یادداشتهای قاصدک
اجتماعی
درباره وبلاگ


در کتابی خواندم که میزان فرزانگی و فهم و درک انسانها بر دو عامل استوار است ؛ گفتن سخنی دلنشین و پسندیده و داشتن دلی سخن پذیر. دوست عزیز به وبلاگ یادداشتهای قاصدک خوش آمدید . مطالب وبلاگ من در خصوص سایبر و امنیت رایانه , مسائل اجتماعی و مذهبی خواهد بود . سعی خواهم کرد که با بیان مطالب متنوع , وبلاگ جذابی را خدمتتان ارائه کنم . ترجمه هایی که در این وبلاگ مطالعه میکنید بیانگر دیدگاههای نویسنده وبلاگ نیست . از این که لحظات گرانبهایتان را صرف بازدید از وبلاگ من می کنید متشکرم . هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است . بنا به دلایلی تصمیم گرفتم که آدرس وبلاگمو از sorushafshar.blogfa.com به آدرس جدید mydandelions.loxblog.com تغییر بدم . و از این به بعد مطالبم رو در این آدرس منتشر خواهم کرد .
آخرین مطالب
نويسندگان
جمعه 25 دی 1391برچسب:, :: 20:57 :: نويسنده : سروش افشار

 کی‌لاگرها (Keylogger) برنامه های خطرناکی هستند، که برای دزدی هویت اشخاص و پی بردن به اطلاعات خصوصی آن‌ها به کار می‌رونداین موضوع مخصوصاً برای افرادی که اطلاعات مهمی دارند یا از کامپیوتر و ابزارهای موبایل‌ برای امور بانکی و نقل و انتقالات مالی استفاده می‌کنند، کاملاً جدی است.

کی‌لاگر چیست؟

کی‌لاگرها برنامه‌های مبتکرانه نرم‌افزاری یا قطعات سخت‌افزاری هستند، که کار اصلی‌شان دزدیدن اطلاعات و هویت اشخاص استشاید بشود معادل فارسی واقعه‌نگار را برای آنها پیشنهاد کردخیلی ساده، این برنامه ها تمام کلیدهایی را که یک کاربر فشار می‌دهد، ضبط می‌کننداین اطلاعات یا برای فرد دیگری فرستاده شده و یا برای استفاده های بعدی ذخیره می‌شوندکی‌لاگرها هم مثل همه فناوری های دیگر پیشرفت کرده‌اند و حالا دیگر همه چیز را ثبت می‌کننداز صدای شما هنگام مکالمه گرفته تا محتوای کلیپ بردتان، هیچ کدام از دست این بدافزارها در امان نیستند.

هرچند راه‌های فراوانی برای محافظت در برابر دزدی اطلاعات وجود دارد، اما متأسفانه کی‌لاگرها به طرز وحشتناکی آسان منتقل و نصب می‌شوندجالب اینجا است که این برنامه‌ها گاهی به صورت قانونی برای حفظ امنیت سازمانها هم مورد استفاده قرار گرفته اندمواردی هست که صاحب یک سیستم می‌خواهد بداند در غیاب وی چه فعالیت‌هایی با آن سیستم انجام گرفته استپس یک کی‌لاگر نصب می شود، تا همه چیز ثبت کرده و بصورت یک فایل رمزگذاری شده نگهداری کندالبته مسئولیت اخلاقی استفاده از چنین برنامه‌ای در این حالت به کاربر آن بستگی دارد.

انواع کی‌لاگر (واقعه‌نگار)

بیشتر برنامه‌های کی لاگر مستقیماً از ابزارهای جانبی مثل DVD یا کول دیسک به کامپیوتر کاربر وارد می‌شوند.همچنین این فایل‌ها می‌توانند به عنوان ضمیمه برنامه‌های کاربردی که از منابع نامطمئن دانلود می‌شوند، وارد سیستم شونداین روش انتقال همان راهی است که بسیاری از بدافزارها از آن استفاده می کنند، چون کی‌لاگرها هم ذاتاً نوعی تروجان هستنداین برنامه خودش را به نرم‌افزارهای عادی متصل کرده و در حافظه اصلی جایی برای خودش دست و پا می کندانواع پیچیده‌تر آنها به صورت پنهان در سیستم آلوده شده قرار می‌گیرند.

یک کی‌لاگر برای نویسنده‌اش کاملاً قابل تنظیم و اختصاصی سازی استمثلا برنامه طوری تنظیم می‌شود که، بعد از اینکه کاربر تعداد معینی از دکمه های صفحه‌کلید را فشار داد، ضبط فعالیت‌ها آغاز شوداز این قابلیت برای سرقت نام های کاربری و رمزهای عبور استفاده می‌شود.

 

کی‌لاگرهای سخت‌افزاری به طرق مختلف به پورت های دستگاه متصل می شوندمثلاً یک سوکت تبدیل صفحه‌کلید USB به PS2 می‌تواند یک ابزار عالی برای ثبت تمامی فعالیت‌های صفحه‌کلید باشد و حتی مانند شکل بالا می تواند یک تبدیل ساده و به ظاهر به درد نخور باشد که توسط هکر، پشت کامپیوتر کافی نت یا اداره نصب شده است.

تشخیص آلودگی به کی‌لاگرها

راه‌های تشخیص اینکه سیستمی به کی‌لاگر آلوده شده، متعدد هستندیکی از آنها سرعت و کارایی پایین کامپیوتر استاز آنجا که کی لاگر در حافظه اصلی سوار می شود، سرعت رَم پایین می‌آیداگر سرعت سیستم کاربر ناگهان پایین آمده باشد، احتمال می‌رود که دچار نوعی بدافزار یا کی لاگر شده باشد.

از آنجایی که کی‌لاگرها طوری برنامه ریزی شده‌اند که در فهرست پروسه‌های در حال کار سیستم (از طریق کنترل تسک منیجردیده نشوند، تشخیص آنها از طریق بررسی پردازش‌های سیستم مشکل استهرچند که کی‌لاگرها در تاریخچه (History) مرورگرها و سیستم ردپایی از خود به جا می‌گذارند، چرا که داده‌ها را به جای دیگری می‌برندبیشتر کاربران خودشان تاریخچه گشت و گذارشان را می‌دانند، برای همین می‌توانند چیزی را که در جای خودش نیست، تشخیص دهند.

خلاصی از دست کی لاگر، با یک برنامه آنتی اسپای ور مناسب

ساده‌ترین راه‌حل برای راحت شدن از دست کی‌لاگرها، نصب یک آنتی ویروس یا آنتی اسپای ور قوی استبه روز نگه داشتن دائمی این برنامه‌ها و اسکن سیستم به صورت دوره‌ای، اهمیت زیادی داردبعضی از برنامه‌های آنتی اسپای ور مانند SpywareBlaster یا SpywareGuard پولی هستند.کار اصلی این برنامه‌ها این است که جلوی دانلود و نصب کی لاگرها را می‌گیرند و اجازه ورود آن‌ها را به سیستم نمی دهنداما نمونه‌های مجانی آنتی اسپای ورها مثل Spybot S&D به گونه‌ای متفاوت عمل می‌کننداین برنامه ها به صورت دوره‌ای سیستم را اسکن می‌کند و بعد از یافتن کی لاگر، نشان دادن اخطار و تأیید شما، از شرش خلاص می‌شوند.

بعد از نصب ضد بدافزار مورد نظر، کامپیوتر را ری استارت کنید تا اسکن Startup انجام شود و کی لاگر نتواند در ابتدای کار سیستم عامل خود را از چشم برنامه کنترلی مخفی کندبهتر است که System Restore را هم خاموش کنید و تمام فایل‌های ذخیره شده قبلی آن را پاک کنیدچرا که ممکن است در برخی از این نسخه‌ها، بدافزارها هم ذخیره شده باشندبعد از اتمام اسکن می‌توانید System Restore را دوباره روشن کنید.

بر خلاف آنتی ویروس ها، نصب بیش از یک آنتی اسپای ور معمولاً در سیستم مشکلی ایجاد نمی کنداما اگر سیستم را به طور همزمان توسط چند آنتی اسپای ور اسکن کنید، ممکن است با کاهش شدید سرعت و برخی مشکلات پیش‌بینی نشده مواجه شویدپس بهتر است که فقط یک آنتی اسپای ور داشته باشید، اما همیشه آن را به روز نگه دارید.

تحلیل پردازش‌های جاری سیستم

حتی در بیشتر کی‌لاگرهای پیشرفته، ممکن است که وجود کی‌لاگر را از لیست پردازش های (برنامه هایی که در پس زمینه سیستم در حال اجرا هستند)موجود در Task Manager تشخیص دادگرچه کی‌لاگرها معمولاً خودشان را به فایل‌های سیستم وصل می‌کنند و به همین دلیل تشخیص آنها بطور قطعی مشکل است.

ابزارهای آنلاینی مثل Liutilities و Neuber وجود دارند که دارای امکانات ویژه ای برای تحلیل پردازش های سیستم و تشخیص خطرات بالقوه هستندوقتی یکی از پردازش‌های سیستم به عنوان یک حامل یا ناقل کی لاگر شناسایی شد، از بین بردن آن آسان است.

البته در متوقف کردن یک پردازش باید دقت کردچرا که اگر اشتباهی صورت گیرد، ممکن است به سیستم صدمه بزندکاربر قبل از متوقف کردن یک پردازش، باید مطمئن باشد که آن مورد ویژه به بد افزار خاصی مانند کی لاگر آلوده شده است.

وقتی آن پردازش متوقف شد، باید بدافزار از سیستم حذف شود؛ در غیر این صورت وقتی سیستم دوباره بالا بیاید، باز سروکله‌ کی لاگر پیدا می‌شوداین کار با استفاده از یک آنتی ویروس یا آنتی اسپای ور به روز و مطمئن، به راحتی انجام می شود.

تکنیک های دیگری برای از بین بردن کی‌لاگر

روش‌های مؤثر دیگری هم برای خلاص شدن از دست برنامه‌های کی‌لاگر هستیکی از روش‌های مطمئن، فرمت کردن سیستم استفرمت دوباره سیستم باید با استفاده از یک سی دی نصب سیستم عامل انجام بگیردموقعی که سیستم با یک سی دی نصب بالا می آید، کی لاگر دیگر در حافظه اصلی جایی ندارد و در نتیجه مجبور است از بین بروداگرچه فرمت کردن همه اطلاعات را از بین می برد، بنابراین این باید روش آخر باشدوقتی که با روش‌های دیگر نتوانسته اید از دست کی لاگر خلاص شوید یا واقعاً به امنیت سیستم تان اطمینان ندارید.

خلاص شدن از دست کی لاگر سخت افزاری به سادگی قطع کردن آن از سیستم و نصب دوباره صفحه کلید استبعد می توان آن دستگاه کوچک الحاقی را نابود کرد، تا هیچکدام از داده ها قابل بازیابی نباشدکی لاگرهای سخت افزاری معمولاً در خانه مشکلی محسوب نمی شوندچرا که نیاز به نصب دستی و دسترسی فیزیکی به سیستم دارند.

 

 

نرم افزار Babylon جاسوس اسرائيلنرم افزارBabylon از جمله برنامه هاي پركاربرد كاربران رايانه هاست كه از سوي شركت هاي صهيونيستي راه اندازي شده است و از كاربران خود جاسوسي مي كند.

به گزارش آينده روشن، Babylon Ltd یک شرکت اسرائیلی زیر مجموعه کمپانی Formula است كه در سال 1997 شروع به کار کرد و کار خود را با ارائه “دیکشنری بابیلون” نسخه آزمایشی (بدون محدودیت) شروع کرد و تا سال 2001 این نرم افزار را به صورت رایگان عرضه می نمود و از آن پس اقدام به ارائه و فروش نسخه ی تجاری نمود.اين برنامه به خاطر ارائه ديكشنري هاي مختلفي به تمام زبان هاي زنده دنيا در مدت كوتاه بين كاربران اينترنت جاي خود را باز كرد به عنوان يك شركت آمريكايي معروف شد.
این نرم افزار با برنامه کم حجمی که بطور مخفیانه با خود همراه دارد و بروی رایانه کاربر نصب می شود ، قادر است به راحتی اطلاعات و برنامه و اعداد و ارقام دستگاه و به اصطلاح کاربردهای statistics را بخواند و ضبط کند و در هنگام اتصال به اینترنت برای مسیر اینترنتی مشخص شده در برنامه بفرستد و هر چند اگر تصور کنیم که کار این برنامه محاسبات و آمارگیریهای سری و تحقیقات اکتشاف اسنادی باشد ، نه جاسوسی مستقیم ، باز هم باید گفت که اطلاعات ارسالی ،در مسیر کمک به جریان بخشی به اقتصاد صهیونیسیم جهانی خواهد بود و به نوعی جاسوسی آشکار به حساب می آید.شرکتهای یهودی جهان به شدت در امور تجسسی دخالت می کنند و اخیرا با خرید تمام شرکتهای بزرگ firewall سهم خود را از بازار تجسس و دزدی اطلاعات بشدت بالا برده اند و در صورت تردید در این مساله می توان با جستجویی اندک درباره شرکت سرمایه گذاری mashov در اینترنت اطلاعاتی در این باره بدست آورد.

