آیا ایران بمب اتم میخواهد یا نه ؟
یادداشتهای قاصدک
اجتماعی
درباره وبلاگ


در کتابی خواندم که میزان فرزانگی و فهم و درک انسانها بر دو عامل استوار است ؛ گفتن سخنی دلنشین و پسندیده و داشتن دلی سخن پذیر. دوست عزیز به وبلاگ یادداشتهای قاصدک خوش آمدید . مطالب وبلاگ من در خصوص سایبر و امنیت رایانه , مسائل اجتماعی و مذهبی خواهد بود . سعی خواهم کرد که با بیان مطالب متنوع , وبلاگ جذابی را خدمتتان ارائه کنم . ترجمه هایی که در این وبلاگ مطالعه میکنید بیانگر دیدگاههای نویسنده وبلاگ نیست . از این که لحظات گرانبهایتان را صرف بازدید از وبلاگ من می کنید متشکرم . هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است . بنا به دلایلی تصمیم گرفتم که آدرس وبلاگمو از sorushafshar.blogfa.com به آدرس جدید mydandelions.loxblog.com تغییر بدم . و از این به بعد مطالبم رو در این آدرس منتشر خواهم کرد .
آخرین مطالب
نويسندگان

آیا ایران بمب اتم میخواهد یا نه ؟

چندی پیش در سایت نشنال اینترست مطلبی به نقل از حسین موسویان ، مسئول سابق مذاکرات هسته‌ای ایران منتشر شد که بنده عین متن انگلیسی و ترجمه آن را در این وبلاگ گذاشتم .

http://sorushafshar.blogfa.com/post/253

اخیرا فردی بنام مجید محمدی ( جامعه شناس ) در یکی از سایتها مطلبی با عنوان ده دلیل برای آن که جمهوری اسلامی درپی سلاح هسته ای است، نوشته است. آقای مجید محمدی که نمیدانم اصلا ایرانی هستند یا نه !!!!!!!!! یکی از دلایلشان را سرکوب جریان به اصطلاح جنبش سبز ذکر کرده اند . آقای محمدی مطمئن باشید هر رئیس جمهور دیگری به جز آقای احمدی نژاد بر کرسی ریاست جمهوری می نشست ، برنامه انرژی هسته ای صلح آمیز ایران ادامه می یافت . هر رئیس جمهوری که با رای مردم انتخاب میشه قطعا منافع ملی و رای اکثریت را مدنظر قرار خواهد داد . برنامه هسته ای ایران از زمان رژیم سرنگون شده شاهنشهاهی شروع شده بود و پس از انقلاب نیز ادامه یافت . پس این برنامه ربطی به جریانهای سیاسی نداره .

آقای محمدی اگر خلف وعده های آژانس و کشورهای غربی نبود ایران نیاز نداشت که غنی سازی 20 درصد انجام بده . صراحتا اعلام شده که اگر نیازمندی راکتورهای ایران تامین بشه ایران غنی سازی بیش از 5 درصد را متوقف خواهد کرد .

آقای محمدی نظر شما در مورد آزمایش اتمی که اخیرا آمریکا انجام داد چیست ؟ از نظر شما اینکه اسراییل حداقل 200 بمب اتمی داشته باشه درسته ؟

آقای محمدی آیا شما به جوانان وطن تون ( اگر واقعا ایرانی هستید ) افتخار نمی کنید که تونستن پهپاد آمریکایی رو به چنگ بیارن  و الان هم ادعای شکست کد و رمز اونو دارن ؟ کدوم یک از کشور های خاورمیانه جرات و جسارت و حتی علم چنین کارهایی رو دارن ؟ آقای محمدی سازمانهای اطلاعاتی آمریکا اعلام کردن که برنامه هسته ای ایران فعلا برای ساخت سلاح هسته ای نیست . محسن جان آمریکا و اسراییل نگران قدرت موشکی ایران هستند یا قدرت هسته ای اون یا پیشرفت علمی ایران . بالاخره ایران زادگاه ابن سینا ها و رازی ها و دهها دانشمند قدیمی و معاصر دیگه اس . از قدیم ما خواستیم که سری توی سرها داشته باشیم . حالا هر چی زور بزنن مگه میشه جلوشو گرفت . آقای محمدی فکر نمی کنید که تلاش ایران برای دستیابی به تکنولوژی موشکهایی ماهواره بر و انرژی صلح آمیز هسته ای باعث پویایی و پیشرفت دانشگاهها و مراکز علمی و صنعتی کشور میشه .

به نظر جنابعالی اگه ایران کشوری پیشرفته و قوی باشه بهتره یا مثل بعضی کشور های نفت خیز منطقه که یا زیر چکمه آمریکا هستن یا وابسته به اون . اگه ایران کشوری مستقل و پیشرفته باشه خوبه یا کشوری تابع محض و توسری خور .

راستی آقای محمدی همونطور که گفتم برنامه هسته ای ایران از زمان رژیم سابق ایران که کاملا با آمریکا و اسراییل هماهنگ بود آغاز شده بود . پس چرا اون موقع این برنامه اشکالی نداشت ؟

آقای محمدی ، در زمان جنگ 8 ساله ، صدام علیه شهرهای خودش و شهرهای ایران از بمب شیمیایی استفاده کرد . آیا ایران مقابله به مثل کرد ؟ آیا نمی تونست اینکارو انجام بده ؟ آیا ارتش ایران توان انجام اینکار رو نداشت ؟ یا اینکه به فرمان امام خمینی و فتوای ایشان و سایر مراجع تقلید اینکارو انجام نداد ؟ نیروی هوایی  به دستور امام خمینی از بمباران اماکن مسکونی و بیمارستانها و مدارس و ... منع شده بود . عراق بمب های شیمیایی رو از چه کشورهایی می گرفت از اتحادیه اروپا از آمریکا از کجا ؟ آیا همین کشورها تضمینی دارن که ایران رو از نظر مواد اولیه لازم برای استفاده در نیروگاههای هسته ای تامین کنن ؟

تنها کشوری که در طول تاریخ بمب اتمی استفاده کرده آمریکا است . همین الان در عراق و افغانستان توسط آمریکا و در فلسطین و لبنان توسط اسراییل از بمب های آلوده به مواد رادیواکتیو استفاده میشه لطفا نظرتونو در این مورد هم بفرمایید . آیا  تا حالا به کودکان و زنانی که در لبنان و فلسطین با گلوله های اسراییلی کشته میشن  فکر کردین ؟

آقای محمدی در مورد دانشمندان هسته ای ایران که ترور شدن نظری دارید ؟

و سوالهای زیادی که نمی دونم پاسخی برای اون دارید یا نه ؟

ایرانی بودن یک افتخار است .


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها