد از شیوع ویروس استاکس‌نت تولید شده است در ابتدا به بیان توضیحاتی در مورد  میزان تخریب و خطرناکی ویروس استاکس‌نت‌، قابلیت‌هایی که دارد و نیز مختصری از مشخصات فنی آن می‌پردازد. سپس نوع بدافزارهایی که این ویروس از آن‌ها تشکیل شده است را توضیح می‌دهد و نحوه ورود آن‌ها به سیستم‌هایی رایانه‌ای و استفاده از حفره‌های امنیتی را تشریح می‌کند و تاکید می‌کند که این ویروس تا به هدف نهایی خود نرسد، غیر فعال می‌ماند.

در ادامه به این مطلب اشاره می‌کند که این ویروس اسلحه‌ای سایبری است که برای از کار انداختن تاسیسات هسته‌ای ایران طراحی شده است.

سپس شواهدی را مبنی بر درگیر بودن دو کشور اسرائیل و آمریکا ارائه می‌کند و ویدیو را با طرح این سوال ادامه می‌دهد که شاید مهم‌تر از این مطلب که این ویروس را چه کسی طراحی کرده است‌؛ این مطلب باشد که، چه کسی این ویروس را طراحی مجدد خواهد کرد؟ در این رابطه شواهدی را نیز مبنی بر وجود منابع )سورس) این کد در یوتیوب ارائه می‌کند

 

پيوندها