 

برنامه جاسوسی موجود در بابیلون کارکرد سی پی یو ( CPU performance) را به شدت تضعیف کرد و آنرا تحت فشار می گذارد تا سرانجام بتواند اطلاعات جمع آوری شده را از روی خطوط اینترنتی به سوی سازندگان خود ارسال کند . 
پیش از این فاش شده بود که موساد همکاری بسیار نزدیکی با سایت اینترنتی یاهو داشته است و نرم افزارهای طراحی شده توسط این شرکت توسط سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی تحت کنترل قرار دارد و "یاهو مسنجر" از جمله این نرم افزارهای پیشرفته است که قابلیت جاسوسی دقیق برای موساد را دارا می باشد. 
جالب است بدانيد نرم افزار Babylon در حال حاضر حدوداً 30 میلیون کاربر دارد و انواع نسخه هاي آن در اينترنت در دسترس كاربران قرار گرفته است و مهمترين ديكشنري مورد استفاده كاربران مسلمان از جمله ايراني به شمار مي رود.

 

مگر می‌شود کامپیوتر داشته باشید و وارد اینترنت نشوید و یک دیکشنری همراهتان نباشد. کلید استارت را که بزنی یکی از آیکنهایی که خودنمایی میکند و خیلی وقتها هم با اشاره کلید وسط موس خودش را ظاهر میکند، نرم افزار بابیلون(Babylon) است. فقط کافی است این برنامه را با دیکشنریهای مختلفی که در سایتش قرار داده است، نصب کنید و حالا هر کلمهای را به هر زبانی که می‌خواهید، ترجمه کنید. اصلاً سازندگان برنامه میگویند بابیلون را فعال بگذار و با خیال راحت در اینترنت و در کامپیوترت گشت و گذار کن. از اینکه معنی کلمه ای را ندانی ترس نداشته باش. ما همه چیز را برای شما معنی میکنیم، جز جاسوسى. ما جاسوسی را معنی نمیکنیم، بلکه عمل میکنیم.

صهیونیستها از زمانی که اینترنت گسترش یافت و رایانه‌ها در گوشه اتاق همه خانه ها جا خوش کرد و آدمها با آیدیها و آیپیها با هم ارتباط برقرار کردند، به فکر کنترل جهان افتادند. آنها فهمیدند تکنولوژی کار آنها را برای تسلط بر جهان راحت کرده ‌است. شاید برای همین است که صهیونیست‌ها از طرفداران پروپا قرص شرکتهای نرم افزاری هستند.

بابیلون یکی از همان برنامه‌هاست، یکی از برنامه هایی که صهیونیستها عاشقش هستند. اصلاً این برنامه را ساختهاند تا همه دنیا از آن به خوبی استفاده کنند. به خصوص کشورهای عربی و آسیایى. به خصوص جوانان کشورمان.

Babylon Ltd یک شرکت اسراییلی زیر مجموعه کمپانی Formula است که در سال 1997 میلادی شروع به کار کرد و کار خود را با ارائه دیکشنری بابیلون، نسخه آزمایشی (بدون محدودیت) شروع کرد و تا سال 2001 میلادی، این نرم افزار را به صورت رایگان عرضه میکرد و از آن پس اقدام به ارائه و فروش نسخه تجاری کرد. البته در نظر داشته باشید، هیچکس این دیکشنری را نمی‌خرد، ولی همه از آن استفاده میکنند. این از بذل و بخشش سرمایهدارهای صهیونیست است دیگر.

این برنامه به خاطر ارائه دیکشنری‌های مختلف به تمام زبانهای زنده دنیا در مدت کوتاهی بین کاربران اینترنت جای خودش را باز کرد و به عنوان یک شرکت امریکایی معروف شد. تا جایی که بیش از سی میلیون کاربر رسمی و یک دنیا کاربر غیر رسمی پیدا کرد، ولی هیچکس به این فکر نکرد، این برنامه که حالا سلطان همیشه فعال رایانه هاست، چه جاسوس قهاری است.

بابیلون با برنامه کم حجمی که به طور مخفیانه با خود دارد و روی رایانهها نصب میشود، قادر است به راحتی اطلاعات و برنامه و اعداد و ارقام دستگاه و بسیاری از اطلاعات کاربر را ضبط کند و در هنگام اتصال به اینترنت برای مسیر اینترنتی مشخص شده، برنامه بفرستد. فرض کنید شما معاون وزیر یک کشور اسلامی هستید و اطلاعات بسیاری روی لپ تاپ خود دارید. حالا کافی است بابیلون را روی سیستم خود داشته باشید و به اینترنت وصل شوید. این کار شما دقیقاً مثل این است که شماره سازمان جاسوسی موساد را بگیرید و اطلاعات لازم آن‌ها را با رضایت کامل تحویل‌شان بدهید. البته حواستان باشد، اطلاعات را غلط ندهید، چون قبلاً اطلاعات درست را بابیلون برایشان ارسال کرده است!

اگر بگویم در چند سال اخیر شرکتهای صهیونیستی اکثر شرکتهای امنیتی جهان را در حوزه نرمافزارها خریدهاند، حتماً تعجب میکنید. Firewall برنامه‌های است که رفت و آمد اطلاعات را به خصوص در مسیر اینترنت کنترل می‌کند. مثل یک برج دیدهبانى. البته کار آن‌ها شناسایی و از بین بردن ویروس‌های نامرد است، اما خرجی ندارد با تغییرات کوچکی در هسته برنامه کمی هم اطلاعات دسته اول از سیستم کاربر را هم چک کرده و به مرکز فرماندهی ارسال کند.

حتماً زمان استفاده از اینترنت، وقتی بابیلون فعال است، متوجه کندی اینترنت شده اید. فقط کافی است این برنامه را ببندید تا احساس کنید باریکه اینترنت دایال آپتان نفسی تازه کرد.

برنامه جاسوسی موجود در بابیلون کارکرد سی پی یو را به شدت تضعیف می کند و آن را تحت فشار میگذارد تا سرانجام بتواند اطلاعات جمع آوری شده را از روی خطوط اینترنتی به سوی سازندگان خود ارسال کند.

موضوع جاسوسی بابیلون را اولین بار یک کارشناس برنامه نویسی و شبکه های اینترنتی افشا کرد. او میگوید در هنگام تحقیق و کار روی برنامه مترجم چند زبانه بابیلون متوجه مسئله مشکوکی در این برنامه رایانه‌ای شده است. او میگوید: با تحقیق و موشکافی در برنامه و با به کار بردن یک فایر وال غیرصهیونیستی متوجه شدم که این برنامه اطلاعات پاکتهای تی سی پی را به سروری با دامین منتهی به سی او ای ال (دامنههای اینترنتی متعلق به اسراییل) میفرستد. با علم به اینکه این دامنه (دومین) متعلق به سرورهای سایتهای اسراییلی است، اطمینان پیدا کردم این یک شرکت یهودی با برنامه نویسان یهودی است که هر چند به امریکا یا کشوری دیگر مهاجرت کرده است، اما سیاستهای صهیونیستی را دنبال می‌کند.

بعدها با تحقیقات بیشتر این اطمینان آنقدر قوت گرفت که کارشناسان متوجه شدند بابیلون تنها برنامه‌ای نیست که نقش جاسوس اسراییل را بازی می‌کند. موساد همکاری بسیار نزدیکی با سایت اینترنتی یاهو داشته و نرم افزارهای طراحی شده توسط این شرکت توسط سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی تحت کنترل قرار دارد و یاهو مسنجر از جمله این نرم افزارهای پیشرفته است که قابلیت جاسوسی دقیق برای موساد را داراست. بد نیست این را هم بدانید که سازمان‌های مقاومت فلسطین بارها از سوءاستفاده اسراییل از برنامه یاهو مسنجر هشدار داده و از مردم فلسطین خواسته، مراقب ارتباط‌های خود با این برنامه باشند.

حتماً میدانید بزرگترین شرکتهای سازنده گوشیهای همراه زیر سیطره صهیونیستها قرار دارند. تصور کنید یک گوشی نوکیا نقش یک جاسوس را برای اسراییل ایفا کند. این چیزها فکر کردنش هم باعث ترس میشود. حالا به این فکر کنید هر آنچه را که شما حدس می‌زنید، آنها عملی می‌کنند. جاسوس‌های آنها همه جا هست، حتی در رایانههای شما. مراقب باشید.

منابع:وبسایت آینده روشن-حوزه.نت

 شاید روزی قابل تصور بود که ترکهای عثمانی همان ماهیت سلطه جویانه خود را بازیابند ... پس از ورود اسلام به ایران و بعد از نبردهای تاریخی ایران و روم در منطقه آناتولی ، عثمانی بود که در ظهور پیدا کرد و تمام تلاش خود را برای برهم زدن معادلات جهانی که تحت کنترل ایران و روم بود به کار گرفت ... تقابلی که نه تنها ریشه در حسادتهای مادی داشت ، نمودی آشکار از رویارویی مسلمانان در قالب دو روح جدا گانه تحت لوای برنامه های تفرقه افکنانه بود ... ایران قدرتمند و شیعی از یک سو و عثمانی تازه پا به عرصه قدرت جهانی گذاشته و سنی از سوی دیگر ...

 


 

این سودای قدرت طلبی و دنیا دوستی برادران مسلمان اما فریب خورده ما در دولت عثمانی سابقه ای دیرینه دارد ... متاسفانه ترکیه علی رغم تمام اعداهایی که دارد از همان ابتدا تحت نفوذ و سلطه غربی ها بوده و همان جایی رفته که آنان برایش برنامه ریزی کرده بودند ... از انقلابهای فرهنگی و عقیدتی گرفته تا انقلابهای سیاسی در ساختار اجتماعی ترکیه ، تحت نفوذ و تساط کامل غربیها بود ... این برنامه ها نزدیک به یک قرن به طول انجامید ولی انگار ارزشش را داشت برای این همه صبر و تلاش ... نتیجه این برنامه های غربیها را به وضوح می توان در احوالات این روزهای عثمانی های متوهم دید ...

 

ا این تفاسیر خیلی هم بیراه نیست که امروز هم ترکیه همانند گذشته تاریخی خود می خواهد با توسل به غربیها ، خود را قدرت بلامنازع منطقه و بالاتر از ایران ببیند ... این با باز هم ترکیه بازی خورد ... وسوسه های آمریکا به بهانه دفاع از حیثیت دولت نا مشروع اسرائیل ، دلیلی شد واهی که ترکیه پیشنهاد نسب موشکها و سامانه پر هزینه پاتریوت را در مرزهای مشترک خود با سوریه ، به آمریکا و کشورهای اروپایی بدهد ...

سامانه پاتریوت

این احوالات ترکیه در خصوص چنگ زدن به هر چیز ممکن برای پشت سر گذاشتن ایران در منطقه ، انسان را یاد روزهای دیوانگی صدام می اندازد ... یادمان هست که ایران اسلامی یک سو بود و تمام دنیا هم در سوی دیگر ... حالا خوب بنگرید : در این میان آلمان بود که پا پیش گذاشت و چند سامانه سپر دفاع موشکی پاتریوت را به همراه چن صد نفر از نیروهای نظامی و متخصص در این زمینه را به ترکیه فرستاد ... بعد از آن هلند داوطلب ارسال تعدادی دیگر از این موشکها به ترکیه شد ... بعد از این دو کشور هم آمریکا آمادگی خود را برای کمک به ترکیه در جهت حفظ منابع ملی خود ، اعلام کرد !!! ... حالا بماند که تمام این تحرکات در قالب حمایت ناتو از کشورهای عضو خود صورت می گیرد ... همان ناتو که در خیلی از موارد در بسیاری از مناطق دنیا خود مسئول کشتار مردمان بومی آن سرزمینهاست ، چیزی شبیه آنچه این روزها در پاکستان و افغانستان و ... مشاهده می کنیم ...

شاید نادان ترین تحلیل گر سیاسی هم این را می فهمد که ترکیه در حال اجرای بازی از پیش تعیین شده آمریکا و اسرائیل در منطقه است ولی چطور این عثمانی های مغرور خود را به نادانی زده اند جای تعجب دارد ... همان بازی های همیشگی و قدیم ، فقط در لباس جدید ... ترسناک نشان دادن جمهوری اسلامی برای منطقه ... فروش سلاح به کشورهای همسایه ایران و منطقه به بهانه دفاع از خود در برابر ایران ... ایجاد جنگ و نزاع بین کشورهای منطقه و ... تنها چیزی که از این تفرقه افکنی ها به سبک انگلیسی ها ، عاید غرب می شود دست یابی به قدرت برتر و پایین نگه داشتن کشورهای مورد اشاره و جبران شکستهای اقتصادی خود از طریق فروش لوازم جنگی و جانبی جنگی به کشورهای فریب خورده است ... و متاسفانه ترکیه هم از این قاعده جدا نیست ، یعنی هیچ سعی نکرد که خود را جدا سازد ...

شاید این بازی قسمتی از برنامه ای است که اسرائیل متوهم تر از ترکیه ، سالهاست در سر می پرواند و آنهم حمله به ایران است ...!!!

حمله به ایران

البته این مسئله و مطرح کردن آن بیشتر شبیه جوک سال است ... چگونه اسرائیلی که این همه ادعا دارد در زمینه تسلیحات نظامی و دفاعی ، نتوانست جلوی بچه موشک های ایرانی حماس را بگیرد ؟ ... حتی نتوانست وجبی وارد خاک فلسطین شود در این نبردهای اخیر ... اسرائیلی که حتی قادر به مقابله با فرزند خلف ایران یعنی حزب الله لبنان هم نیست چه رسد به پدر قدرتمند و با ایمان حزب الله یعنی جمهوری اسلامی ایران ...

خود اسرائیل و آمریکا هم می دانند که هر گونه فکر تجاوز به حریم امن جمهوری اسلامی ایران به قیمت نابودی کامل اسرائیل و محو شدنش از روی نقشه جهان می انجامد ولی خوب دنیا طلبی و خوی استکباری بد جور کور و کرشان کرده است ... این وسط هم کشورهایی بازی خورده و فریب خورده مثل کبکی که سرش را در برف کرده مشغول پیشبرد برنامه های شان هستند ... دریغ از اینکه فقط مترسکی هستند در دست اسرائیل و آمریکا برای چپاول داشته هایشان ...

 

جمعه 22 دی 1391برچسب:, :: 20:53 :: نويسنده : سروش افشار

 نکاتی برای حفظ امنیت رایانه

گذرواژه تنها در صورتی دسترسی غریبه ها به منابع موجود را محدود می کند که حدس زدن آن به سادگی امکان پذیر نباشد. گذرواژه های خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و از یک گذرواژه در بیشتر از یک جا استفاده نکنید.

هر روزه اخبار جدیدی در مورد حملات و تهدیدات کامپیوتری در رسانه های مختلف انتشار می یابد. این تهدیدات شامل ویروس های جدید و یا انواع هک و نفوذ در سیستم های کامپیوتری است. انتشار این گونه اخبار باعث شیوع اضطراب و نگرانی در بین کاربرانی می شود که به صورت مستمر از کامپیوتر بهره می گیرند و یا اطلاعاتی ارزشمند بر روی کامپیوترهای خود دارند. در این مقاله سعی شده چند نکته که در رابطه با امنیت کامپیوتر اهمیت اساسی دارند به صورت مختصر شرح داده شوند. یک کاربر در صورت رعایت این نکات می تواند تا حدود زیادی از حفظ امنیت سیستم کامپیوتری خود مطمئن باشد. در رابطه با بعضی از نکات که توضیحات بیشتری لازم بوده، مقالات جامع تری معرفی گردیده اند. استفاده از نرم افزارهای محافظتی (مانند ضدویروس ها) و به روز نگه داشتن آنها از وجود ضدویروس بر روی دستگاه خود اطمینان حاصل کنید. این نرم افزارها برای محافظت از کامپیوتر در برابر ویروس های شناخته شده به کارمی روند و در صورت استفاده از آنها کاربر نیاز به نگرانی در مورد ویروس ها نخواهد داشت. در شرایطی که روزانه ویروس های جدید تولید شده و توزیع می شوند، نرم افزارهای ضدویروس برای تشخیص و از بین بردن آنها باید به صورت منظم به روز شوند. برای این کار می توان به سایت شرکت تولید کننده ضدویروس مراجعه کرد و اطلاعات لازم در مورد نحوه به روز رسانی و نیز فایل های جدید را دریافت نمود. عموما نرم افزارهای ضدویروس ابزار های به روز رسانی و زمان بندی این فرایند را در خود دارند.

● باز نکردن نامه های دریافتی از منابع ناشناس

این قانون ساده را پیروی کنید، «اگر فرستنده نامه را نمی شناسید، نسبت به نامه و پیوست های آن بسیار با دقت عمل نمایید». هرگاه یک نامه مشکوک دریافت کردید، بهترین عمل حذف کل نامه همراه با پیوست های آن است. برای امنیت بیشتر حتی اگر فرستنده نامه آشنا باشد هم باید با احتیاط بود. اگر عنوان نامه نا آشنا و عجیب باشد، و بالاخص در صورتی که نامه حاوی لینک های غیرمعمول باشد باید بادقت عمل کرد. ممکن است دوست شما به صورت تصادفی ویروسی را برای شما فرستاده باشدویروسLove You I دقیقا به همین صورت میلیون ها کامپیوتر را در سراسر دنیا آلوده نمود. تردید نکنید، نامه های مشکوک را پاک نمایید.

● استفاده از گذرواژه های مناسب

گذرواژه تنها در صورتی دسترسی غریبه ها به منابع موجود را محدود می کند که حدس زدن آن به سادگی امکان پذیر نباشد. گذرواژه های خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و از یک گذرواژه در بیشتر از یک جا استفاده نکنید. در این صورت اگر یکی از گذرواژه های شما لو برود، همه منابع در اختیار شما در معرض خطر قرار نخواهند گرفت. قانون طلایی برای انتخاب گذرواژه شامل موارد زیر است: گذرواژه باید حداقل شامل ۸ حرف بوده، حتی الامکان کلمه ای بی معنا باشد. در انتخاب این کلمه اگر از حروف کوچک، بزرگ و اعداد استفاده شود (مانند xk۲۷D۸Fy) ضریب امنیت بالا تر خواهد رفت. به صورت منظم گذرواژه های قبلی را عوض نمایید. گذرواژه خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

● محافظت از کامپیوتر در برابر نفوذ با استفاده از حفاظ (Firewall)

حفاظ دیواری مجازی بین سیستم کامپیوتری و دنیای بیرون ایجاد می کند. این محصول به دو صورت نرم افزاری و سخت افزاری تولید می شود و برای حفاظت کامپیوترهای شخصی و نیز شبکه ها به کار می رود. حفاظ داده های غیر مجاز و یا داده هایی که به صورت بالقوه خطرناک می باشند را فیلتر کرده و سایر اطلاعات را عبور می دهد. علاوه بر این حفاظ در شرایطی که کامپیوتر به اینترنت وصل است، مانع دسترسی افراد غیرمجاز به کامپیوتر می شود. خودداری از به اشتراک گذاشتن منابع کامپیوتر با افراد غریبه سیستم های عامل این امکان را برای کاربران خود فراهم می آورند که با هدف به اشتراک گذاری فایل، دسترسی دیگران را از طریق شبکه و یا اینترنت به دیسک سخت محلی فراهم آورند. این قابلیت امکان انتقال ویروس از طریق شبکه را فراهم می آورداز سوی دیگر در صورتی که کاربر دقت کافی را در به اشتراک گذاشتن فایل ها به عمل نیاورد، امکان مشاهده فایل های خود را به دیگرانی که مجاز نیستند ایجاد می کندبنابراین درصورتی که نیاز واقعی به این قابلیت ندارید، به اشتراک گذاری فایل را متوقف نمایید. قطع اتصال به اینترنت در مواقع عدم استفاده به خاطر داشته باشید که بزرگراه دیجیتال یک مسیر دوطرفه است و اطلاعات ارسال و دریافت می شوند. قطع اتصال کامپیوتر به اینترنت در شرایطی که نیازی به آن نیست احتمال اینکه کسی به دستگاه شما دسترسی داشته باشد را از بین می برد.

● تهیه پشتیبان از داده های موجود بر روی کامپیوتر

همواره برای از بین رفتن اطلاعات ذخیره شده بر روی حافظه دستگاه خود آمادگی داشته باشید. امروزه تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری متنوعی برای تهیه نسخه های پشتیبان توسعه یافته اند که با توجه به نوع داده و اهمیت آن می توان از آنها بهره گرفت. بسته به اهمیت داده باید سیاست گذاری های لازم انجام شود. در این فرایند تجهیزات مورد نیاز و زمان های مناسب برای تهیه پشتیبان مشخص می شوند. علاوه بر این باید همواره دیسک های Start up در دسترس داشته باشید تا در صورت وقوع اتفاقات نامطلوب بتوانید در اسرع وقت سیستم را بازیابی نمایید.

● گرفتن منظم وصله های امنیتی (Patches)

بیشتر شرکت های تولید کننده نرم افزار هر از چند گاهی نرم افزارهای به روز رسان و وصله های امنیتی جدیدی را برای محصولات خود ارائه می نمایند. با گذر زمان اشکالات جدید در نرم افزارهای مختلف شناسایی می شوند که امکان سوءاستفاده را برای هکرها بوجود می آورند. پس از شناسایی هر اشکالی شرکت تولید کننده محصول اقدام به نوشتن وصله های مناسب برای افزایش امنیت و از بین بردن راه های نفوذ به سیستم می کنند. این وصله ها بر روی سایت های وب شرکت ها عرضه می شود وکاربران باید برای تأمین امنیت سیستم خود همواره آخرین نسخه های وصله ها را گرفته و بر روی سیستم خود نصب کنند. برای راحتی کاربران ابزارهایی توسعه داده شده اند که به صورت اتوماتیک به سایت های شرکت های تولید کننده محصولات وصل شده، لیست آخرین وصله ها را دریافت می نمایند. سپس با بررسی سیستم موجود نقاط ضعف آن شناسایی و به کاربر اعلام می شود. به این ترتیب کاربر از وجود آخرین نسخه های به روز رسان آگاه می شود.

روزنامه ابرار

پنج شنبه 22 دی 1391برچسب:, :: 9:34 :: نويسنده : سروش افشار

 این 14 توصیه را که هر کدام از آن‌ها می‌توانند باعث سوزاندن 200 کیلوکالری انرژی در روز شوند، امتحان کنید...


1. جاروبرقی بکشید: جاروبرقی کشیدن فعالیت لذت‌بخشی نیست اما به هر حال لازم است پس چه بهتر که از آن نهایت استفاده را ببرید.

البته هنگام جاروبرقی کشیدن، مرتب جارو را از یک دست به دست دیگر بدهید و اگر منزلتان خیلی کوچک است، کف زمین را هم تی بکشید.

یک ساعت جاروبرقی زدن و تی ‌کشیدن مساوی است با سوزاندن 200 کیلوکالری انرژی.

2. فرزندتان را به پارک ببرید: وقتی با بچه‌ها به پارک می‌رویم بدون آنکه متوجه باشیم، راه می‌رویم، می‌دویم و خوشحالیم. تمام توجه‌مان به تفریح کردن با آن‌هاست و اصلاً فکر نمی‌کنیم که در حال ورزش هستیم، کافی است خود و فرزندتان را ساعتی در پارک سرگرم بازی کنید تا 200 کیلوکالری بسوزانید.

3. بخوانید، بنویسید، فکر کنید: وقتی نامه‌ای می‌نویسید یا ایمیل می‌فرستید یا مقاله‌ای می‌خوانید، مغز شما فعال می‌شود. برای فعالیت مغز، انرژی لازم است و این انرژی از طریق سوزاندن انرژی تأمین می‌شود. البته مراقب باشید هنگام انجام این کارها کمرتان کاملاً صاف باشد. فراموش نکنید که 4 ساعت خواندن و نوشتن یا فکر کردن، 200 کیلوکالری می‌سوزاند.

4. از پله به جای آسانسور استفاده کنید: اگر موقعیت ایجاب می‌کند، به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنید. این بهترین و ارزان‌ترین روش برای وزن کم کردن است. اصلاً لازم نیست در کلاس استپ یا ایروبیک نام‌نویسی کنید. می‌توانید به راحتی با بالا و پایین آمدن از پله‌ها عضلات شکمی‌تان را تقویت کنید و در ضمن کالری هم بسوزانید. در صورتی که 20 دقیقه بدون توقف از پله‌ها بالا یا پایین بروید، 200 کیلوکالری خواهید سوزاند.

5. در حال حرف زدن با تلفن همراه راه بروید: پیاده‌روی ورزشی کامل است. پس هر کاری را که می‌توان هم‌زمان با آن انجام داد، ارزشمند است. اگر با تلفن همراهتان یا تلفن بی‌سیم خانه صحبت می‌کنید، بلند شوید و قدم بزنید. به این ترتیب بدون آنکه متوجه باشید، ورزش هم می‌کنید. یک ساعت پیاده‌روی در روز مساوی است با سوزاندن 200 کیلوکالری.

6. ظرف‌ها را بشویید: تعداد افرادی که ظرف شستن را دوست دارند، کم است. مطمئناً استفاده از ماشین‌ ظرفشویی راحت‌تر است اما به هر حال بد نیست گاهی ظرف‌ها را خودتان بشویید. به قسمت خوب ماجرا فکر کنید. شستن ظروف نه تنها به تقویت عضلات بالاتنه کمک می‌کند، بلکه باعث سوزاندن کالری نیز می‌شود. اگر سینک ‌ظرفشویی شما خیلی پایین است، به جای خم کردن کمرتان، کمی پاهایتان را خم کنید. به این ترتیب عضلات پایین‌تنه‌تان هم تقویت می‌شود. یک ساعت و 20 دقیقه ظرف شستن، 200 کالری انرژی می‌سوزاند.

7. آشپزی کنید: آشپزی را دوست دارید؟ آیا می‌دانستید آشپزی می‌تواند سبب لاغری شود؟ خرد کردن، هم زدن، شستن و... فعالیت‌هایی هستند که می‌توانند سبب سوزاندن کالری و کاهش وزن شوند. البته باید توجه داشته باشید غذایی که می‌پزید چرب و پرکالری نباشند چون در غیر این صورت تمام تلاش شما برای سوزاندن انرژی به باد می‌رود. فراموش نکنید که یک ساعت و 20 دقیقه آشپزی 200 کیلوکالری می‌سوزاند.

8. دوچرخه‌سواری کنید: دوچرخه‌سواری از تفریح‌هایی است که برای تناسب اندام بسیار مفید است. اگر اتومبیل دارید، آن را در پارکینگ منزل پارک کنید و با دوچرخه به محل کارتان بروید. این کار نه‌تنها برای سلامت خودتان، بلکه برای محیط زیست هم خوب است. البته هنگام دوچرخه‌سواری 2 نکته را فراموش نکنید؛ اول کلاه ایمنی و بعد بطری آب. 45 دقیقه دوچرخه‌سواری، به سوزاندن 200 کیلوکالری کمک می‌کند.

9. بازی کنید: فرقی نمی‌کند در خانه باشید یا بیرون از منزل. کنار فرزندانتان باشید و بازی کنید. از اسباب‌بازی‌ها استفاده و خود را سرگرم کنید. یک ساعت بازی پرتحرک به سوزاندن 200 کیلوکالری کمک می‌کند. البته اگر اهل بازی رایانه‌ای هستید، بازی‌های پر تحرک را انتخاب کنید.

10. باغبانی کنید: بودن در کنار گیاهان و گل‌ها نه‌تنها برای روحیه بلکه برای تناسب اندام شما هم خوب است. البته باید هنگام باغبانی، به وضعیت کمرتان توجه داشته باشید و در ضمن از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. یک ساعت باغبانی 200 کیلوکالری می‌سوزاند.

11. اتومبیلتان را بشویید: این کار هم از دیگر کارهای روزانه است که می‌تواند به تناسب اندامتان کمک کند. به جای بردن اتومبیل به کارواش، روز تعطیل آستین‌ها را بالا بزنید و اتومبیلتان را بشویید. اگر اتومبیل ندارید، می‌توانید موتور یا دوچرخه‌تان را بشویید. 40 دقیقه شستشوی اتومبیل 200 کیلوکالری می‌سوزاند

12. خرید بروید: وقتی به خرید می‌روید و با دوستان از مغازه‌ای وارد مغازه‌ای دیگر می‌شوید، بدون آن که متوجه باشید، کالری می‌سوزانید. البته باید مراقب باشید وزن آنچه در دست دارید، بین هر دو دست یکسان تقسیم شود تا دچار کمردرد نشوید.

یک ساعت پیاده‌روی و خرید، 200 کیلوکالری انرژی می‌سوزاند.

13. وسایل خانه را مرتب کنید: تغییر دکوراسیون، جابه‌جا کردن مبل‌ها و... نه‌تنها برای روحیه شما خوب است، بلکه به تناسب اندامتان هم کمک می‌کند. البته مراقب باشید اشیای سنگین را به تنهایی بلند نکنید چون در این صورت به کمرتان فشار می‌آید. 30 دقیقه مرتب کردن خانه 200 کیلوکالری انرژی خواهد سوزاند.

14. شیشه‌ها را پاک کنید: هرازچندگاهی شیشه‌ پاک‌کن را بردارید و شیشه‌ها را تمیز کنید. اگر احساس می‌کنید دستانتان گرم شده، نشانه خوبی است؛ یعنی در عین حال که کالری می‌سوزانید، عضلات دستتان در حال تقویت شدن است. کارتان را بدون توقف ادامه دهید زیرا هدف، افزایش ضربان قلب است. هرازچندگاهی دستتان را عوض و ماهیچه‌های هر دو دست را در این کار شریک کنید. یک ساعت پاک کردن شیشه‌ها، به سوزاندن 200 کیلوکالری انرژی کمک می‌کند.

 

جمعه 22 دی 1391برچسب:, :: 9:27 :: نويسنده : سروش افشار

 

haman1

haman2

haman3

haman4

haman5

haman6

haman7

image

haman کیک هامان

 

این کیکی است که مصادف با روز 13 فروردین در اسراییل پخته میشود . روز 13 فروردین در ایران روز طبیعت است و پناه بردن به دامن طبیعت سنتی است ایرانی . اما تاریخچه 13 فروردین چیست ؟ چرا در مورد منشا این رسم چیزی نمیدانیم ؟ فقط بعضی های میگویند که 13 فروردین نحس و است نباید در خانه ماند . اما چرایش را نمیدانند .

 اما همین 13 فروردین در اسراییل به جشن پوریم مشهور است . کیک هامان که نماد وزیر ایرانی خشایارشاه است در این روز تکه تکه شده و خورده میشود . هامان وزیر خشایارشاه در 2600 سال پیش بود که به همراه حدود 75000 ایرانی دیگر در عرض 3 روز قتل عام شدند . با کمی مطالعه در تاریخ اقوام و ملل ، دلیل منفور بودن صهیونیست و صهیونیسم را میشود درک کرد . قومی که انواع ستم ها را به ملتها کرده اند و در بزرگداشت جنایتهایشان جشن های آنچنانی هم برگزار میکنند . پیشنهاد میکنم در مورد منابع تاریخی و علت کشته شدن 75000 هزار ایرانی در 2600 سال پیش حتما مطالعه کنید تا بدونید که به کدامین گناه کشته شده اند ؟

فلسطینیها و لبنانیهایی که توسط اسراییل کشته میشوند نیز مصداق بارز هولوکاستی هستند که به روش موذیانه ای به تدریج در حال انجام است .

 

 

مطالب مرتبط :

http://mydandelions.loxblog.com/post/22

http://mydandelions.loxblog.com/post/15 

 

 آیا می‌دانید هولوكاست واقعی در ایران رخ داده است؟ از قحطی بزرگ در ایران چه می‌دانید؟ آیا می‌دانید مابین سالهای 1917 تا 1919 بیش از 40 درصد جمعیت ایران جان خود را از دست دادند؟ برای آشنایی با چگونگی هولوكاست 10 میلیون ایرانی با طراحی بریتانیا،همراه شوید.

طی سال‌های 1917 تا 1919 ایران با وجود اعلام بی طرفی در جنگ جهانی اول، بیشترین آسیب را از این جنگ ویرانگر دید و در حدود نیمی از جمعیت كشور قربانی مطامع كشورهای بزرگ و استعمارگر آن دوران شدند. اسناد این قتل عام قریب به 10 میلیون نفری همچنان در ردیف اسناد طبقه بندی شده و سری انگلستان قرار دارد و این كشور هنوز هم از انتشار آن‌ها ممانعت می‌كند. گزارش زیر با توجه به كتاب "قحطی بزرگ" نوشته دكتر محمد علی مجد نوشته شده است كه یكی از منابع انگشت شمار موجود درباره هولوكاست 10 میلیون نفری ایرانیان بوده و با استناد به اظهارات شاهدان و برخی اسناد تاریخی در دسترس نوشته شده است. عكس‌های مربوط به تلفات قحطی برگرفته از كتاب دكتر مجد و دیگر منابع تاریخی است.
با كشته شدن ولیعهد اتریش در سال 1914 جرقه جنگ جهانی اول زده شد. كشورهای روسیه، فرانسه و بریتانیا تحت عنوان "دول متفق" و كشورهای اتریش و آلمان به عنوان "دول محور" آغاز شد و سپس عثمانی، ایتالیا و ژاپن نیز با پیوستن به این گروه، میدان جنگ را به آسیا و خاورمیانه نیز گسترش دادند.
در زمان آغاز جنگ جهانی اول، وضعیت داخلی ایران بسیار متزلزل بود. اوضاع آشفته و نابسامان اقتصادی و سیاسی و مداخله بدون حد و مرز قدرتهای خارجی، ایران را تا آستانه یك دولت ورشكسته پیش برد. هشت روز پس از تاجگذاری احمدشاه قاجار، جنگ جهانی اول آغاز شد و مستوفی الممالك نخست وزیر ایران رسما موضع بی طرفانه ایران را به دول متخاصم اعلام نمود.

 

احمدشاه، شاه بی كفایت ایران در 18 سالگی تاجگذاری كرد


با وجود اعلام بی طرفی ایران، نیروهای متخاصم انگلیس و روس از نقاط مختلف وارد كشور شدند. جدا از دلایل ژئوپلتیك و منابع حیاتی ایران كه برای ادامه جنگ ضروری بود، یكی از دلایل این تعرض به ایران، شكل گیری احساسات همسو با آلمان از طریق یكی از مقامات دربار بود و بریتانیا از بیم وقوع كودتای آلمانی در ایران، نیروهای خود را تا پشت دروازه‌های پایتخت پیش آورد.

 

ورود نیروهای متفقین - روس و انگلیس - به ایران


دولت عثمانی نیز با بهانه تراشی در مورد حضور نیروهای روس در آذربایجان، از مرزهای شمال غرب نیروهای خود را وارد كشور كرده و توقف نقض بی طرفی را به خروج روسیه از آذربایجان موكول كرد. قوای روس در شهرهای آذربایجان، اردبیل، قزوین و انزلی، حضور داشتند و بخشهایی از جنوب كشور از جمله بوشهر و بندر لنگه نیز در اشغال نیروی انگلیس بود.
همچنین واحدهایی از سربازان انگلیسی به همراه نیروهای هندی تحت امر خود از بحرین وارد آبادان شدند و این شهر را اشغال كردند. عمده ‏ترین توجیه ورود این نیروی نظامی، ضرورت محافظت از تأسیسات استخراج نفت در منطقه خوزستان بود.
با انقلاب اكتبر 1917 روسیه، نیروهای روس از ایران خارج شدند و انگلیس برنامه ریزی خود برای پر كردن جای این نیروها را با بزرگ نمایی خطر آلمان‌ها و عثمانی آغاز كرد و بدین ترتیب انگلیسی‌ها از سال 1917 ایران را تحت اشغال خود درآوردند.
به گزارش مشرق، حكومت مركزی صرف نظر از معضلات سیاسی، با بحرانهای متعددی در ابعاد اقتصادی نیز مواجه بود و به دلایل گوناگون از جمله: دخالت بیگانگان، درگیریهای سیاسی جناحهای حاكم، بی لیاقتی و فساد جمعی از دولتمردان، فقر و محرومیت توده ‏های مردم كه به طرز اعجاب‏ انگیری رو به گسترش بود، اوضاع نابسامان موجود را پیچیده‌تر كرده بود.

 

اجساد گرسنگان در گوشه و كنار كوچه و بازار هیزم وار بر روی هم انباشته شده بود
در همین زمان قحطی در ایران بیداد می‌كرد و همه روزه كودكان، زنان و سالمندان بسیاری را به كام مرگ می‌كشاند. نیروهای اشغالگر انگلیس تمامی منابع و تولیدات كشاورزی را برای گذران نیاز نظامیان در جنگ خود، خریداری كرده و احتكار می‌كردند. عجیب‌تر اینكه ارتش بریتانیا مانع از واردات مواد غذایی از بین النهرین و هند و حتی از آمریكا به ایران شد.
سربازان انگلیسی علاوه بر این بدلیل عدم رعایت بهداشت موجب شیوع بیماری‌هایی نظیر آنفولانزا و وبا در ایران شدند كه بدلیل قحطی و عدم توانایی مردم برای مقاومت در برابر بیماری‌ها، مبتلایان جان خود را از دست می‌دادند.
جعفر شهری نویسنده و شاهد این قحطی بزرگ می‌نویسد: "در همین قحطی نیز بود كه نیمی از جمعیت پایتخت از گرسنگی تلف شده، اجساد گرسنگان در گوشه و كنار كوچه و بازار هیزم‏ وار بر روی هم انباشته شده، كفن و دفن آنها میسر نمی‏گردید و قیمت گندم از خرواری 4 تومان به 400 تومان و جو از من 2 تومان به 200 تومان رسیده، هنوز دارندگان و محتكران آنها حاضر به فروش نمی‏شدند."
میرزا خلیل خان ثقفی - پزشك دربار - در خاطرات خود از اوضاع حاكم بر تهران می‌گوید كه نشان دهنده عمق فاجعه در پایتخت است:
"از یكی از گذرگاه‌های تهران عبور می‏كردم. به بازارچه‌ای رسیدم كه در آنجا دكان دمپخت‌پزی بود. رو به روی آن دكان، دو نفر زن پشت به دیوار ایستاده بودند. یكی از آنها پیرزنی بود صغیرالجثه و دیگری زنی جوان و بلندقامت. پیرزن كه صورتش باز بود و كاسه گلینی در دست داشت، گریه‏ كنان گفت: ای آقا، به من و این دختر بدبختم رحم كنید؛ یك چارك از این دمپخت خریده و به ما بدهید، مدتی است كه هیچ كدام غذا نخورده‌ایم و نزدیك است از گرسنگی هلاك شویم.
گفتم: قیمت یك چارك دمپخت چقدر است تا هر قدر پولش شد، بدهم خودتان بخرید. گفتند: نه آقا، شما بخرید و به ما بدهید چون ما زن هستیم، فروشنده ممكن است دمپخت را كم كشیده و ما متضرر شویم. یك چارك دمپخت خریده و در كاسه آنها ریختم. همان جا مشغول خوردن شدند و به طوری سریع این كار را انجام دادند كه من هنوز فكر خود را درباره وضع آنها تمام نكرده بودم، دیدم كه دمپخت را تمام كردند. گفتم: اگر سیر نشده‌اید یك چارك دیگر برایتان بخرم، گفتند: آری بخرید و مرحمت كنید، خداوند به شما اجر خیر بدهد و سایه‏ تان را از سر اهل و عیالتان كم نكند.

 

قحطی بزرگ در ایران مردم را به مردار خواری وا داشته بود


از آنجا گذشتم و رسیدم به گذرِ تقی خان. در گذر تقی خان یك دكان شیربرنج فروشی بود. در روی بساط یك مجموعه بزرگ شیربرنج بود كه تقریباَ ثلثی از آن فروخته شد و یك كاسه شیره با بشقابهای خالی و چند عدد قاشق نیز در روی بساط گذاشته بودند. من از وسط كوچه رو به بالا حركت می‏كردم و نزدیك بود به دكان برسم كه ناگهان در طرف مقابلم چشمم به دختری افتاد كه در كنار دیواری ایستاده و چشم به من دوخته بود.
دفعتاَ نگاهش از سوی من برگشت و به بساط شیربرنج فروشی افتاد. آن دختر، شش، هفت سال بیشتر نداشت. لباسها و چادرش پاره پاره بود و چشمان و ابروانش سیاه و با وصف آن اندام لاغر و چهره زرد كه تقریباَ به رنگ كاه درآمده بود بسیار خوشگل و زیبا بود. همین كه نگاهش به شیربرنج افتاد لرزشی بسیار شدید در تمام اندامش پدیدار گشت و دستهای خود را به حال التماس به جانب من و دكان شیربرنج فروشی كه هر دو در یك امتداد قرار گرفته بودیم دراز كرد و خواست اشاره ‏كنان چیزی بگوید اما قوت و طاقتش تمام شد و در حالی كه صدای نامفهومی شبیه به ناله از سینه ‏اش بیرون آمده، به روی زمین افتاد و ضعف كرد.
من فوراَ به صاحب دكان دستور دادم كه یك بشقاب شیربرنج كه رویش شیره هم ریخته بود آورده و چند قاشقی به آن دختر خوراندیم. پس از اینكه اندكی حالش به جا آمد و توانست حرف بزند. گفت: دیگر نمی‏خورم، باقی این شیربرنج را بدهید ببرم برای مادرم تا او بخورد و مثل پدرم از گرسنگی نمیرد.»

 

نیروهای انگلیس تمام محصولات كشاورزی را با قیمت بالا از كشاورزان می‌خریدند و برای سربازان خود احتكار می‌كردند
محمد قلی مجد در كتاب "قحطی بزرگ" خود می‌نویسد: بر اثر چنین فاجعه عظیمی بود كه جامعه ایرانی به شدت فروپاشید و استعمار بریتانیا توانست به سادگی حكومت دست نشانده خود را در قالب كودتای 1299 بر ایران تحمیل كند. مجد چنین نتیجه میگیرد: «هیچ تردیدی نیست كه انگلیسیها از قحطی و نسل كشی به عنوان وسیله‌ای برای سلطه بر ایران استفاده میكردند.


احمدشاه بزرگترین محتكر غلات در زمان قحطی بود


بدتر از هر مصیبت دیگر، مشاركت شاه و جمعی از حواریون او در احتكار مایحتاج عمومی است كه نشان از بی مایگی و بی اعتنایی به تنگدستی مردم به روزگار اشغال كشورش از سوی اجانب دارد. در این برهه میرزا حسن خان مستوفی‏ الممالك با جدیت و تلاش فراوان، به رغم درگیر شدن با عوامل آشكار و نهان انگلیس و روس، با وضع برنامیه‌ای درصدد نجات هموطنان خود از این وضع آشفته، مقابله با محتكران و اتخاذ تدابیری برای خرید عادلانه ارزاق عمومی به ویژه گندم، برنج، جو و توزیع آن میان هموطنان بود.

 

احمدشاه با وجود قحطی فراگیر حاضر به توزیع گندم‌های انبار شده در میان مردم نبود
یكی از محتكران عمده غلات، احمدشاه جوان بود كه تن به پیشنهاد خرید منصفانه رئیس‏ الوزرای خود نیز نمی‏داد و مقادیر زیادی گندم و جو در انبارها ذخیره كرده بود. شاه قاجار در برابر پیشنهادهای خرید صدراعظم خود اظهار می‏داشت «جز به قیمت روز به صورت دیگر حاضر برای فروش نیستم».

 

در زمان قحطی نانوایان و خانه داران از جو و سایر غلات به جای گندم استفاده می‌كردند شاه قاجار گندم مورد نیاز مردم برای پخت نان را جز به قیمت روز نمی‌فروخت
در زمان قحطی، شكل همه عوض شده و مردم دیگر به انسان شباهتی نداشتند. همه با چشمانی گود افتاده چهار دست و پا می‌خزیدند و علف و ریشه درختان را می‌خوردند. هر چه از جاندار و بی جان در دسترس بود به غذای مردم تبدیل شده بود. سگ، گربه، كلاغ، موش، خر و...
داناهو افسر شناخته شده اطلاعات نظامی انگلستان و نماینده سیاسی آن دولت در غرب ایران در سالهای 1918 و 1919 درباره قحطی درغرب ایران اینگونه می‌نویسد:
"اجساد چروكیده زنان و مردان، پشته شده و در معابر عمومی افتاده‌اند. در میان انگشتان چروكیده آنان همچنان مشتی علف كه از كنار جاده كنده‌اند و یا ریشه‌هایی كه از مزارع در آورده‌اند به چشم می‌خورد؛ با این علفها می‌خواستند رنج ناشی از قحطی و مرگ را تاب بیاورند. در جایی دیگر، پابرهنه‌ای با چشمان گود افتاده كه دیگر شباهت چندانی به انسان نداشت، چهار دست و پا روی جاده جلوی خودرویی كه نزدیك می‌شد می‌خزید و در حالی كه نای حرف زدن نداشت با اشاراتی برای لقمه نانی التماس می‌كرد."


قحطی 1917؛ بزرگترین فاجعه تاریخ ایران


قحطی بزرگ ایران در سالهای 1917 تا 1919 از حمله مغول در قرن سیزدهم میلادی نیز بسیار عظیم‌تر بوده است.
از گزارش‌های مطبوعات آن زمان كاملا روشن است كه در تابستان 1917 ایران در آستانه قحطی قرار داشت و برداشت محصولات تنها وقفه‌ای كوتاه در آن ایجاد كرده بود. روزنامه ایران در 18 اوت 1917 چنین گزارش می‌دهد: «بر اثر تلاش‌های دولت، هم‌اكنون مقدار قابل توجهی غله در حال ورود به شهر است و دیروز قیمت جو در هر خروار از 35 تومان به 30 تومان كاهش یافت». اما این تسكینی گذرا بود. ایران در 21 سپتامبر 1917 می‌نویسد: «نبود غله دارد در سراسر ایران قحطی به وجود می‌آورد. تاثیر كمبود غله بویژه در كاشان مشهود است و هیچ ترفندی نمی‌تواند اوضاع را بهتر كند، زیرا حمل غله از قم یا سلطان‌آباد به كاشان ممنوع است و مازاد غله این مناطق به شهرهای شمالی ارسال می‌شود».

 

بدلیل ممنوعیت ورود غله از قم و سلطان آباد به كاشان بسیاری از مردم این شهر گرسنگی كشته شدند
«جان لارنس كالدول» در گزارشی با عنوان «فقر و رنج در ایران» به تاریخ 4 اكتبر 1917 به تشریح قحطی فزاینده پرداخته و می‌نویسد: «كمبود مواد غذایی، بویژه گندم و انواع نان، سراسر ایران بویژه مناطق شمالی و حاشیه‌ای و نیز تهران را چنان در برگرفته كه پیش‌ از آغاز زمستان، فقر و رنج وسیعی پدید آمده است. تردیدی نیست كه زمستان امسال مرگ و گرسنگی چند برابر خواهد شد... حتی در این موقع از سال، قیمت ارزاق به بالاترین حد خود طی چندین سال گذشته رسیده و كمبود غله و میوه‌جات حقیقتا هشداردهنده است».


گرسنگی فراگیر در تمام نقاط ایران


مجد در كتاب خود با اشاره به تلگراف‌ها و مكتابات موجود و همچنین روزنامه‌های آن روز از فراگیر شدن قحطی در تمام نقاط كشور اینگونه می‌نویسد:
از ژانویه 1918، كارد به استخوان رسید. در گزارش روزنامه رعد در یازدهم ژانویه 1918 چنین آمده است: «به گزارش نظمیه، هفته گذشته 51 نفر بر اثر گرسنگی و سرما در خیابان‌های تهران جان باخته‌اند». در همین مقاله به اقدامات امدادی انجام گرفته برای مقابله با قحطی در تهران اشاره شده است: «تا پایان دسامبر، كمیته مركزی صدقات اقدامات زیر را برای فقرای شهر به انجام رسانده است: اختصاص باغ اعتماد حضور با اتاق‌های زیاد و با اسباب و اثاثیه مورد نیاز و گرمایش برای اقامت مستمندان، اختصاص باغ مجزایی برای زنان مستمند و كودكان، پناه دادن به یك‌هزار نفر ایجاد یك حمام برای آنها، تأمین البسه مورد نیاز، تأمین جیره روزانه برای چای، آش و برنج، معالجه بیماران، نگهداری از زنان باردار و تأمین شیر نوزادان یتیم، تأسیس یك مریضخانه 30 تختخوابی، ایجاد كارخانه‌ای برای قالیبافی زنان و كودكان كه تاكنون 8 دستگاه دار قالیبافی در حال كار در آن مستقر شده است و تعیین معلمی برای تعلیم علوم دینی به كودكان».
رعد در بیستم ژانویه درباره بیماری و گرسنگی می‌نویسد: «در چند روز گذشته تعدادی بر اثر وبا در بارفروش و دیگر نقاط نزدیك دریای خزر درگذشته‌اند».

 

اجساد قربانیان بیماری و گرسنگی در گوشه كنار شهرها و جاده‌ها دیده می‌شد


رعد در 28 ژانویه درباره اوضاع قم می‌نویسد: «اوضاع شهر قم از نظر مواد غذایی اسفبار است. طی هفته گذشته، بیش از 50 نفر بر اثر گرسنگی و سرما جان باخته‌اند و تعدادی از آنها هنوز دفن نشده‌اند. برخی از مردم برای غذایشان تنها خون گوسفند در دسترس دارند».
این روزنامه در شماره 29 ژانویه درباره پیشنهاد گشایش نانوایی‌های دولتی در تهران می‌نویسد: «دولت بنا دارد 20 دكان نانوایی برای فروش نان ارزان به فقرا باز كند و نانوایان دیگر هم می‌توانند به هر قیمت كه بخواهند نان بفروشند». رعد در 5 فوریه 1918 درباره آمار مرگ و میر در خیابان‌های تهران می‌نویسد: «حاكم تهران به وزارت داخله گزارش داده است، طی 20 روز گذشته تعداد مردگان بویژه به‌خاطر قحطی در تهران به 520 نفر رسیده است، یعنی به‌طور متوسط در هر روز 36 نفر».
كالدول در تلگرافی به تاریخ 22 ژانویه 1918، چنین گزارش می‌كند: «در شهر‌های گوناگون به امداد فوری نیاز است. روزانه چندین مرگ گزارش می‌شود. در ولایاتی كه دولت ایران قیمت‌های خاصی را تعیین كرده حجم محدودی از گندم، برنج و دیگر مواد غذایی را می‌توان خرید.

 

زنان روزها در صف نانوایی منتظر دریافت نان بودند و نهایتا بسیاری از آنها دست خالی و گرسنه باز میگشتند


سخت‌ترین مشكل، تأمین امكانات دارویی و پزشكی است. واردات مواد غذایی اگر غیرممكن نباشد بسیار سخت است. قیمت‌ها گزافند، گندم هر بوشل 15 تا 20 دلار... مردم و مقامات مسؤول با هم همكاری می‌كنند اما موضوع از توان آنها به تنهایی خارج است. سازمان‌های محلی ماهانه 20 هزار دلار در تهران هزینه می‌كنند اما این مقدار تنها نیاز 10 درصد نیازمندان شهر را پاسخ می‌دهد. در دیگر ولایات نیز شرایط به همین منوال است».
كالدول در اول فوریه 1918 اینگونه تلگراف می‌زند: «مشكل قحطی كاهش نیافته است». كالدول در گزارش مطبوعاتی دیگری برخی اخبار قحطی را در اختیار مطبوعات قرار می‌دهد. در 14 فوریه 1918، دكتر ساموئل جردن، رئیس كالج آمریكا در تلگرافی چنین می‌نویسد: «تنها در تهران 40‌هزار بینوا وجود دارد. مردم، مردار حیوانات را می‌خورند. زنان نوزادان خود را سر راه می‌گذارند»

مطالب مرتبط :

http://mydandelions.loxblog.com/post/15

پنج شنبه 21 دی 1391برچسب:, :: 8:43 :: نويسنده : سروش افشار

 ین روزها، خبرهای زیادی در مورد جرایم رایانه‌ای منتشر می‌شود. براساس آمارهای اعلام شده از سوی مراجع ذی‌ربط، بیشترین آمار مربوط به جرایم رایانه‌ای به سوءاستفاده هکرها از حساب‌های بانکی افراد از طریق اینترنت بازمی‌گردد.

 

به جز این مورد هک کردن ایمیل یا حساب کاربری کاربران در سرویس‌های مختلف پست الکترونیکی یا شبکه‌های اجتماعی و سوء استفاده از اطلاعات شخصی افراد جزو بیشترین شکایت‌های مطرح شده در مراجع قضایی و انتظامی به شمار می‌آید.

این در حالی است که به گفته کارشناسان، کاربران می‌توانند با انتخاب یک رمز عبور مناسب امنیت فعالیت‌های اینترنتی خود را افزایش دهند.

اشتباهات بزرگ

حتما شما هم برای انجام فعالیت‌های اینترنتی خود حساب‌های کاربری متفاوتی دارید. این حساب‌های کاربری می‌تواند خواه یک ایمیل باشد و خواه حساب اینترنت بانک شما. اولین و مهم‌ترین اشتباهی که بسیاری از کاربران اینترنتی مرتکب آن می‌شوند انتخاب یک رمز عبور یکسان برای تمامی حساب‌های کاربری است.

این کار شاید مشکل به خاطر سپردن رمز عبور را برای شما آسان کند، اما تصور کنید که یک هکر در کمین شما باشد و از تمام حساب‌های کاربری شما هم مطلع باشد؛ پس با به دست آوردن اولین رمز عبور آن را روی تمام حساب‌های کاربری شما امتحان کرده و به این ترتیب، دار و ندار مجازی شما را در چشم به هم زدنی بالا می‌کشد.

از این کار اشتباه‌تر استفاده از رمز‌های عبوری است که به نوعی یادآور یک ویژگی شخصی است، مانند شماره تلفن، شماره شناسنامه و...

شاید باور نکنید یا حداقل اینکه باور آن برایتان سخت باشد، اما به گفته کارشناسان 99 درصد از رمزهای عبور حساب‌های لو رفته همگی از کلمات ساده یا با مفهوم بهره گرفته بودند.

این کلمات به طور مثال شامل abc123 یا 123456 یا رمزهایی مشابه به این کلمات است. هکرها برای اینکه بتوانند رمزهای عبور شما را حدس بزنند معمولا از یک دیکشنری مخصوص استفاده می‌کنند که در واقع انباره‌ای است از کلمات. پس برای اینکه یک رمز عبور مطمئن داشته باشید

بهتر از تلفیق چندین روش بهره گیرید تا به این ترتیب احتمال هک شدن خود را کاهش دهید.

چگونه یک رمز خوب داشته باشیم؟

همانطور که توضیح داده شد برای داشتن یک رمز عبور مناسب و مطمئن باید ترکیبی از روش‌های مختلف را به‌کار گرفت، اما یک رمز عبور مطمئن چه ویژگی‌هایی دارد؟ به‌طور کلی ویژگی‌های یک رمز عبور خوب عبارت‌اند از: در واژه‌نامه‌ها یافت نشود، حاوی اعداد و کاراکترهای ویژه باشد، ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ باشد، طول آن کمتر از ۱۰ کاراکتر نباشد و به سادگی نتوان آن را بر اساس اطلاعات شخصی شما (مانند تاریخ تولد، کد پستی خانه‌، شماره تلفن و...) حدس زد.

برای ساختن یک رمز عبور مناسب، تکنیک‌های متفاوتی وجود دارد. با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت، می‌توانید با بیشتر این روش‌ها آشنا شوید، اما به طور کلی کارشناسان مسائل امنیتی همواره تاکید می‌کنند یک رمز عبور مناسب باید ترکیبی از حرف کوچک، بزرگ، اعداد و علایم باشد؛ البته شما می‌توانید روش خاص خود را هم داشته باشید اما این نکته را به یاد داشته باشید که اگر برای تعیین رمز عبور روشی خاص خود دارید آن را به هیچ کدام از دوستان و اطرافیان خود آموزش ندهید؛ به هر حال و به قول معروف دیوار موش دارد و موش هم گوش دارد.

ممکن است شیوه خاص شما دهان به دهان چرخیده و به دست دشمنان شما برسد و بعدها علیه خود شما از آن استفاده شود، اما بد نیست که با برخی از روش‌های رمزگذاری معمول آشنا شوید:

استفاده از ! به جای i یا @ به جای a (فقط به یاد داشته باشید که این کار را به صورت تصادفی انجام دهید و به‌عنوان یک قانون کلی استفاده نکنید). استفاده یکی در میان از کلید شیفت؛ مثلا رمزی مانند behnam را می‌توانید به شکل BeHnAm به کار برید.

تایپ کردن ده‌انگشتی با قراردادن انگشتان در خانه‌های اشتباه: در این روش کلمه یا جمله مورد نظر خود را انتخاب و آن را به خاطر بسپارید اما در هنگام تایپ حروف ردیف بالایی یا پایینی را جایگزین کلمه یا جمله مورد نظر خود کنید.

به عنوان مثال کلمه behnam با جایگزینی حروف ردیف بالایی همین کلمه تبدیل می‌شود به کلمه نامفهوم g3hqj، البته همانطور که گفته شد سعی کنید در بین حروف از اعداد نامنظم مانند 6،8،2،5،0 یا کاراکترهایی همچون @،&،*،هم استفاده کنید.

یک روش دیگر انتخاب رمز عبور این است که کلمه یا جمله‌ای فارسی را به عنوان رمز عبور در نظر گرفته به جای حروف فارسی از حروف انگلیسی‌ای که روی آن حروف فارسی قرار گرفته است استفاده کنید. به‌عنوان مثال کلمه عبور «بهنام» در این روش می‌شود «fikhm».

البته این نکته را در نظر داشته باشید که در برخی از صفحه کلید‌ها در زبان‌های مختلف مانند زبان آلمانی ممکن است چیدمان کلید‌ها با صفحه کلید‌های استاندارد متفاوت باشد.

حال که رمز عبور مورد نظر خود را ساخته‌اید بهتر است ببینید که آیا رمزی قدرتمند انتخاب کرده‌اید یا ضعیف. البته بسیاری از سرویس‌های اینترنت در این بخش به شما کمک می‌کنند.

به عنوان مثال در هنگام تعیین رمز عبور در سرویس پست الکترونیکی یاهو و یا جیمل، زمانی که رمز عبور خود را وارد می‌کنید به شما گفته می‌شود که میزان نفوذپذیری رمز مورد نظرتان چند درصد است.

اما حال که شیوه حرفه‌ای رمزگذاری را یاد گرفتید بهتر است تعیین میزان قدرت رمز مورد نظر خود را هم به‌طور حرفه‌ای بسنجید. سایت‌های اینترنتی زیادی برای کار وجود دارد که یکی از بهترین آنهاwww.passwordmeter.com است. در این سایت و با تایپ رمز عبور مورد نظر، اطلاعات زیادی پس از تجزیه و تحلیل رمز عبور مورد نظرتان به شما داده می‌شود.

همانطور که گفته نکته‌ای که در این بین باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید این است که نباید از یک رمز عبور برای تمام حساب‌های کاربری خود استفاده کنید. در اینجا بهتر است یک روش دیگر هم برای خود در نظر بگیرید تا رمز عبورتان با اندکی تغییر برای دیگر حساب‌های خود به کار گیرد.

به عنوان مثال اضافه کردن یک کد در ابتدا، انتها یا وسط رمز عبور برای حساب‌های مختلف؛ اگر رمز عبور شما کلمه‌ای مانند behnam است می‌توانید از رمز عبور beh010nam برای یک حساب کاربری و beh020nam برای حساب کاربری دیگرتان استفاده کنید.

چطور ممکن است که رمز عبور شما لو رود؟

کلمه عبور را از طریق تلفن به هیچ کس نگویید. کلمه عبور را از طریق ایمیل فاش نکنید. کلمه عبور را به رئیس یا دوستان خود نگویید. در مورد کلمه عبور در جلوی دیگران صحبت نکنید. بارها مشاهده شده است که در هنگام خرید و به منظور استفاده از دستگاه‌های کارت خوان در فروشگاه ها، فروشنده رمز عبور کارت بانکی را از شما سوال می‌کند.

در این جور مواقع خود رمز عبور را وارد کنید و از گفتن رمز عبور خود آن هم با صدای بلند خود داری کنید.

کلمه عبور را روی فهرست سوالات یا فرم‌های امنیتی درج نکنید. ترجیجا کلمه عبور را با اعضای خانواده خود هم در میان نگذارید.

هرگز از ویژگیRemember Password یا حفظ کلمه عبور در کامپیوتر استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود که اگر زمانی فردی دیگر به غیر از شما به کامپیوترتان دسترسی پیدا کرد به راحتی بتواند به فعالیت‌های اینترنتی شما دسترسی پیدا کرده و رمز عبور شما را عوض کند. کلمات عبور را در هیچ جا از محل کار خود ننویسید و در فایل یا هر سیستم کامپیوتری ذخیره نکنید.

پیشنهاد می‌شود که رمزهای کلمات عبور را حداقل هر شش ماه یک بار عوض کنید؛ البته اگر این کار را هر سه ماه یک بار انجام دهید بهتر است. در مورد رمز کارت‌های بانکی که عموما چهار رقمی هستند پیشنهاد می‌شود که از اعداد به هم ریخته استفاده کنید.

به عنوان مثال 2905. هیچ‌گاه از اعداد سری مانند 1111 و یا 0000 استفاده نکنید. همچنین رمزهای عبوری که از اعداد پشت سر هم تشکیل شده باشند (1234) هم از امنیت بسیار پایینی برخوردار هستند.

استفاده از رمز مشابه برای چند کارت بانکی و دیگر موارد امنیتی گفته شده در این گزارش در مورد رمز عبور کارت‌های بانکی هم صادق است.

چهار شنبه 20 دی 1391برچسب:, :: 20:6 :: نويسنده : سروش افشار

 خدا را دوست دارم به خاطر اینکه با هر username که باشم مرا connect می کند.

 

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه تا خودم نخواهم مرا disconnect نمی کند.

 

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه هیچ وقت به من پیام line busy نمی دهد.

 

خدا را دوست دارم چون با یک delete هرچه را بخواهم پاک می کنم.

 

خدا را دوست دارم به خاطر این همه wallpaper که update میکند.

 

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه با اینکه خیلی بدم مرا log off نمی کند.

 

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه همه چیز مرا می داند ولی send to all نمی کند.

 

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه همیشه اجازه undo کردن را به من میدهد.

 

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه من را install کرده است.

 

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه اراده کنم on میشود و من می توانم با او حرف بزنم.

 

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه دلش را میشکنم ولی او باز مرا می بخشد و مرا shout downنمی کند.

خدا را دوست دارم به خاطر اینکه password اش هیچ وقت یادم نمی رود.

 

سه شنبه 19 دی 1391برچسب:, :: 22:25 :: نويسنده : سروش افشار

 فلک یک چند ایران را اسیر ترک و تازی کرد

در ایران خوان یغما دید و تازی ترکتازی کرد

گدایی بود و با تاج شهان یک چند بازی کرد

فلک این شیرگیر اهو ،شکار گرگ و تازی کرد

وطن‌خواهی در ایران‌ خانمان‌ بردوش‌ شد چندی

بجز در سینه‌ها آتشکده ‌خاموش‌ شد چندی

بدان‌ با جان‌ پاک‌ موبدان ‌ آزارها  کردند

سر گردن ‌فرازان‌ را فراز دارها کردند

که‌ تا احرار در کار آمدند و کارها کردند

به‌ شمشیر و قلم با دشمنان‌ پیکارها کردند

نخستین‌ فتح‌ و فیروزی نصیب‌ آل‌ سامان‌ شد

بدور آل‌ سامان‌ کار این‌ کشور به‌ سامان‌ شد

گه ان شد که ایرانی سبک خواند گران جانی

به‌یاد آرد زبان‌ و رسم‌ و آیین‌ نیاکانی

دگر ره‌ مادر ایران‌ ز نسل‌ پاک‌ ایرانی

مثال‌ رودکی زایید و اسماعیل‌ سامانی     

پدید آمد یکی فرزند فردوسی توسی نام

سترون‌ از نظیر آوردن‌ وی مادر ایام

‌چو دید آمیخته‌ خون عجم با لوث‌ اهریمن 

به‌جای خوی افرشته‌ عیان‌ آیین‌ اهریمن

‌نژادی خواست‌ نوسازد ز بیم‌ انحطاط‌ ایمن‌

سلحشور و هنرآموز و پاک‌ آیین‌ و رویین‌تن

‌پی افکند از سخن‌ کاخی ز قصر آسمان‌ برتر

در آن‌ جام‌ جم‌ و آیینه‌ی دارا و اسکندر

به‌گاه‌ نیش‌، کلک‌ آتش‌ آلودش‌ همه‌ خنجر

به‌گاه‌ نوش‌، نظم‌ شهد آمیزش‌ همه‌ شکر

چو از شهنامه‌،فردوسی چو رعدی درخروش‌ آمد

به‌ تن‌ ایرانیان‌ را خون ملیت به‌جوش‌ آمد

 زبان پارسی گویا شد و تازی خموش‌ آمد

ز کنج‌ خلوت‌ دل‌ اهرمن‌ رفت‌ و سروش‌ آمد

به‌ میدان‌ دلیری تاختی بوالفارسی کردی

کسی با بیکسان‌ در روزگار ناکسی کردی

چه‌ زحمت‌ها به‌ جان‌ هموار در آن‌ سال‌ سی کردی

به‌ قول‌ خویشتن‌ زنده‌ عجم‌ زان‌ پارسی کردی

عجم‌ تا زنده‌ باشد نام‌ تو ورد زبان‌ دارد

به‌ جان‌ منت‌پذیر توست‌ این جان‌ تا که‌ جان‌ دارد         "شهریار" 

 این عکس مربوط به شرکت انگلیسی نشنال جئو گرافیک میباشد.

 

این موضوع باعث خشم بسیاری شده که چرا یک عکاس باید جان یک انسان را فدای یک عکس کند؟

 آیا هولوکاست ایرانی حقیقت دارد ؟قسمت اول

جریان قتل عام ایرانی ها در زمان خشایارشاه و علت نحس بودن روز 13 فروردین را اولین در یکی از سخنرانیهای استاد رائفی پور شنیدم . مطالب و مستندات خوبی در این مورد در اینترنت هست . خودم نیز مطالبی را در این مورد آماده کردم که بزودی در وبلاگ خواهم گذاشت . اما سوالی که در ذهنم هست اینه که چرا در کتابهای درسی و دانشگاهی هیچ اشاره ای به وقوع چنین وقایعی در ایران 2500 قبل نشده است . از دو حال خارج نیست یا کسانی که کتابهای درسی و دانشگاهی را می نویسند به این مسائل آگاهی ندارند یا اینکه عمدا چنین رویدادهایی در کتابهای درسی گنجانده نشده است که در هر دو حالت این نویسندگان صلاحیت لازم را برای نگارش کتابهای درسی نداشته اند . یعنی سیستم آموزشی ما که میشود دهها ایراد به آن گرفت شایسته بازنگری و بازبینی نیست ؟ چرا ایرانی ها نباید بدانند که علت نحسی روز 13 فروردین چیست ؟ چرا باید روز عشاق ایرانی ها ولنتاین غربیها باشد ؟ یعنی ما روزی به نام عشق و عشاق نداریم ؟ این همه وقایع تاریخی و مذهبی . فکر نکنم در هیچ دینی به اندازه اسلام بر ازدواج تاکید شده باشد . ما فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را داریم ما که کاملترین دین دنیا را داریم ما باید صادر کننده فرهنگ باشیم نه مصرف کننده ناآگاه .

در وبلاگی خواندم که در تاریخ 15/3/90 انیمیشن "استر " كه قسمت چهاردهم از سری انیمیشن 46 قسمتی "داستان سبزیجات " است پخش شده است . در این کارتون داستان قتل عام ایرانی ها یا  به زبان بهتر اولین هولوکاست تاریخ که به تحریک قوم یهود انجام شده ، روایت می شود . علت پخش این کارتون از صداوسیما چه بوده است ؟ آیا کسانی که مسئول پخش این انیمیشن بودند تاریخ نخوانده بودند ؟ حتی اگر در درس تاریخ 20 هم گرفته باشند هم چیزی از این واقعه نخواهند دانست . حال پیدا کنید گناهکار بی گناه را .

منظورم این نیست که خدای نکرده در کتابهای درسی ما یهودی ستیزی و غرب ستیزی  آموزش داده شود . فرهنگ ایرانی و دین مبین اسلام چنین اجازه ای را به کسی نخواهد داد . ولی منظورم این است که حداقل مطالب خوشایند صهیونیستها و فراماسونهای از خدا بیخبر را در صداو سیما نمایش ندهیم . این خواسته زیادی است ؟

مطالب مرتبط :

http://mydandelions.loxblog.com/post/22

http://mydandelions.loxblog.com/post/23

 وقت و زمان وبگردی را مدیریت کنید .

یکی از راههای افزایش اطلاعات و بالا بردن میزان آگاهی نسبت به مسائل مختلف ، وبگردی است . گشت و گذار در اینترنت یا وبگردی اگر بی هدف باشد باعث اتلاف وقت شما خواهد شد . پس بهتر است که برای وبگردی زمان مشخصی را تعیین کنید و هدف خاصی نیز برای آن تعیین کنید . تنها در این صورت است که گشت و گذار در اینترنت باعث اتلاف وقت شما نخواهد شد .

یکی از راههایی که میتوانم توصیه کنم  فید خوانی است . اینکه فیدخوانی چیست میتوانید از سایت ها و وبلاگهای آموزش اینترنت و وبگردی اطلاعات کافی در این مورد را کسب کنید . باید اضافه کنم که نرم افزار مخصوص فیدخوانی را هم میتوانید از همین سایتها دانلود کنید . خود من چون اکانت گوگل دارم از فیدخوان گوگل ریدر استفاده میکنم . نرم افزارهایی هم برای فیدخوانی هست که میتوان به رایگان از اینترنت دانلود و استفاده کرد . کاری که باید انجام داد این است که آدرس اینترنتی سایت مورد نظر به گوگل ریدر و یا نرم افزار فیدخوان  معرفی کنید . از این به بعد عناوین آخرین مطالب منتشر شده در وبلاگ با سایت مورد نظر را مشاهده کرده و انتخاب عنوان مورد علاقه ، آنرا مشاهده کنید . اگر سایتی مطلب جدیدی منتشر نکرده باشد دیگر نیازی نیست که وقت تان را برای بازدید سایت تلف کنید .

 وایبر، جاسوس‌افزار رایگان اسرائیلی

برنامه وایبر توسط یک کارآفرین آمریکایی - اسرائیلی به نام تالمون مارکو "Talmon Marco" که مدیریت شرکت وایبر را بر عهده دارد، طراحی و ساخته شده است.
وایبر، جاسوس افزار رایگان اسرائیلی"وایبر" (Viber) نرم‌افزاری ویژه گوشی‌های تلفن همراه است که به افراد اجازه می‌دهد در هر کجای دنیا، با دوستان خود که این برنامه بر گوشی‌های آن‌ها نصب شده، تماس تلفنی رایگان برقرار نموده یا پیامک رایگان ارسال کنند.

در برخی سایت‌ها، اخباری مبنی بر جاسوسی بودن این نرم‌افزار به نفع اسرائیل منتشر شده است.

دکتر عبدالرحمان الصاوی، استاد ارتباطات در دانشگاه حلوان مصر، درستی این خبر را ممکن دانسته است. وی در گفتگو با روزنامه «صدی البلد» چاپ مصر، با اشاره به این که هیچ راهکاری برای جلوگیری از تجسس در اینترنت وجود ندارد، از کاربران اینترنتی خواست در کار با تمام شبکه‌های اجتماعی بسیار بااحتیاط عمل کنند و همچنین از قرار دادن اطلاعات مهم خود در اینترنت بپرهیزند.

برنامه وایبر توسط یک کارآفرین آمریکایی - اسرائیلی به نام تالمون مارکو "Talmon Marco" که مدیریت شرکت وایبر را بر عهده دارد، طراحی و ساخته شده است.
وایبر، جاسوس افزار رایگان اسرائیلی
تالمون مارکو

این شخص به مدت چهار سال در ارتش اسرائیل سابقه خدمت دارد و چندی نیز به عنوان مدیر اجرایی بخش اطلاعات در هسته مرکزی ارتش این کشور فعالیت داشته است.

روزنامه صدی البلد در ادامه تحلیل خود، با اشاره به این که «وایبر» به طور صد‌در‌صد رایگان و بدون تبلیغات به کاربران عرضه می‌شود، این سوال را پیش کشیده که این برنامه با چه هدفی، به صورت کاملاً رایگان در اختیار صد میلیون کاربر در نقاط مختلف جهان قرار گرفته است؟

گفتنی است بررسی گذشته آقای تالمون مارکو نشان می‌دهد وی در زمینه تولید جاسوس‌افزارها، ویروس‌های دانلودکننده اطلاعات و برنامه‌های هک از سابقه طولانی برخوردار است، که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به "iMesh – Bandoo" اشاره کرد.

کارشناسان به کسانی که از وایبر استفاده می‌کنند، هشدار می‌دهند علاوه بر حذف اشتراک خود از این برنامه، آن را هم از تلفن همراه خود پاک کنند.

منبع: ایتنا

جمعه 8 دی 1391برچسب:, :: 9:28 :: نويسنده : سروش افشار

 


*اسکن‌ ايگل چه نوع پهپادي است؟
براساس اطلاعات بدست آمده از مشخصات پهپاد اسکن‌ايگل در فضاي مجازي و  وب‌سايت‌هاي اينترنتي، 
اسکن ایگل، هواپيمايي کوچک، کم هزینه، پر استقامت و غيرمسلح است که توسط شرکت اینسیتو، از زیرمجموعه‌های شرکت بویئنگ، طراحی و ساخته شد. این پهباد بر اساس نوعی نیاز بازرگانی طراحی و ساخته شد. در ابتدا هدف ا‌ز طراحی این پهباد کمک به ماهیگیران برای شناسايي مناطق ماهیگیری بود.

 

 

طراحی و توسعه

اسکن‌ایگل محصول مشترک اینستو و بوینگ است. فناوری پیشرفته این پهباد به عنوان سامانه‌ایی هوایی که بدون سرنشین و قابل حمل بسیار موفقيت‌آمیز بوده است. از این پهباد برای گشت‌زنی در میدان نبرد استفاده می‌شود و از آگوست 2004 این پهباد مورد استفاده ارتش آمریکا در عراق بوده است.

اسکن ایگل دارای یک دوربین هوشمند ثابت بسيار سبک است و بر روی هواپیما نصب می‌شود؛ این پهباد می‌تواند تا 100 کیلومتر برد ارتباطي خود را با مرکز حفظ کند و بیش از 20 ساعت به پرواز ادامه دهد. طول بال هواپیما در حدود 10 فوت است و تا 75 گره دریایی هم سرعت دارد. 


 

این پهباد پیشرفته برای استقرار و راه‌اندازی نیازی به باند ندارد. در واقع، این پهباد برای پرواز از یک پرتابگر استفاده می‌کند.

در سال 2009، بویئنگ و اینستو اعلام کردند که مدل عقاب شب را طراحی کرده‌اند که نوعی مدل تغییر یافته اسکن ایگل است. این مدل جدید دارای دوربین عملیات در شب نيز است.

در آگوست 2010 شركت بوئینگ اعلام کرد که برای کنترل اسکن دیگل از ایستگاه‌های کنترلی راه دور دست به برنامه‌ریزی‌هایی زده است.

در جولای 2011، تیمی از طراحان اسکن ایگل و یک پهباد دیگر برای تحقیق و بررسی در مورد نوع جدیدتری از این سامانه دست به یک پروژه تحقیقاتی مشترک زدند.

مشخصات فني پهپاد Scan Eagle

استقامت پروازی: 24 ساعت

سقف پرواز: 19500 فوت

حداکثر سرعت افقی: 80 گری دریایی

سرعت کروز: 48 گری دریایی

نیروی محرکه: موتور 2 زمانه. 1.4 کیلووات؛ 1.9 اسب بخار

سوخت: گازوئیل

سیستم ردیابی: جی پی اس

وزن سازه خالی: 13.1 کیلو گرم.

حداکثر وزن در زمان پرواز: 20 کیلو گرم.


 

سابقه عملیاتی

این پهباد در سال 2005 وارد ارتش آمریکا شد؛ به غیر از ارتش آمریکا، استرالیا در حال حاضر نیز از این پهباد استفاده می‌کند، در سال 2008 نیز کانادا اعلام کرد از این پهباد برای عملیات خود در افغنستان استفاده مي‌كند.

اين پهپاد از آوريل 2009 تا سال 2011 بیش از 500 هزار ساعت پرواز داشته است.

آیا ایران بمب اتم میخواهد یا نه ؟

چندی پیش در سایت نشنال اینترست مطلبی به نقل از حسین موسویان ، مسئول سابق مذاکرات هسته‌ای ایران منتشر شد که بنده عین متن انگلیسی و ترجمه آن را در این وبلاگ گذاشتم .

http://sorushafshar.blogfa.com/post/253

اخیرا فردی بنام مجید محمدی ( جامعه شناس ) در یکی از سایتها مطلبی با عنوان ده دلیل برای آن که جمهوری اسلامی درپی سلاح هسته ای است، نوشته است. آقای مجید محمدی که نمیدانم اصلا ایرانی هستند یا نه !!!!!!!!! یکی از دلایلشان را سرکوب جریان به اصطلاح جنبش سبز ذکر کرده اند . آقای محمدی مطمئن باشید هر رئیس جمهور دیگری به جز آقای احمدی نژاد بر کرسی ریاست جمهوری می نشست ، برنامه انرژی هسته ای صلح آمیز ایران ادامه می یافت . هر رئیس جمهوری که با رای مردم انتخاب میشه قطعا منافع ملی و رای اکثریت را مدنظر قرار خواهد داد . برنامه هسته ای ایران از زمان رژیم سرنگون شده شاهنشهاهی شروع شده بود و پس از انقلاب نیز ادامه یافت . پس این برنامه ربطی به جریانهای سیاسی نداره .

آقای محمدی اگر خلف وعده های آژانس و کشورهای غربی نبود ایران نیاز نداشت که غنی سازی 20 درصد انجام بده . صراحتا اعلام شده که اگر نیازمندی راکتورهای ایران تامین بشه ایران غنی سازی بیش از 5 درصد را متوقف خواهد کرد .

آقای محمدی نظر شما در مورد آزمایش اتمی که اخیرا آمریکا انجام داد چیست ؟ از نظر شما اینکه اسراییل حداقل 200 بمب اتمی داشته باشه درسته ؟

آقای محمدی آیا شما به جوانان وطن تون ( اگر واقعا ایرانی هستید ) افتخار نمی کنید که تونستن پهپاد آمریکایی رو به چنگ بیارن  و الان هم ادعای شکست کد و رمز اونو دارن ؟ کدوم یک از کشور های خاورمیانه جرات و جسارت و حتی علم چنین کارهایی رو دارن ؟ آقای محمدی سازمانهای اطلاعاتی آمریکا اعلام کردن که برنامه هسته ای ایران فعلا برای ساخت سلاح هسته ای نیست . محسن جان آمریکا و اسراییل نگران قدرت موشکی ایران هستند یا قدرت هسته ای اون یا پیشرفت علمی ایران . بالاخره ایران زادگاه ابن سینا ها و رازی ها و دهها دانشمند قدیمی و معاصر دیگه اس . از قدیم ما خواستیم که سری توی سرها داشته باشیم . حالا هر چی زور بزنن مگه میشه جلوشو گرفت . آقای محمدی فکر نمی کنید که تلاش ایران برای دستیابی به تکنولوژی موشکهایی ماهواره بر و انرژی صلح آمیز هسته ای باعث پویایی و پیشرفت دانشگاهها و مراکز علمی و صنعتی کشور میشه .

به نظر جنابعالی اگه ایران کشوری پیشرفته و قوی باشه بهتره یا مثل بعضی کشور های نفت خیز منطقه که یا زیر چکمه آمریکا هستن یا وابسته به اون . اگه ایران کشوری مستقل و پیشرفته باشه خوبه یا کشوری تابع محض و توسری خور .

راستی آقای محمدی همونطور که گفتم برنامه هسته ای ایران از زمان رژیم سابق ایران که کاملا با آمریکا و اسراییل هماهنگ بود آغاز شده بود . پس چرا اون موقع این برنامه اشکالی نداشت ؟

آقای محمدی ، در زمان جنگ 8 ساله ، صدام علیه شهرهای خودش و شهرهای ایران از بمب شیمیایی استفاده کرد . آیا ایران مقابله به مثل کرد ؟ آیا نمی تونست اینکارو انجام بده ؟ آیا ارتش ایران توان انجام اینکار رو نداشت ؟ یا اینکه به فرمان امام خمینی و فتوای ایشان و سایر مراجع تقلید اینکارو انجام نداد ؟ نیروی هوایی  به دستور امام خمینی از بمباران اماکن مسکونی و بیمارستانها و مدارس و ... منع شده بود . عراق بمب های شیمیایی رو از چه کشورهایی می گرفت از اتحادیه اروپا از آمریکا از کجا ؟ آیا همین کشورها تضمینی دارن که ایران رو از نظر مواد اولیه لازم برای استفاده در نیروگاههای هسته ای تامین کنن ؟

تنها کشوری که در طول تاریخ بمب اتمی استفاده کرده آمریکا است . همین الان در عراق و افغانستان توسط آمریکا و در فلسطین و لبنان توسط اسراییل از بمب های آلوده به مواد رادیواکتیو استفاده میشه لطفا نظرتونو در این مورد هم بفرمایید . آیا  تا حالا به کودکان و زنانی که در لبنان و فلسطین با گلوله های اسراییلی کشته میشن  فکر کردین ؟

آقای محمدی در مورد دانشمندان هسته ای ایران که ترور شدن نظری دارید ؟

و سوالهای زیادی که نمی دونم پاسخی برای اون دارید یا نه ؟

ایرانی بودن یک افتخار است .


 

30 آذر 1391برچسب:, :: 18:46 :: نويسنده : سروش افشار

سخنان ناب 1

برایان دایسون ( مدیر اجرایی سابق شرکت کوکاکولا ) :

فرض کنید زندگی همچون یک بازی است. قاعده این بازی چنین است که بایستی پنج توپ را در آن واحد در هوا نگهدارید و مانع افتادنشان بر زمین شوید. جنس یکی از آن توپها از لاستیک بوده و باقی آنها شیشه ای هستند. کاملا واضح است که در صورت افتادن توپ پلاستیکی بر روی زمین، دوباره نوسان کرده و بالا خواهد آمد، اما آن چهار توپ دیگر به محض برخورد، کاملا شکسته و خرد میشوند. آن چهار توپ شیشه ای عبارتند از خانواده ، سلامتی ، دوستان و روح خودتان و توپ لاستیکی همان کارتان است.

هیچ وقت از ریسک کردن نهراسیم، چرا که به ما این فرصت را خواهد داد تا شجاعت را یاد بگیریم.

 


30 آذر 1391برچسب:, :: 18:46 :: نويسنده : سروش افشار
8pic.ir     مكاني براي آپلود رايگان فایل های شما

30 آذر 1391برچسب:, :: 18:46 :: نويسنده : سروش افشار

دو روش خیلی ساده برای لاغر شدن

8pic.ir     مكاني براي آپلود رايگان فایل های شما یکی از اصلی ترین و بدیهی ترین اصول لاغری ، کاستن از میزان تغذیه است.

  واقعیت این است که خیلی از افراد چاق ، بیش از نیاز واقعی شان غذا می خورند و به همین دلیل ، مدام دچار افزایش وزن هستند.
برای این افراد ، کم خوری ، یکی از کارهای سخت است و این ، البته بیش از آن که علت فیزیولوژیک داشته باشد ، منشأ روانی دارد: « مگر می شود کم خورد؟
  8pic.ir     مكاني براي آپلود رايگان فایل های شما
 اگر شما هم از این گروه هستید ، این دو راه را برای کم خوردن - بدون بار روانی آن - تجربه کنید:
 
 1 - بشقاب غذای خود را از میان بشقاب های کم عمق انتخاب کنید. این طوری ، ناگزیر غذای کمتری را در بشقاب تان خواهید ریخت بدون آن که کم بودنش را چندان احساس کنید.
غذا را در همه سطح بشقاب بریزید.

 2 - به جای قاشق غذاخوری ، از قاشق چایخوری برای غذا خوردن استفاده کنید. بدن شما ، در طول سال ها ، ناخودآگاه ، به تعداد قاشق ها عادت کرده است.

شاید باور نکنید ولی یکی از فاکتورهای موثر در سیری ، تعداد قاشق هایی است که به دهان می برید ، نه الزاماً حجم غذا! بنابراین ، اگر شما تا قبل از این ، با 30 قاشق غذاخوری سیر می شدید ، این بار با 30 قاشق چایخوری سیر خواهید شد و یا حداکثر 40 قاشق که از حجم غذای قبلی کمتر است.

  موقع غذا خوردن ، مدام به قاشق کوچکتان نگاه نکنید و تا غذا را به طور کامل (تأکید می کنم : به طور کامل ) نبلعیده اید ، قاشق جدید را پر نکنید و به سمت دهان نبرید.

  ممکن است در اوائل کار ، کمی برایتان سخت باشد ولی به زودی متوجه خواهید شد که با حجم کم غذا هم سیر می شوید و نه تنها هیچ کمبودی احساس نمی کنید ، بلکه لذت سبکی بعد از غذا را هم درخواهید یافت و البته ، کاهش تدریجی وزن و تثبیت در وزن استاندارد را.
  حتماً به امتحانش می ارزد. خیلی ها با همین روش خیلی ساده ، وزن کم کرده اند.

8pic.ir     مكاني براي آپلود رايگان فایل های شما


8pic.ir     مكاني براي آپلود رايگان فایل های شما

پرتاب پهپاد اسکن ایگل از روی عرشه ناو

ده دلیل برای آن که ایران بمب اتمی نمی‌خواهد

حسین موسویان، مسئول سابق مذاکرات هسته‌ای ایران، که در سال‌های اخیر به آمریکا مهاجرت کرده و اکنون از پژوهشگران دانشگاه «پرینستون» است در مطلبی تحلیل خود از بحران هسته‌ای ایران و راه حل‌های آن را تشریح کرده است.

 



ادامه مطلب ...
30 آذر 1391برچسب:, :: 18:46 :: نويسنده : سروش افشار

7حرکت برای کنترل نامحسوس وزن!

در بسیاری از موارد، ممکن است فکر کنیم با حذف یک وعده، حتما کالری کمتری به بدن می‌رسد، ولی تجربه ثابت کرده است این رفتار در طولانی مدت منجر به افزایش حس گرسنگی و در نتیجه افزایش ولع خوردن می‌شود.
 
عادت به کنترل میزان وعده‌ی غذایی، آن قدر‌ها هم که فکر می‌کنیم سخت و ناممکن نیست!
  
این جا راه حل هایی برای کاهش کالری دریافتی، بدون این که از لذت خوردن آن چه دوست داریم محروم شویم، پیشنهاد شده است:
 
نصف کردن
 
ما می‌توانیم به سادگی فقط نیمی از کالری غذای دلخواه‌مان را دریافت کنیم، فقط کافی است نیمی از غذا را بخوریم. مثلا اگر هر روز 20 قاشق غذاخوری برنج می‌خوریم، فقط 10 قاشق آن را بخوریم و ما بقی حس گرسنگی‌امان را با آهسته خوردن سبزی‌جات خصوصا سبزی‌جات خام بر آورده کنیم. فراموش نکنیم سبزی‌جات را هم زمان با غذا نخوریم! یا قبل از غذا و یا بعد از غذا، البته این جا منظور از سبزی‌جات سبزی خوردن نیست، بلکه سایر سبزی‌جات مانند سالاد و... می‌باشد.
 
اگر غذا در ظرف آماده برای ما آورده می‌شود، همان ابتدا سهم جدید خودمان را در ظرف دیگری جدا کرده و از مابقی آن دوری کنیم، بهتر است مابقی را دست نزده با دوست دیگری شریک شویم.
 
 
دو برابر کردن
تعداد لقمه‌ها را با کوچک کردن اندازه‌ی آن‌ها دو برابر کرده و زمان جویدن را نیز افزایش دهیم.  خوب جویدن غذا، راز کاهش وزن است.
 
 
فارغ از زمان بودن
 
بر حسب عادت زمانی سراغ غذا نرویم. زمان، فراخوان غذا خوردن ندهد، بلکه حس گرسنگی‌مان ما را دعوت به غذا خوردن کند، البته در این میان حس دیگری که دعوت کننده‌ی ما است، حس بینایی یعنی همان چشم‌های ما است، بسیاری از مواقع چشم‌های ما به ما دستور خوردن می‌دهد تا حس گرسنگی.
حس بینایی و حس بویایی در شراکت با هم بسیار اغوا کننده عمل می‌کنند، به قول معروف برای مقابله " گاو نر می‌خواهد و مرد کهن ". البته کنترل این قضیه فقط در ابتدا سخت است، مطمئن باشیم اگر اجرا کنیم بسیار به خود می‌بالیم!
 
حذف نکردن وعده‌ها
در بسیاری از موارد، ممکن است فکر کنیم با حذف یک وعده، حتما کالری کمتری به بدن می رسد، ولی تجربه ثابت کرده است این رفتار در طولانی مدت منجر به افزایش حس گرسنگی و در نتیجه افزایش ولع خوردن می شود. در واقع با گرسنه نگه داشتن خود، به خود اجازه می دهیم در وعده ی بعد بیشتر بخوریم. چرا؟ چون بر این باوریم که کمتر خورده ام، پس حالا می توانم به راحتی بیشتر بخورم! ولی در حقیقت داریم به خودمان دروغ می گوییم!
 
عدم زیاده‌روی در غذاهای رژیمی
 
در بسیاری از موارد که خوشحالیم داریم غذای دلخواه‌مان را با انرژی کمتر می‌خوریم، درست داریم سر خودمان را کلاه می‌گذاریم، مثلا اگر نوشیدنی رژیمی می‌خوریم، اگر همیشه یک لیوان می‌خوردیم، این بار دو لیوان می‌خوریم، چرا؟ چون رژیمی است! دقیقا انرژی دریافتی همان می‌شود و چه بسا بیشتر از قبل.
 
به راحتی نه بگوییم
در بسیاری از موارد با توجه به فرهنگ‌مان نمی‌توانیم بگوییم " الان سیرم یا الان نمی‌خورم "؛ فقط فکر می‌کنیم " اگر نخورم بد می‌شود یا الان ناراحت می‌شود " ، بهتر است تعارف را کنار گذاشته و با کمال احترام و ادب چنین جملاتی را به کار ببریم " سعی می‌کنم اگر توانستم بخورم یا حتما خوشمزه است، در اولین فرصت می‌خورم. "
 
اصرار نکنیم
هیچ وقت در خوردن به دوست یا میهمان‌مان پافشاری نکنیم و اگر او در خوردن مردد است و یا نمی‌خورد، به پای بی‌ادبی او نگذاریم، اگر یک دوست یا میزبان واقعی هستیم، آن چه تدارک دیده‌ایم در اختیار میهمان‌مان بگذاریم و دست او را در انتخاب و میزان خوردن او آزاد بگذاریم، به قول معروف لقمه‌ها را نشمریم!
 

30 آذر 1391برچسب:, :: 18:46 :: نويسنده : سروش افشار
بازنده جنگ 8 روزه غزه که بود؟ ایهود باراک چرا استعفا داد؟ این گزارش به سوابق و جنایت‌های ایهود باراک و دلایل استعفای وی و بازتاب‌های آن خواهد پرداخت.

 

 

 



ادامه مطلب ...

مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی آمریکا (CSIS) در گزارشی به بررسی توسعه جنگ نامتقارن ایران و چگونگی تأثیرگذاری آن در رقابت با آمریکا و کشورهای حوزه خلیج‌ فارس پرداخته است.

متن کامل این گزارش به شرح زیر است:

* جنگ نامتقارن در دکترین نظامی ایران نقش تعیین کننده‌ای دارد

خبرگزاری فارس در روزهای نخستین سال نوی میلادی مصاحبه‌ای از سرلشگر “عطاء‌الله صالحی “، فرمانده ارتش ایران منتشر کرد که وی در سخنانی به نقش جنگ نامتقارن در دکترین نظامی ایران اشاره و اعلام کرده بود: بخش‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران به رویدادهای کشورهای همسایه توجه ویژه‌ای دارند و آموزش‌های مرتبط با جنگ نامتقارن را با توجه به این رویدادها طراحی و اجرا می‌کنند. برای مثال در آموزش جنگ هوایی به خلبانان، بیشتر به جنگ نامتقارن می‌پردازیم. سرلشگر صالحی در ادامه سخنان خود اعزام ناوهای نظامی خود به خلیج عدن را نمونه دیگری از دکترین جنگ نامتقارن ایران عنوان کرد. فرمانده کل ارتش ایران همچنین گفت که ارتش ایران، از جنگ های کنونی عراق و افغانستان درس می‌گیرد و دستورالعمل‌های نظامی خود را با این درس‌ها مطابقت می‌دهد.

 

جنگ نامتقارن

جنگ نامتقارن

* بررسی توان ایران در جنگ نامتقارن اطلاعات باارزشی در خصوص موضع‌گیری ایران در قبال حضور نظامی آمریکا در منطقه در اختیار آمریکا قرار می‏دهد

این سخنان در ارزیابی نحوه رقابت استراتژیک ایران با آمریکا سودمند است و اطلاعات باارزشی در خصوص موضع‌گیری ایران در قبال حضور نظامی آمریکا در منطقه، واکنش ها به این حضور و در نهایت شیوه برخورد استراتژیک این کشور با آمریکا ارائه می‌دهد. البته در خصوص پیشرفت های ایران در جنگ نامتقارن نباید به گفته‌ها و شنیده‌ها بسنده کرد و باید به عملکرد این کشور نیز توجه خاصی کرد.

* دیدگاه‌های ایران راجع به رقابت با آمریکا باید موشکافی شود

صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 ... 10 صفحه بعد
پيوندها